Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De invloed van het forum

Gestart door Zonnekind, maart 10, 2007, 10:16:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik las juist Sismo haar berichtje over dat ze het forum als een soort veilige haven ziet. Ik wou wel eens weten hoe jullie dit forum aanvoelen en mij ondertussen ook een beetje verantwoorden voor mijn lange "afwezigheid".

Het forum is voor mij ook altijd een veilige haven geweest, waar ik mij heel goed bij voelde maar wat mij het iets te gemakkelijk maakte. Het gaf mij zo een beetje het gevoel: ik ben aseksueel, ik kan er niets aan doen en het gaat niet veranderen. Hierdoor deed ik minder moeite om seksuele gevoelens op te wekken en dit werd echt moeilijk voor Viper. Hij begon het echt lastig te vinden dat ik nog op het forum kwam. Ik geloofde hem niet maar ondertussen moet ik toegeven dat hij gelijk had :-[

Daarna werd het voor mij blijkbaar nog iets moeilijker om terug naar het forum te komen. Seksueel is het helemaal nog niet in orde maar het is al terug iets beter dan daarvoor. Ik dierf niet terug naar het forum komen. Ik had een beetje het gevoel dat ik jullie bedroog... :-\

Ik zit echt een beetje in een dubbele strijd. Ik mis jullie allemaal erg hard, het was altijd de eerste plaats waar ik echt over alles kon praten. Maar ik ben zo bang dat ik mij weer te veel ga laten doen door het forum... :(

Hoe zit het bij jullie? Is er iemand die zich hier wel wat in herkend?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ik herken het in zoverre dat mijn vriend er ook wel eens bang voor is dat het zo werkt. En ik kan me heel goed voorstellen dat het zo werkt, maar ik heb niet het gevoel dat het bij mij zo is.

Zonnekind, ook al ben je morgen bij wijze van spreken de meest seksueel actieve persoon op de hele wereld (niet verkeerd opvatten hoor  :-\ ), dan nog bedrieg je ons niet door hier te komen. Er zijn vast heel veel mensen die iets aan jouw verhalen hebben. Maar buiten dat vind ik het heel gezellig dat je er af en toe bent.  :wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Je beschrijft idd mijn angst, is het misschien té fijn hier? Aan de andere kant....al die jaren dat ik jullie en het forum niet had, hebben me ook niet echt seksueel gemaakt.... :-\
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

Ik begrijp je dilemma, zonnekind. Aseksueel zijn is hier zo vanzelfsprekend dat je bijna zou vergeten dat het dat in de buitenwereld niet is..; :(

petra1963

Ik kan mij bij de vorige reacties aansluiten.. hier is asexueel zijn vanzelfsprekend.. en dat maakt het makkelijker. Maar toen ik dit forum nog niet ontdekt had, worstelde ik met dezelfde dingen. Alleen nu begrijp ik mijzelf wat beter..
En, zoals Ereinion al schreef: je bedriegt mij niet, hoor..zo zie ik het in ieder geval niet.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Ik begrijp wel wat je bedoelt Zonnekind en ik denk dat verschillende mensen het op verschillende manieren ervaren. Ik denk dat je wel gelijk hebt dat dit forum geen grote stimulans is om van aseksualiteit af te komen, dat komt denk ik doordat we er maar zo weinig over weten en dus al helemaal niets zinnigs kunnen zeggen over hoe je ervan afkomt, maar aan de andere kant is het volgens mij wel weer een heel goeie plek om je gevoelens kwijt te kunnen en word je hier toch ook vaak juist wel aan het denken gezet.
Ik zie dit forum liefst iets breder. Voor mij is het een plek waar ik samen kan komen met lieve mensen die mij respecteren zoals ik ben en die daarnaast dan net als ik aseksueel zijn, wat handig is voor het begrip, maar geen vereiste voor een lidmaatschap hier.

Je moet in ieder geval doen waar jij jezelf het beste bij voelt. Als dat betekent dat je af en toe afstand moet nemen van het forum dan hebben wij daar alle respect voor. Het is in ieder geval zeker niet zo dat mocht jij al je problelem rond je seksualiteit hebben opgelost je hier niet meer welkom zou zijn. Ik denk dat iedereen die ons als aseksuelen in onze waarde laat hier van harte welkom is. Pinky is bijvoorbeeld ook niet aseksueel, maar toch wel helemaal ingeburgerd.  :)
Ik vind het in ieder geval fijn om je hier af en toe tegen te komen  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

en Zonnekind natuurlijk ben je nog welkom, ook als je uiteindelijk niet aseksueel zou blijken te zijn.

Dit is een forum waar we elkaar steunen en respecteren, meer moet dat toch niet zijn?  ;)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

CiteerPinky is bijvoorbeeld ook niet aseksueel, maar toch wel helemaal ingeburgerd.

Dank je, ik heb zelfs mijn eigen fanclub. Dus ik voel me zeker thuis. Het enige wat hier wat lastiger is voor mij is om mijn sexuele avonturen op deze site te plaatsen. Maar eerlijk is eerlijk, dat zou ik sowieso niet snel op het internet zetten hoor.
Maar het is wel zo dat ik het gevoel heb dat ik hier alles kwijt kan. En...ik voel me gesteund in alle dingen. Ook mijn sexualiteit. Dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn iemand op zijn teentjes te trappen hier. Ik denk juist (deze mensen een beetje kennende) dat ze helemaal blij voor je gaan zijn als jij je sexueler gaat voelen. En dat zonder dat je gepushed wordt om sex te hebben! Wat je waarschijnlijk op andere sites wel tegen gaat komen.
En ik las dat het al iets beter ging? Gefeliciteerd! Dat is denk ik wel goed nieuws. Voor jou en Viper.
:knuffel: voor jou en je bent hier altijd welkom!

petra1963

Citaat van: myra op maart 11, 2007, 04:03:29 PM
en Zonnekind natuurlijk ben je nog welkom, ook als je uiteindelijk niet aseksueel zou blijken te zijn.

Dit is een forum waar we elkaar steunen en respecteren, meer moet dat toch niet zijn?  ;)

En ik ben het daar ook van harte mee eens..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Ik ben echt wel blij met jullie reacties, ik had eigenlijk niet anders verwacht maar blijkbaar ben ik het zelf die er het meeste last mee heeft.
Sismo, ik was ook niet seksueel voor ik dit forum leerde kennen maar toen stond ik precies toch wel meer open voor seks dan de tijd dat ik echt wel verslaafd was aan dit forum. Voor mij is het zoeken naar een juist evenwicht en dan vooral in mijn eigen hoofdje :)
Sismo, ik hoop dat je er uit geraakt!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Voor mij werkt het regelmatig als een soort "wekker", met name na het lezen van de reacties "van de andere kant". Het heeft te maken met mijn onvermogen om zich in de gevoelens van een seksueel persoon in te leven. Uiteindelijk helpt het me om beter te begrijpen wat Sjef vertelt, denk ik.
En wat die verslaafdheid betreft, dat heeft niets met aseksualiteit te maken  ;D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Citaat van: Stev op maart 12, 2007, 11:10:10 AM
Voor mij werkt het regelmatig als een soort "wekker", met name na het lezen van de reacties "van de andere kant". Het heeft te maken met mijn onvermogen om zich in de gevoelens van een seksueel persoon in te leven. Uiteindelijk helpt het me om beter te begrijpen wat Sjef vertelt, denk ik.

Helemaal mee eens!  :)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Ik heb er nog een beetje over nagedacht en ben tot een nieuwe gedachtengang gekomen. Het voelt zalig aan om eindelijk eens ergens echt bij te horen. Ik heb vroeger nooit echt geluk gehad met mijn vriendinnen en mijn vertrouwen is meer dan eens geschonden. Daardoor werd ik sociaal toch een beetje minder een initiatiefnemer en ergens echt bij horen... ik dierf mezelf nergens nog laten gaan. Hier kon ik dat wel. Ik had direct het gevoel dat ik hier echt bij hoorde. Ik werd hier hartelijk ontvangen maar we hadden ook allemaal hetzelfde "probleem". Mijn probleem werd eindelijk eens niet als negatief aanzien maar juist als normaal. Als ik nu wel seksueel zou worden, zou die basis wegvallen en zou vooral ik het gevoel hebben dat ik er niet meer helemaal bij hoor.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.