Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gegeneraliseerde angststoornis

Gestart door Little_Lady, april 21, 2007, 03:03:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Little_Lady

Hallo luitjes,

Hier ben ik weer eens, het was alweer zo lang geleden ::) Ik heb het even erg druk gehad, maar wilde toch graag weer even mijn 'gezicht laten zien'. Inmiddels heb ik namelijk wat uitsluitsel over mijn persoonlijke problemen, aangezien ik sinds een aantal weken bij een psychologe loop. Na enkele tests is gebleken dat ik een gegeneraliseerde angststoornis heb. Dat betekent dat ik angsten heb (ontwikkeld) op allerlei gebied, zowel erferlijk als verworven in mijn leventje. Echt schokkend was deze diagnose voor mij niet, want ik dacht al veel langer dat ik zoiets had. In elk geval verklaart het voor mij ook weer mijn moeite met seks, omdat ik ook moeite heb met veel andere dingen die voor anderen 'natuurlijk' of vanzelfsprekend zijn.
Mijn psych was verbaasd om te horen dat ik nog nooit een orgasme heb gehad en met mijn vriend niet aan seks doe.
Ik had zoiets van: maar ik mis echt niets hoor! Of misschien ben ik me er wel niet van bewust?
Ik zou niet weten hoe een orgasme zou moeten voelen en dan nog, het zou vast niet zo geweldig zijn dat ik het vaker zou willen opwekken. Heeft een van jullie wel eens een orgasme gehad? Of is dat een rare vraag? ???
Daarnaast heb ik nog eens nagedacht over het feit waarom ik de (pogingen tot) seks maar niets vond, eerder traumatisch. Het deed erg veel pijn, het voelde agressief alsof mijn vriend me wilde straffen. Daarnaast kan ik er niet tegen als mijn partner zijn controle verliest en zijn lusten eruit gooit. Dan weet ik me geen houding te geven, denk ik: ''doe normaal, denk logisch na'' en doe vaak maar met hem mee. Dat is natuurlijk nep, want hij denkt dan dat ik ervan geniet. Hier probeert hij me ook steeds aan te herinneren, want volgens hem ervaarde ik toch echt wel plezier. Nu heb ik zoiets van: dat bepaal ik toch zeker zelf wel? Als het zoooo goddelijk was en ik voelde me vrij genoeg (dat voel ik niet, door opvoeding/geloof), dan zou ik er wel aan toegeven.

Pfoeh...weer een lekker onsamenhangend verhaal, sorry. Maar ik MOEST het gewoon even kwijt :'(
Ik denk echt dat ik mijn vriend hierom op den duur ga verliezen en vraag me nu al af hoe dat dan moet. In een nieuwe relatie krijg je weer dezelfde problemen. Mijn psych zegt dat dat helemaal niet hoeft, omdat een andere persoon me misschien wel kan opwinden, maar het zit duidelijk in mijn hoofd. Ik durf me niet te laten gaan en ik heb die gevoelens ook niet, hoogstens en alleen na een paar glazen alcohol. Maar een natuurlijke drang, die heb ik niet of heb ik zolang onderdrukt, dat ik het niet herken...

Liefs, Little Lady...

myra

Ik herken je verhaal wel een beetje little lady. Ik heb ook veel angsten zelf, soms kan de angst zo kop op steken zonder duidelijk aanwijsbare reden.

En zelf heb ik nog nooit een orgasme gehad. Ik heb er ook niet onmiddellijk een verlangen naar.  :D

Jovi_Hobbes

Goed hoor dat je in ieder geval al de eerste stap naar de psycholoog hebt gezet. Ik hoop dat het je ook gaat helpen. Je angst over in een andere relatie weer met dezelfde problemen geconfronteerd te worden is erg herkenbaar. Een belangrijke reden voor mij om alleen te zoeken naar een aseksuele partner. Ik weet dat dit theoretisch mogelijk is, maar moet toegeven dat ik af en toe ook wel bang ben dat dat niet zal lukken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

 :knuffel: Little Lady,

Je verhaal was helemaal niet onsamenhangend.
Als antwoord op je vraag; ik heb wel orgasmes, op het moment zijn ze best prettig, later denk ik: was dat het nou? en heb ik geen behoefte aan nog een orgasme.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: Ereinion op april 21, 2007, 10:40:32 PM
Als antwoord op je vraag; ik heb wel orgasmes, op het moment zijn ze best prettig, later denk ik: was dat het nou? en heb ik geen behoefte aan nog een orgasme.

Mee eens  :)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Little_Lady

Hallo darlings!
Ik heb dit weekend een heel goed en open gesprek met vriendlief gehad over dit hele gebeuren, wat eigenlijk het enige is dat schort aan onze relatie. Hij was enorm begripvol en keek niet raar om van dingen die ik zei. We hebben het erover gehad om opnieuw te beginnen, dus hij verwacht geen hot & steamy seks (meer) van mij. Langzamerhand ontdekken wat we graag willen, zonder die eeuwige druk en zijn grote hamvraag 'waarom hebben we geen seks en wanneer komt het dan eindelijk eens een keer'.
Hij zei ook dat hij al blij was als we het een keer paar jaar zouden doen, met kerst :schater:
Het enige dat ik nu wil, is uitzoeken of ik ervoor wil gaan (erachter komen wat nou precies mijn ECHTE mening over seks is, zonder te denken aan mijn opvoeding etc.), maar ik denk dat we daarmee nog een lange weg te gaan hebben.
Mijn ideeen omtrent seks zitten er zo ingebakken en er hangt echt een negatieve spiraal om het hele gebeuren, omdat het mijn relatie verpest. Iets wat volgens veel mensen mooi en bijzonder is, werd voor mij een straf, iets pijnlijks, iets agressiefs en beestachtigs.
Gevoelens die ik van mezelf niet accepteer en ook niet herken, dus hoogstens na een glas wijn of drie ;D

Iig, we gaan nu proberen onszelf te helpen op een therapeutische manier, want we willen elkaar echt niet kwijt om zoiets als dit.
Mijn vriend is wel seksueel, maar ook niet extreem dus hij heeft best veel geduld gelukkig :)

petra1963

Hoi Little Lady,
Fijn dat jullie op dit punt elkaar hebben kunnen bereiken ! En proberen een nieuwe start te maken.. als dat lukt is dat heel mooi..
En: het lijkt me heel goed om uit te zoeken waarom je alles rond sex zo ervaart...

Sterkte !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Weet je, ik heb lange tijd moeite gehad met sex. Vanwege mijn opvoeding, vanwege negatieve ervaringen met mannen. Maar nu ik een relatie heb en ik hem vertouw gaat het wel goed. Hij luisterd als ik zeg stop en dat is prettig. En ja, ik kan dan ook een orgasme krijgen en dat voelt goed.
Ik ben dan zelf ook wel sexueel, maar ik moet iemand echt kunnen vertrouwen en bij mijn vorige vriend heb ik nooit orgasmes kunnen krijgen en vond ik er ook niet veel aan. Hem kon ik dan ook niet vertrouwen met mijn lichaam.
Ik ben in elk geval blij voor je dat je met je vriend kan praten. Dat scheelt al zoveel. Ik hoop echt voor jullie dat jullie eruit gaan komen! Sterkte met alles.  :knuffel:

petra1963

Ja, iemand vertrouwen met je lichaam is iets anders dan iemand vetrouwen met je hoofd. Mooi hoe je dat verschil benoemt Pinky !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: Little_Lady op april 23, 2007, 10:53:27 AM
... want we willen elkaar echt niet kwijt om zoiets als dit.

Echt tof! Ik wens jullie veel wijsheid!  :knuffel:

Nog even over het vertrouwen waar Pinky het over had. Op zich kan ik me er goed in vinden maar ik heb daar wel moeite mee op het moment dat je door opwinding "controle verliest". En omdat ik zelf zo iets nooit mee maak, vind ik het moeilijk als het bij mijn partner wel gebeurt...  :-\
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

pinky

Het is te vergelijken met als je iets heel graag wilt. Of misschien stel dat je de loterij wint en inees 10 miljoen op je rekening hebt staan. Hoe reageer jij dan? Heb jij dan nog controle over je reacties? Daar is het mee te vergelijken. Maar ik denk dat als iemand dan tegen je zegt dat je moet stoppen omdat je hem anders pijn doet, dat je dan wel weer redelijk normaal kunt reageren. Zeker als die persoon je dierbaar is. Zo werkt het bij mij en ook bij mijn vriend. Hij verliest wel de controle, maar als ik zeg stop heeft ie het ook zo weer. Al is het dan wel jammer dat je die voor je gevoel zo goede impulsen niet meer kunt volgen.

Jovi_Hobbes

Hey Little Lady. Wat goed dat jullie samen zo'n goed gesprek hebben gehad. Ik denk dat dat in ieder geval al een heel belangrijk begin is. Heel veel succes en sterkte met de rest van de weg die je nog moet afleggen. Samen zal dat in ieder geval een stuk makkelijker gaan  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Het klinkt positief, Little Lady, heel veel geluk!

Citaat van: Stev op april 24, 2007, 01:41:19 PM
Op zich kan ik me er goed in vinden maar ik heb daar wel moeite mee op het moment dat je door opwinding "controle verliest". En omdat ik zelf zo iets nooit mee maak, vind ik het moeilijk als het bij mijn partner wel gebeurt...  :-\

Heel herkenbaar. Alsof je je partner dan ook niet meer herkend en met een vreemde in bed ligt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Hoi little lady,

ik herken (spijtig genoeg) alles uit je hele verhaal, de angsten, het niet durven laten gaan, geen zin in seks,...
Ik heb al wel orgasmes gehad maar ik heb er dezelfde gedachten bij als Ereinion, op het moment zelf doet het deugd maar achteraf heb ik ook zoiets van "was het dat maar". Ik link het ook helemaal niet aan seks. Het is een fijn gevoel maar ik heb liever een orgasme in mijn eentje dan met mijn vriend erbij.
Ik durf de controle ook helemaal niet overlaten aan iemand anders, daarom heb ik misschien wel een tip voor jou en je vriend. Ik gun mijn vriend ook af en toe een pleziertje en om het op dat moment niet te moeilijk voor mij te maken, hebben we onze eigen vaste afspraken. Ik neem voortdurend het initiatief, hij mag niets uit zichzelf doen. Dit is niet echt super tof voor hem maar het is beter dan niets natuurlijk... Meestal ga ik dan bovenop hem zitten en kan ik daardoor helemaal alles bepalen. Het voelt dan niet pijnlijk aan, ik kan zelf bepalen hoe diep en hoe snel of traag... Ok, dit klinkt allemaal heel technisch maar misschien helpt het je wel.
Succes in ieder geval!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.