Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

admin

Gestart door Ereinion, februari 20, 2009, 11:44:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChibiFirli

Citaat van: Ienepien op oktober 07, 2009, 01:45:43 PM
Chibi was er pas nog, en die hebben we gewoon af en toe nodig.

Nah, ik ben best ook wel vervangbaar ;D.

Dingen die ik normaal doe:
Ik probeer ervoor te zorgen dat er backups zijn (op dit moment lijkt de backup functie niet goed te werken :-\)
Ik antwoord op de mails van mensen die op de automatische notificaties van het forum antwoorden met mail ipv via het forum te gaan. Uiteraard zonder de berichten in kwestie te lezen. Voor dit punt is niet al te veel technische kennis nodig :P. Het zou beter zijn dat we dit op termijn op een betere manier kunnen opvangen (bv automatische mail terug naar de afzender die de info geeft die ik standaard geef).
Contact onderhouden met de beheerders van het engelstalige aven (voor het geval er dingen veranderen op de server).
En af en toe specifieke technische taken uitvoeren waarvoor een beetje database kennis verist is (bv alle postjes van een gast verwijderen)

Lijkt me nu niet de meest onvervangbare post :). Op zich zie ik er geen probleem in om dit soort taken aan iemand anders (die meer beschikbaar is dan mij) door te geven. Kan ik me lekker bezighouden met muren zetten en oude plafonds afbreken (laatste is erg leuk want dan kan ik eruit zien als een spook ;D). Ik ben niet van plan om weg te gaan of zo, maar ik ben me ervan bewust dat ik niet erg beschikbaar ben en dat ook niet direct zal zijn. Als ik erin slaag om langs te komen op de bijeenkomst in december kunnen we daar dan nog wel over spreken ;).
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Ereinion

Ben je je eigen huis aan het verbouwen, Chibi?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

#47
En, toevallig door je internetkabel geboord  ;)
Want het forum lag er een paar dagen deels uit.

Weet iemand van de administrators wat er wel aan de hand is geweest, indien bovenstaande niet van toepassing is?

jojo83

Ik ben ook wel benieuwd wat er aan de hand was...

myra

een storing op de internationale server denk ik... De hoofdwebsite www.asexuality.org was niet toegankelijk...Je kreeg alleen een bericht dat er een connectieprobleem was en dat eraan gewerkt werd.

Jovi_Hobbes

Dat denk ik ook. Het domein asexuality.org lag er helemaal uit of was overbelast ofzo.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik weet het niet. Maar het was wel vervelend.

Myra heeft ergens anders een link naar een noodforum geplaatst. Het zou fijn zijn als iedereen zich daar ook registreert, of dat adres onthoudt. Ik had al bijna nachtmerries dat het forum voorgoed verloren was en dat we niemand konden bereiken, omdat we de adressen niet hadden. Ik weet niet of dat ook echt mogelijk is, maar het idee is eng genoeg.

Dit is makkelijker. Hier nog een keer de link naar het noodforum: http://z15.invisionfree.com/AVEN/index.php?act=SC&c=1
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Hebben jullie geen contact met de admins van de hoofdwebsite?

myra

chibi wel, maar ik weet niet hoe frequent.

ChibiFirli

#54
Citaat van: Mannetje op november 21, 2009, 01:09:41 PM
Hebben jullie geen contact met de admins van de hoofdwebsite?
Ik heb zo'n slordige 2 weken geleden een mailtje gestuurd naar David Jay (oprichter van aven) omdat ik niet meer aan de ftp kon. Tot nu toe nog geen antwoord gekregen.

Ik heb ook zo'n 10000-tal automatische mailtjes gekregen van het forum over database-fouten :P. Ik kon er spijtig genoeg weinig aan verhelpen aangezien ik geen idee had hoe aan iets van de server te raken (het enige wat ik normaal heb is een ftp-account en die was enkele dagen voordat de verbinding met de database het liet afweten al niet meer beschikbaar). Ik heb nog geprobeerd enkele van de andere admins te vinden (buiten David Jay), maar dat is me ook niet echt gelukt.

Trouwens voor wie nieusgierig was naar wat er aan de hand was: voor zover ik weet was het forum zelf nog volledig in orde (het kon nog goed genoeg melden dat er iets mis was), enkel de onderliggende database was niet beschikbaar. Dus het domein was nog beschikbaar en server niet down, de database die op zich het hart van het forum vormt was niet beschikbaar.

De minder technische uitleg: als je het forum beziet als een stel hersenen, heeft het forum een klap op zen kop gehad en is daardoor tijdelijk zijn geheugen kwijtgeraakt. Nu had het forum wel door dat er iets mis was met zijn geheugen dus wilde het ons niet spreken totdat dit terug opgelost was. En blijkbaar is een deel van het geheugen ook niet terug gekomen.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

myra

In het kader van de schoonmaakactie op het forum : topic tot hier opgeschoond- Myra