Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

reactie

Gestart door littlefanny, juni 22, 2006, 06:49:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

littlefanny

Op mijn school begint aseksualiteit een iets normaler begrip te worden. Maar volgens mij begrijpen mensen het nog niet echt.
Een vriend van me vraagt steevast 1 keer in de week:
"Wanneer komt je vriendje? Is het nog steeds aan? ben je nog steeds aseksueel?"
ehm.... wat zeg je dan? Ja, gast, dat ben ik nog steeds, dat verandert niet in een dag ofzo, en er is niemand behalve ikzelf die daar iets aan kan veranderen! Maar hij schijnt het niet echt te vatten volgens mij..
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Wat een vraag van hem. Gewoon vragen of hij nog weet-ik-veel-seksueel is.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Mmm, da's inderdaad nog niet helemaal overgekomen dus. Nou ja, het begin is er!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Hij lijkt je niet erg serieus te nemen?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

littlefanny

inderdaad niet echt nee :s
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Zonnekind

Hoi Fanny,

heb je nog zulke opmerkingen gehad?
Volgens mij zijn er heel veel mensen die het niet begrijpen. Ik krijg soms ook ineens zo een vreemde reactie van een vriendin. Ik steek er mijn tijd niet in om het te blijven uitleggen.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Thiotric

Dag Fanny, intelligentie is natuurlijk niet te verplichten... denk zoiets van " Heer vergeef hen, ze weten niet wat ze doen". ( Katholiek afgevoed )
Bij "ons", de parnters even botte opmerkingen, Zonnekind heeft gelijk denk ik, negeren die boel!
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

petra1963

Of inderdaad consequent een vraag terug stellen, zoals Ereinion al zei..
Zo van: 'nog steeds hetero ?' ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

Citaat van: littlefanny op juni 22, 2006, 06:49:22 PM
Op mijn school begint aseksualiteit een iets normaler begrip te worden. Maar volgens mij begrijpen mensen het nog niet echt.
Een vriend van me vraagt steevast 1 keer in de week:
"Wanneer komt je vriendje? Is het nog steeds aan? ben je nog steeds aseksueel?"
ehm.... wat zeg je dan? Ja, gast, dat ben ik nog steeds, dat verandert niet in een dag ofzo, en er is niemand behalve ikzelf die daar iets aan kan veranderen! Maar hij schijnt het niet echt te vatten volgens mij..

ja idd  >:( bij mij op school is dat ook zo, een vriendin van mij doet ook soortgelijke dingen. Die zegt altijd: oohh dat komt nog wel, met zo'n genieperig lachje op dat gezicht
ze neemt het niet serieus.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Jovi_Hobbes

Dat komt waarschijnlijk nog door je leeftijd. Mensen gaan er nog maar vanuit dat je een laatbloeier bent en dat je jezelf nog niet zo goed begrijpt, maar jij wat weten andere mensen nou  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ann

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 03, 2006, 02:32:49 PM
Dat komt waarschijnlijk nog door je leeftijd. Mensen gaan er nog maar vanuit dat je een laatbloeier bent en dat je jezelf nog niet zo goed begrijpt, maar jij wat weten andere mensen nou  ::)

mja dat denken ze al vanaf mijn 16de en ik ben inmiddels 20 jaar, haha het wordt tijd dat ze het maar eens accepteren he
maarja als ze het niet doen, pech dan ;D
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Jovi_Hobbes

Nog een jaar of 5 volhouden, dan zullen de onverschilige blikken gaan veranderen in verschrikte blikken: meent ze het dan toch echt?  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Willem

Ik heb in dit verband wel iets "buitenaards" te vertellen...
Kijk, ik ben al veel ouder, maar mijn collegetijd zit vers in het geheugen.
Ik liep college op de traditionele manier: enkel jongens. (Dat college is sinds bijna 15 jaar gemengd, zoals de meeste)
(NOOT: ik heb het over Belgie !!)
Niettegenstaaande enkele jongens wel "een lief hadden" in de hoogste klassen, was daten, lieven, sex en al de rest in ons college GEEN "topic" !!  Het was niet enkel géén gespreksonderwerp, de overgrote meerderheid had ook geen lief, en dacht nog niet aan een lief.
Dit is niet omdat ik amoebe-blind was, maar omdat het in de jaren '70 zo WAS op jongenscolleges. De athenea = middelbare staatsscholen, waren van in het begin gemend en 'dus' berucht voor het scharrelen en de koppeltjes.
In Belgie was die tweedeling overal, dwars door de maatschappij heen.
Over wie-of-wat je was werd dus gewoon niet gesproken, en deed niet ter zake. Interesses, hobbies enz, DAAR was alles op gebaseerd. Je moest je niet "outen" want er was in het sociale netwerk geen enkele aanzet of nood om je te outen.
Dat was voor NA het college. Dat wist iedereen. Daarna ging je "op kot", en dan kwamen de lieven.
Blijkbaar heeft het al dan niet gescheiden onderwijssysteem dus WEL een enorme maatschappelijke invloed...

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Sammy

Citaat van: Willem op december 03, 2006, 05:34:37 PM
Blijkbaar heeft het al dan niet gescheiden onderwijssysteem dus WEL een enorme maatschappelijke invloed...

Yep. Er wordt weer nagedacht over het terug invoeren van gescheiden scholen, of er toch mee te gaan experimenteren. De leerlingen zijn dan productiever, en het zogezegde grote voordeel van gemengd onderwijs, nl. betere sociale contacten tussen meisjes en jongens, blijkt achteraf gezien nooit echt onderzocht te zijn geweest.

Ann

Citaat van: Willem op december 03, 2006, 05:34:37 PM
Ik heb in dit verband wel iets "buitenaards" te vertellen...
Kijk, ik ben al veel ouder, maar mijn collegetijd zit vers in het geheugen.
Ik liep college op de traditionele manier: enkel jongens. (Dat college is sinds bijna 15 jaar gemengd, zoals de meeste)
(NOOT: ik heb het over Belgie !!)
Niettegenstaaande enkele jongens wel "een lief hadden" in de hoogste klassen, was daten, lieven, sex en al de rest in ons college GEEN "topic" !!  Het was niet enkel géén gespreksonderwerp, de overgrote meerderheid had ook geen lief, en dacht nog niet aan een lief.
Dit is niet omdat ik amoebe-blind was, maar omdat het in de jaren '70 zo WAS op jongenscolleges. De athenea = middelbare staatsscholen, waren van in het begin gemend en 'dus' berucht voor het scharrelen en de koppeltjes.
In Belgie was die tweedeling overal, dwars door de maatschappij heen.
Over wie-of-wat je was werd dus gewoon niet gesproken, en deed niet ter zake. Interesses, hobbies enz, DAAR was alles op gebaseerd. Je moest je niet "outen" want er was in het sociale netwerk geen enkele aanzet of nood om je te outen.
Dat was voor NA het college. Dat wist iedereen. Daarna ging je "op kot", en dan kwamen de lieven.
Blijkbaar heeft het al dan niet gescheiden onderwijssysteem dus WEL een enorme maatschappelijke invloed...




ja idd, interessant! bedankt om te vertellen :)
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein