Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat is dit nou weer?

Gestart door Tempesta, mei 09, 2006, 01:15:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sjef op juni 05, 2006, 12:40:20 PM
Ik had eigelijk gedacht dat ik dit soort gesprekken over een paar/veel!!! jaren met mijn dochter zou voeren  ;D

Ach ja, nu kun je alvast oefenen  :D

Citaat van: Sjef op juni 05, 2006, 12:40:20 PM

ps. Ik ben er niet echt van gecharmeerd om als 'de vijand' betiteld te worden  :78:


:o  zo bedoelde ik het ook niet! Ik bedoelde het meer algemeen als de andere partij en dan specifiek Vriend als vijand omdat die nog 'overwonnen' moet worden... Ik was iets te poëtisch bezig!
Kan ik het goedmaken met een stukje  :cake: 
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sjef

#46
Ja, the battle of the sexes, he?

Ik ben nooit zo'n deelnemer aan het 'gevecht' geweest. Misschien sta ik wel meer aan de 'vrienden' kant dan aan die van de 'vijand'. Dat bracht me ertoe te reageren. Hoe dan ook, een stukje :cake: lijkt me heerlijk, ik bedoelde het teruglezend ook niet zo stellig als je in 'niet gecharmeerd van' kunt lezen. Lees het met een vette knipoog.

Krijg je van mij een  :cake:-je terug.

Vrienden? :wave:

Jovi_Hobbes

Natuurlijk  :wave:
bedankt voor de  :cake:

Overigens denk ik dat ik net als jij ook meer aan de vrienden kant sta. Maar ja, ik ben er dan ook van overtuigd dat de beste relaties uit vriendschap ontstaan.
Had op school altijd leuke vriendschappen met jongens, totdat de buitenwereld daar vanalles achter ging zoeken en het opeens niet meer mogelijk leek om gewoon ongecompliceerd vrienden te zijn, omdat ik dan dacht dat die jongens gingen denken dat ik iets anders wilde dan vriendschap, wat dan helemaal niet de bedoeling was  :-\  Gelukkig kun je als volwassene wel weer makkelijker gewoon vrienden met iemand zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Dank je voor de input, Sjef! Kun je nu alvast oefenen voor later  ;D.

Het is best moeilijk om niet al te subtiel te zijn, omdat het er voor vrouwen meestal al vreselijk dik bovenop ligt terwijl dan nog geen man het doorheeft. Maar Vriend heeft het op een gegeven moment wel doorgekregen, en begon veel tijd met mij door te brengen. We zijn nog steeds in de aftastende fase (figuurlijk, niet letterlijk!!) maar het is wel duidelijk dat we elkaar leuk vinden.

;D ;D ;D ;D

Vriend heeft overigens nog geen enkele aanstalten gemaakt tot enige vorm van intiem lichamelijk contact (mooie omschrijving voor zoenen en meer, hahaha). Dat is nog een  ;D om toe te voegen aan de eerste vier! Ik ben zelf van het even-een-aai-en-niets-meer-type, en ben dat af en toe ook aan het doen nu, Vriend reageert daar wel goed op. Eigenlijk gaat het allemaal best vanzelf. Ik durf het bijna niet hardop uit te spreken, maar zou ik echt zo'n mazzel hebben dat ik verliefd word op iemand die al een vriend was, waar ik volledig mezelf bij kan zijn, en die misschien zelfs wel aseksueel/hyposeksueel is?

Tempesta is in de wolken  :D.

Tempesta

Bijna vergeten te vragen aan jullie: ik ben aan het denken of en wanneer ik het eens met Vriend zal hebben over lichamelijke intimiteit. Ik kan het nu al ter sprake brengen, maar dan wordt het zo'n geforceerd, beladen gesprek, vrees ik. Ik kan het ook op zijn beloop laten, kijken of het vanzelf ter sprake komt, maar dan lopen we allebei het risico dat we al diep in de relatie zitten en dan gaat het pijnlijk worden mochten we serieus over dit onderwerp van mening verschillen.

Enig advies?

Knoddepropje

Misschien eens zo tussen neus en lippen door vragen hoe hij over lichamelijke dingen denkt?  :-\
Misschien als een gesprek al enigzins die kant op gaat? Ik weet t ook niet anders....
Wachten tot t laatst lijkt me niet verstandig iig...

Sismo

Citaat van: Tempesta op juni 06, 2006, 11:20:20 PM
Tempesta is in de wolken  :D.

Jippie!

Nu nog een antwoord op je vraag....da's moeilijker! Stille hints lijkt hij niet zo gevoelig voor, dus mss toch redelijk rechtstreeks? Dilemma! Weet je al wat je zelf zou willen als blijkt dat hij wel seksueel is? Misschien moet je dat eerst voor jezelf uitmaken? Jee, ik weet het ook niet...weinig ervaring ermee.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Ik zou wachten tot hij u vastpakt ofzo en het er dan gewoon uitsmijten. Ik zou er dan eerlijk mijn verhaal bij doen dat ik dit al eerder wilde zeggen maar het gewoon niet durfde. Ik zou er dan wel de nadruk op leggen dat ik wel degelijk gevoelens voor hem heb dus dat hij niet mag denken dat hij iets verkeerd gedaan heeft.

Ik weet niet of dit goed is of fout, ik weet dat ik mij daar het beste bij zou voelen dus zou ik het zo doen.

Dus, ik denk dat niemand kan beslissen wat jij kan doen of moet doen. Je mag geen rekening houden met goed of fout. Als jij nu zegt dat nu er over praten dan geforceerd zou overkomen is het teken dat jij er zelf niet klaar voor bent en je er zelf geforceerd bij zou voelen denk ik. Doe wat jij zou willen doen en waar jij je 100 % zeker bij voelt.

Veel succes in ieder geval en blijf nog maar eventjes in je wolken zitten, het is daar heerlijk vertoeven ;)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Stev

Ik zou wel ervaring moeten hebben maar wat is het beste voor jou? Als je iemand leert kennen die geen bril draagt en hij/zij na 5 jaar wel opeens en bril nodig heeft, ga je de relatie dan verbreken? (wat een stom voorbeeld, zeg  :-\ ) Maar hier gaat het om wezenlijke dingen natuurlijk (al ervaren wij zelf het niet zo) en is het dan misschien wel zo eerlijk om het meteen aan te geven. Zoals: "weet je, ik heb eigenlijk niet zoveel met seks en zo" (als daar een aanleiding voor is)
Je kunt natuurlijk ook eerst even lekker van die wolken genieten  :D en pas in latere stadium iets zeggen en dan heb je in ieder geval iets moois meegemaakt (ervan uitgaande dat Vriend een redelijk iemand is en daarna je vriend blijft)

Heb je hier iets aan? Kortom, ik ben blij dat ik dit soort dingen "achter de rug" heb  ;)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Zonnekind had wel een goed punt:

Citaat van: Zonnekind op juni 07, 2006, 10:27:02 AMAls jij nu zegt dat nu er over praten dan geforceerd zou overkomen is het teken dat jij er zelf niet klaar voor bent en je er zelf geforceerd bij zou voelen denk ik. Doe wat jij zou willen doen en waar jij je 100 % zeker bij voelt.

Het komt vast wel een keer ter sprake. Ik ga er zeker niet te lang mee wachten, maar het voelt alsof het nu nog veel te vroeg is daarvoor. Dank jullie allemaal voor het meedenken (en meegenieten  ;)). En Stev, aan de ene kant zou het inderdaad fijn zijn als dit achter de rug is, aan de andere kant is deze begintijd zo heerlijk!! Genieten hoor  ;D.

Jovi_Hobbes

Klinkt allemaal erg goed Tempesta, ik ben helemaal blij voor je!
En over dat gesprek: ik denk inderdaad dat je een geschikt moment moet afwachten, dus zeker in het begin niet forceren, maar het op zijn beloop laten is natuurlijk ook niet verstandig. Je moet het een beetje aanvoelen denk ik en alert zijn op "geschikte" momenten.
Succes!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Oh, geweldig Tempesta!  :klap:

Je hebt al een beetje uitgemaakt hoe en wanneer je het gaat vertellen, maar ik wil toch graag iets toevoegen. Ik denk dat je inderdaad het beste kunt wachten tot een geschikt moment, wanneer het haast vanzelf ter sprake komt. Maar wees er niet te gefixeerd op, dat is erg vermoeiend. Ik denk dat zo'n soort onderwerp ook beter kan wachten tot je iets verder bent. Dan kunnen jij en Vriend beter bedenken of de relatie de moeite waard is om voort te zetten. In het begin van een relatie werpt het zoveel gewicht in de schaal.
Wat Zonnekind zei over zeggen dat je niet eerder durfde vind ik ook een goede.

Maar misschien is hij ook aseksueel en wordt het een grote opluchting, omdat hij het ook niet durfde te zeggen!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Hij wil niet meer  :78:. Ik was op vakantie geweest, en blijkbaar had 'ie me niet gemist... Toen ik weer terug was van vakantie had ik 'm gemaild of 'ie wat leuks met z'n tweeën wilde doen Kreeg ik een mail terug dat hij liever dingen samen met vrienden doet, en dat we er maar eens over moesten praten...
Sindsdien niets meer van 'm gehoord, en ik heb na deze nogal duidelijke boodschap de communicatielijnen ook maar een beetje afgekapt. 

:geezer: :banghead: :78:

Het moet wel van twee kanten komen nietwaar  :(.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Ocharme! Je krijgt van mij een dikke knuffel :knuffel:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.