Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Dag

Gestart door Filosoof, januari 15, 2011, 01:54:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Filosoof op januari 16, 2011, 03:55:21 PM
@ Jovi hobbes: Bij mij speelt die onzekerheid ook een heel grote rol ja en de weg naar acceptatie is nog een zeer lange denk ik. Uit je verhaal kan ik opmaken dat jij het inmiddels geaccepteerd hebt en je niet meer hoeft te verstoppen, hulde daarvoor :)

Ik heb zo te zien ook al 10 jaar langer de tijd gehad dan jij. Op mijn 21e was ik nog niet zo ver. Het gaat met kleine stapjes tegelijk. Hoe beter je jezelf leert kennen en hoe meer je jezelf gaat accepteren, hoe minder je je aan gaat trekken van anderen en hun mening. Je gaat dan steeds meer dingen doen waar je je goed bij voelt waardoor je ook meer gaat uitstralen dat je goed in je vel zit en dat pikken mensen dan weer op. Er zullen altijd horken blijven die nare opmerkingen kunnen maken, maar van dat soort mensen moet je je dus echt niets aantrekken.
Aan de andere kant: als ik soms het zelfvertrouwen zie van sommige 15-jarigen zie ik opeens weer dat er toch nog wel het een en ander te leren valt, maar ja daarvoor ben je natuurlijk nooit te oud  :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Filosoof

Citaat van: Ienepien op januari 16, 2011, 04:50:28 PM
Bijzondere avatar, Filosoof.
Ik zag hem hier voor het eerst, en dacht, dat ie gaandeweg scherper zou worden, want ik wilde zien, wie er op stond. ;D

En je tekst van Nescio is ook heel waar. :wave:

Ja daarom vind ik het ook zo'n mooi plaatje. Je wil zien wat er gebeurt en wie het is, maar dat is helaas niet mogelijk ;) Het is overigens de albumhoes van het album Nuage van Sylvain Chauveau. Mooi pianogepingel :p

Citaat van: Jovi_Hobbes op januari 16, 2011, 04:52:44 PM
Citaat van: Filosoof op januari 16, 2011, 03:55:21 PM
@ Jovi hobbes: Bij mij speelt die onzekerheid ook een heel grote rol ja en de weg naar acceptatie is nog een zeer lange denk ik. Uit je verhaal kan ik opmaken dat jij het inmiddels geaccepteerd hebt en je niet meer hoeft te verstoppen, hulde daarvoor :)

Ik heb zo te zien ook al 10 jaar langer de tijd gehad dan jij. Op mijn 21e was ik nog niet zo ver. Het gaat met kleine stapjes tegelijk. Hoe beter je jezelf leert kennen en hoe meer je jezelf gaat accepteren, hoe minder je je aan gaat trekken van anderen en hun mening. Je gaat dan steeds meer dingen doen waar je je goed bij voelt waardoor je ook meer gaat uitstralen dat je goed in je vel zit en dat pikken mensen dan weer op. Er zullen altijd horken blijven die nare opmerkingen kunnen maken, maar van dat soort mensen moet je je dus echt niets aantrekken.
Aan de andere kant: als ik soms het zelfvertrouwen zie van sommige 15-jarigen zie ik opeens weer dat er toch nog wel het een en ander te leren valt, maar ja daarvoor ben je natuurlijk nooit te oud  :)

Mja, het komt vanzelf uiteindelijk allemaal wel goed natuurlijk. Alleen jammer dat dat soort processen niet zo snel gaan als je zou willen ;)
"Voor de aarde was de zaak eenvoudig genoeg. Die draaide maar om z'n as en vervolgde z'n baan om de zon en had er geen weet van. Maar de menschen erop tobden met moeite en zorg en veel verdriet door de dagen, alsof 't zonder die moeite, die zorg en dat verdriet geen avond zou worden." - Nescio

Brummetje

Citaat van: Filosoof op januari 16, 2011, 03:55:21 PM
@ Brummetje: Ik heb precies hetzelfde. Als ik eerlijk ben voel ik me meer man dan vrouw. Maar op het moment dat men mij aanspreekt als ofwel 'mevrouw' ofwel 'meneer' voel ik me daar altijd heel ongemakkelijk bij. Ik ben het allebei niet en ook weer wel. Lastig in ieder geval ;) Ik vind het echt heel erg knap dat jij er geen probleem mee hebt en dat je het hebt kunnen accepteren. Als je nog wat tips daarvoor hebt, hoor ik ze graag ;)

Androgynie... dat is het woord om aan te geven dat je je er tussenin voelt, qua man/vrouw, of geen van beide of juist allebei.

Tips.. eigenlijk maar 1 en dat is je zo min mogelijk proberen aan te trekken van wat anderen vinden. En "gewoon" kleden/eruit zien hoe je zelf wilt. Dus lekker in truien met capuchons lopen als je dat wilt.
Mag ik vragen hoe jij je haar hebt?

Mijn moeder zou graag zien, dat ik wat meer vrouwelijk word. Laatst vroeg ze ook aan mij: "Hoe ga je dat doen als je ouder bent? Hoe ga je je dan kleden?" Dat zie ik tegen die tijd wel. ;) Ook vind ze dat ik normaal moet doen, wat betreft mijn haar. Oja, dat was het topic wat ik wilde openen, ga ik gelijk even doen.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Filosoof

Androgyn zou je mij inderdaad kunnen noemen ja.

En mijn haar: zijkanten weggeschoren en de rest van het haar kort, beetje eighties achtig ontploft look ;) Mijn vrienden zeggen wel eens dat ik een 'dode duif' op mijn hoofd heb :p Ben nu ook benieuwd naar jouw kapsel, ik houd van rare kapsels :p

Mijn moeder vraagt inderdaad wel eens hetzelfde, en heeft goede hoop dat ik ooit wel weer 'normaal' eruit ga zien en zo.

Een topic over kleding en kapsels, leuk!  :cheerleader:
"Voor de aarde was de zaak eenvoudig genoeg. Die draaide maar om z'n as en vervolgde z'n baan om de zon en had er geen weet van. Maar de menschen erop tobden met moeite en zorg en veel verdriet door de dagen, alsof 't zonder die moeite, die zorg en dat verdriet geen avond zou worden." - Nescio

Fricai

CiteerWanneer ik me vrouwelijker zou gaan kleden, zou ik me niet meer prettig voelen.

Dus niet doen, imo. :) Die mensen die niet verder kijken dan kleding (!), who cares. ;)

Welkom!  :wave:


Brummetje

Ik heb toevallig vandaag een test gedaan, wat je sexe-id is. Vertaling (;D) of je hersenen mannelijk of vrouwelijk zijn. Drie keer raden wat ik had...

Gewoon precies ertussen in! Geen man, geen vrouw. :o

Fotootje van mij kun je zien op dat topic over kapsels.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Filosoof

Is dat de test waar je nagenoeg direct opkomt als je 'androgyn' googlet? :p Zo ja, dan hebben we dezelfde test gedaan, met hetzelfde resultaat ;)

En vet kapsel, ik heb het ook ooit zoiets gehad alleen dan met bruin in het midden en blond aan de buitenkant :D Nu vind ik dat kapsel echter teveel moeite kosten ;)
"Voor de aarde was de zaak eenvoudig genoeg. Die draaide maar om z'n as en vervolgde z'n baan om de zon en had er geen weet van. Maar de menschen erop tobden met moeite en zorg en veel verdriet door de dagen, alsof 't zonder die moeite, die zorg en dat verdriet geen avond zou worden." - Nescio

Brummetje

Ik heb deze test gedaan: http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/sex/add_user.shtml

Het zijn 6 gedeeltes, maar ze duren elk niet zo lang. Voor 1 gedeelte heb je trouwens een liniaal nodig, om mm te kunnen meten.
En het is in het Engels, maar ff googlen als je woorden/zinnen niet weet helpt. ;D
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Brummetje

Die test van jou (was dat deze: http://www.123test.nl/androgyn/ ?)
heb ik:

Je uitslag
Uit je antwoorden is af te leiden dat je als 'zeer mannelijk' te typeren bent.

:P :P :P
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Filosoof

Ja die test bedoelde ik ja :)

Bij die test van de bbc zit ik net over de mannelijke helft heen. 25 punten op de mannenschaal dus. Trouwens een leuke test. Zo ben ik erachter gekomen dat ik niet met 3d-vormen om kan gaan :p
"Voor de aarde was de zaak eenvoudig genoeg. Die draaide maar om z'n as en vervolgde z'n baan om de zon en had er geen weet van. Maar de menschen erop tobden met moeite en zorg en veel verdriet door de dagen, alsof 't zonder die moeite, die zorg en dat verdriet geen avond zou worden." - Nescio

Mannetje

Hallo Madelon,

Welkom om de site.

Stel dat er een man is die jouw ontmoet die voor innerlijk gaat, wat doe je dan? Of, wimpel je gewoon standaard gesprekken af op het moment dat mannen te "dichtbij" komen?

Ik heb zo het idee dat je een dusdanige muur om je heen hebt gebouwd, waar je je niet of deels bewust van bent. Op zich niet erg, want je hebt er zelf geen last van. En er zijn hier meer mensen met zo'n muur!
Zelf heb ik ook een soort muur om me heen gehad, alleen ik heb er gekozen om deze af te breken.

Zou je het liefst niet gewoon onzichtbaar zijn?

Brummetje

Citaat van: Filosoof op januari 17, 2011, 04:12:41 PM
Ja die test bedoelde ik ja :)

Bij die test van de bbc zit ik net over de mannelijke helft heen. 25 punten op de mannenschaal dus. Trouwens een leuke test. Zo ben ik erachter gekomen dat ik niet met 3d-vormen om kan gaan :p


Ik dus ook niet. ;D
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Filosoof

Citaat van: Mannetje op januari 17, 2011, 11:23:26 PM
Hallo Madelon,

Welkom om de site.

Stel dat er een man is die jouw ontmoet die voor innerlijk gaat, wat doe je dan? Of, wimpel je gewoon standaard gesprekken af op het moment dat mannen te "dichtbij" komen?

Ik heb zo het idee dat je een dusdanige muur om je heen hebt gebouwd, waar je je niet of deels bewust van bent. Op zich niet erg, want je hebt er zelf geen last van. En er zijn hier meer mensen met zo'n muur!
Zelf heb ik ook een soort muur om me heen gehad, alleen ik heb er gekozen om deze af te breken.

Zou je het liefst niet gewoon onzichtbaar zijn?


Ik heb heel erg veel last van die muur ja. Voordat ik ging studeren liet ik zelfs helemaal niemand toe. Toen ik ging studeren heb ik zoveel leuke mensen leren kennen en een aantal goede vrienden gekregen, maar dat heeft ook bijna een jaar geduurd voordat ik echt over mijn gevoelens e.d. kon praten met die mensen. Inmiddels ben ik wel een stuk opener naar mensen toe, maar altijd tot een bepaalde hoogte. Daar waar de muur ooit 3 meter dik was, is ie nu nog 2 meter dik zeg maar. En als we het over de man hebben die voor innerlijk gaat, dan zou ik op het moment waarschijnlijk die gesprekken afwimpelen inderdaad. Ik ga er bij voorbaat al vanuit dat het niet goed zal komen en dat ik niet goed genoeg ben.

Ik had er afgelopen zaterdag nog een heel goed gesprek over met mijn beste vriendin. Die zei dat ik zo gewend ben geraakt aan het feit dat ik altijd het gevoel heb gehad dat ik nooit dingen goed kon doen, dat het veiliger is voor mij wanneer ik dingen onbewust fout laat lopen dan wanneer iets een keer goed gaat, want daar kan ik gewoon totaal niet mee omgaan.

En ja, af en toe zou ik inderdaad het liefst onzichtbaar zijn ;) 
"Voor de aarde was de zaak eenvoudig genoeg. Die draaide maar om z'n as en vervolgde z'n baan om de zon en had er geen weet van. Maar de menschen erop tobden met moeite en zorg en veel verdriet door de dagen, alsof 't zonder die moeite, die zorg en dat verdriet geen avond zou worden." - Nescio

Mannetje

En de controle, die houdt je het liefst volledig in eigen handen.
Het heeft met zelfvertrouwen te maken. Die is heel laag bij jouw. Maar als je wilt kan je dat op je eigen tempo verhogen.
Je hebt er immers al ervaring mee, want je geeft aan die muur al wat afgebrokkeld te hebben. En dat is gerust een compliment waard!
Het is namelijk heel moeilijk, je stap voor stap jezelf durven zijn, en je eigen ik tonen!

Filosoof

Citaat van: Mannetje op januari 18, 2011, 03:18:47 PM
En de controle, die houdt je het liefst volledig in eigen handen.
Het heeft met zelfvertrouwen te maken. Die is heel laag bij jouw. Maar als je wilt kan je dat op je eigen tempo verhogen.
Je hebt er immers al ervaring mee, want je geeft aan die muur al wat afgebrokkeld te hebben. En dat is gerust een compliment waard!
Het is namelijk heel moeilijk, je stap voor stap jezelf durven zijn, en je eigen ik tonen!


Dat ik een zeer grote controlfreak ben klopt inderdaad ja. Ik weet alleen niet of een mens bewust in staat is om dat zelfvertrouwen te verbeteren. Ik zie in ieder geval op het moment weinig oplossingen daartoe. Die muur die ik afgebrokkeld heb, heeft in principe ook niet zoveel met mezelf te maken, maar meer met het feit dat ik toevallig in zo'n mooie omgeving terecht kwam waarin iedereen me accepteerde zoals ik was. En ja, dit is ongetwijfeld een bevestiging van alles wat jij en ik hiervoor gezegd hebben (te weinig zelfvertrouwen en zo), maar als ik niet in zo'n omgeving terecht was gekomen was ik waarschijnlijk nog steeds het meisje dat nooit iets zei en iets van zichzelf liet zien :)
"Voor de aarde was de zaak eenvoudig genoeg. Die draaide maar om z'n as en vervolgde z'n baan om de zon en had er geen weet van. Maar de menschen erop tobden met moeite en zorg en veel verdriet door de dagen, alsof 't zonder die moeite, die zorg en dat verdriet geen avond zou worden." - Nescio