Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Een extreem laat hallo

Gestart door Mea, maart 15, 2011, 04:19:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mea

Hee mensen..

Ik ben Mea, negentien jaren jong.
De reden dat ik mij zo ontzettend laat hier in schrijf, is omdat ik al de hele nacht wakker lig van dit onderwerp. Ik hoop hier uit het diepste van mijn hart antwoorden te vinden, want ik snap er niets van.
Kort maar krachtig gezegd, ik heb sinds twee jaar de aller beste vriend. Hij is mijn maatje, mijn steun, toeverlaat. Ik heb tot een jaar geleden met de angststoornis PTSS te kampen gehad, hier ben ik vanaf en de diagnose is weggehaald alhoewel ik wel nog steeds minder stress bestendig ben en vrij snel vol met zorgen en stress.
Nu, waarom heb ik mij hier aangemeld? Ongeveer 4 jaar terug, rond mijn 15e, kreeg ik een relatie met een hele foute jongen. Door hem ben ik ook ontmaagd. Maar na een tijdje voelde ik mij niet meer op mijn gemak en werd ik niet fysiek maar emotioneel tot dingen gedwongen, ik ga er verder liever niet op in, maar het heeft tot op de dag van vandaag impact op mijn seksleven. Voor mijn huidige vriend had ik nog wel zin in seks, maar sinds ik hem heb niet meer. Alle dingen van de ex kwamen boven, de traumatische ervaringen die ik op dat vlak heb meegemaakt. Ik weet niet of het daar mee te maken heeft en of me dit aseksueel maakt, ik had vroeger altijd heel veel zin in seks en deed het ook graag tot die slechte ervaringen. De afgelopen 2 jaar heb ik 3x zin in seks gehad. Terwijl mijn vriend alles doet..
Help?! Wat is dit?! Eerst was ik het altijd, na die ervaringen is het weggeebt en nu al meer dan 2 jaar weg!!

Dutchamoeba

Hallo Mea,

Allereerst: van harte welkom hier! :cake2: :cake2: :cake2:

Ik denk dat je de negatieve ervaringen met je ex nog niet hebt verwerkt, en dat je daarom geen zin meer hebt in seks. Ik weet het niet zeker, gezien het feit dat ik jou niet ken, maar het lijkt me wel waarschijnlijk, met name omdat je altijd heel veel zin in seks had tot die traumatische ervaringen. Daar zit volgens mij het probleem. Misschien zou het bij jou helpen om in therapie te gaan om je traumatische ervaringen te leren verwerken? Het is maar een ideetje, maar wel 1 die je zou kunnen helpen het probleem bij de kern aan te pakken.

Ik hoop dat je veel aan deze site zult hebben.

Vriendelijke groeten,
Dutchamoeba.

Brummetje

#2
Je hebt heel waarschijlijk een trauma opgelopen. En met therapie zou je dit kunnen verwerken, zodat je hopelijk weer zin krijgt in seks.

Oja en welkom! :cake:

Ik heb niets veranderd ~ Ereinion
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Fricai

Je zal wel geen aseksueel zijn hoor. :) Je geeft het zelf al aan, ná die slechte ervaringen zijn je gevoelens veranderd. Dat is waarschijnlijk wel weer op te lossen, met wat moeite. Maar daarbij heb je meer aan professionele hulp (psycholoog/seksuoloog) dan aan ons. (maar voel je vrij om rond te blijven hangen) Succes! :wave:

Ereinion

Welkom Mea,

Misschien kan dit forum je helpen met een stukje verwerking, maar misschien is het inderdaad ook verstandig om therapeutische hulp te vragen. Want het lijkt mij dat dit veel meer effect heeft dan alleen op het seksuele vlak. Wat ik mij afvraag, maar dat hoef je niet te beantwoorden, maar is er tijdens het proces om van je angsstoornis af te komen nooit te sprake gekomen?

Maar je bent hier natuurlijk ten alle tijde welkom.


(vergeet ik toch bijna de taart.  :cake: )

@ Brummetje. Ik vind niet dat je dit zo stellig kunt zeggen. Maar ik PM je even, zodat we dit draadje niet vervuilen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mea

Hee mensen.

Bedankt voor jullie reacties en meedenken, maar als ik geen therapieen en al vanalles had gevolgd kwam ik hier niet op het forum terecht he  ;) Heb al 7 maanden klinisch achter de rug, psychologe, psychotherapeute etc, niks helpt!!!!! De zin blijft weg, heb echt alles al geprobeerd behalve een seksuologe omdat ik daar niet zo in geloof. Gynac etc, het hele riedeltje heb ik al gehad!
Bovendien ben ik allang van mijn angststoornis af, die klinische opname is nu ongeveer 2 jaar geleden en heb sindsdien nergens last meer van, alleen van geen zin in seks hebben en tsja, beetje stress en meer zorgen hebben zal ik altijd blijven houden, ik had die neiging al om eerder te stressen voordat ik mijn zin verloor. Heb na die klinische al vanalles gevolgd en gedaan maar het blijft!

Ereinion

Dus het is wel ter sprake gekomen? Wat zeggen de therapeuten dan over je gebrek aan seksualiteit? Vooral omdat de diagnose is weggehaald...
Ik kan je in ieder geval niet zeggen wat je wel of niet bent. Hopelijk krijg je het door hier te lezen en veel vragen te stellen vanzelf duidelijk.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

#7
Citaat van: Mea op maart 15, 2011, 06:02:02 PMHeb al 7 maanden klinisch achter de rug, psychologe, psychotherapeute etc, niks helpt!!!!! De zin blijft weg, heb echt alles al geprobeerd behalve een seksuologe omdat ik daar niet zo in geloof. Gynac etc, het hele riedeltje heb ik al gehad!

Wow, da's een heftige lading ja. Ben net als Ereineon benieuwd hoe zei dan dit verschil t.o.v. vroeger verklaren. Ze vinden je in orde(?), maar je zit nog steeds met een 'probleem'.  ???
Verandering van seksuele oriëntatie later in het leven is wel eens vermoed door mensen, maar op zijn minst zeer zeldzaam. Je zou dus waarschijnlijk in principe aseksueel kunnen zijn geworden, maar voor de hand ligt het niet.

Ben overigens heel benieuwd... Mis je het zelf op de een of andere manier? Of is het enkel een 'probleem' voor je omdat je vriend 'meer' wil? (Zo ervaren aseksuelen in relatie met seksuelen het doorgaans) En bedoel je met geen zin in seks dat je geen libido meer hebt? Of dat je het gewoon niet ziet zitten om dingen met iemand te doen? (je vriend in dit geval)
En kún je nog wel seks hebben? Of vind je het echt afschuwelijk als je er zelf niet echt zin in hebt?

Ik denk dat het verstandig is om zo goed mogelijk te proberen met deze situatie om te gaan. (in plaats van gewoon af te wachten of het wel weer terugkomt) Jullie zullen moeten bedenken wat voor jou de mogelijkheden zijn, en wat voor je vriend de absolute behoeften zijn.

Jovi_Hobbes

Welkom Mea  :cake:
Fijn dat je je hebt aangemeld. In eerste instantie ben ik ook geneigd te zeggen dat er bij jou iets anders speelt dan aseksualiteit. Met name omdat je vroeger wel gewoon zin had en er niets mis leek te zijn. Dat neemt echter niet weg dat je hier van harte welkom bent. Misschien heb je wel iets aan de ervaringen van de verschillende leden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Welkom op de site. Ook ik vermoedt dat er iets anders bij jouw aan de hand is, waardoor het is zoals het nu is.

Misschien dat de oorzaak van de PTSS angststoornis verband houdt met wat je nu ervaart?
Durf je de oorzaak hier te melden? Dat hoeft natuurlijk niet.
Als je je op google zoekt op ptss en daarachter het woord van de oorzaak zet, dan kan je misschien informatie voor jezelf vinden.
Voorbeeld: ptss seks > geeft al een uitgebreid onderzoeksrapport over een mogelijke oorzaak.

Heb je trouwens het idee dat het met stress samenhangt? Daar zou ik me wat bij voor kunnen stellen.

Lees even op de site over mogelijke achtergronden van aseksualiteit: http://asexuality.org/du/index.php?board=23.0
Wie weet dat dit je wat op weg helpt.

Jovi_Hobbes

Ik bedacht nog iets anders. Je hoeft de vraag niet te beantwoorden hoor, maar ik stel hem zodat je er zelf over kunt nadenken. Heb je tijdens de behandeling van PTSS misschien medicijnen moeten slikken? Sommige medicijnen, bijvoorbeeld antidepressiva, kunnen nog lange tijd invloed hebben op je libido namelijk.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mea

Hee mensen.

Echt super fijn dat jullie mee denken maar nogmaals.. Nee nee en nog eens nee. Ik wil best de oorzaak van mijn PTSS geven: De dood van mijn vader na een ziektebed kanker van anderhalf jaar op mijn negende. Daar ligt dus absoluut niets wat met seks te maken heeft. Van mijn 15e tot en met eind 16e heb ik wel een verkeerd vriendje gehad, die mij emotioneel dwong tot seksuele handelingen, ben dus niet verkracht maar meer in de richting van aangerand noemen zij dit. Die traumatische ervaringen daarin heb ik al honderden keren verteld in therapie en heb er veel aan proberen te doen, niets werkt. Ben zelfs overgestapt van de pil naar de mirena spiraal omdat ik las dat ook dat een oorzaak kan hebben maar daar ligt het dus ook niet.
Ik kan gewoon seks hebben met mijn vriend en heb daar ook geen moeite mee op het fysieke vlak, alleen is de psychologische knop er niet. Mijn lichaam reageert dus normaal op aanrakingen en tijdens de seks maar ik raak nooit meer opgewonden of even grof gezegd 'geil', sorry weet er geen andere benaming voor. Alles heb ik al geprobeerd, niks helpt. Ik ga wel gewoon met mijn vriend naar bed, ik vind het wel fijn en heb er echt geen problemen mee, maar natuurlijk wil ik ook gewoon die zin in seks hebben die er nooit is. Therapeuten en artsen staan echt voor een raadsel bij me, dus heb ik mij hier aangemeld omdat ik hier misschien meer informatie kon verkrijgen :(


Jovi_Hobbes

Lastig hoor! En je bent er ook al zo veel mensen voor af geweest.
Omdat wij hier alleen ervaringsdeskundigen zijn zal het voor ons niet mogelijk zijn om te bepalen wat er bij jou precies aan de hand is, maar ik hoop dat je toch iets hebt aan de diverse verhalen. Misschien zie je overeenkomsten en misschien juist niet. Beide conclusies kunnen nuttig zijn. Verder hebben we nog een onderwerp waar we een aantal medische oorzaken van aseksualiteit hebben verzameld. Misschien dat je daar nog iets bekends tegenkomt.

In ieder geval ervaar je op het moment wel wat velen van ons ook ervaren. Wat dat betreft kan het voor jou misschien al fijn zijn om met ons van gedachten te wisselen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ja, wat je schrijft is voor mij erg herkenbaar. Alleen heb ik niet het gevoel dat ik iets mis en vind het ook niet erg dat ik nooit zin heb in seks.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Ik kan inderdaad begrijpen dat het frustrerend voor je is. Eerst was de zin in seks er wel, en nu niet meer! En, dan moet er toch gewoon een oorzaak zijn?
Dat kan toch niet "zomaar verdwijnen".