Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik heb met mijn man het vermoeden over dat hij asexueel is besproken.

Gestart door Lady, mei 02, 2014, 01:03:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lady

Mijn man heeft kort het stukje gelezen over asexualiteit. Hij herkent er wel wat in en gaat de komende tijd meer lezen over het onderwerp. Hij was op zoek naar een soort test om te kijken of hij asexueel is of niet. Hebben jullie daar misschien een link naartoe?
Ik merk dat hij zo veel van mij houdt dat hij bereid is om er harder aan te werken om wat vaker intiem te zijn. Nu hebben we dit gesprek al vaker gehad, dus het is wel eerst zien dan geloven. Achteraf kan hij ook zeggen dat hij het fijn vond.
Als ik verhalen van sommige asexuelen lees, dan zijn die soms ook heel extreem. Dat is bij mijn man niet zo. Hij vind een knuffel geven wel fijn, of een zoen, een handje geven, het gebeurt alleen erg weinig.
Wij hebben nu afgesproken dat we voor onszelf gaan bepalen wat wij graag willen, ook gaan wij weer heel langzaam kijken hoe we intimiteit terugkrijgen in onze relatie. Ik merk zelf dat ik mijn sexuele behoeftes flink heb weggestopt om teleurstellingen te voorkomen....... Dus ook voor mij is het weer een beetje opnieuw beginnen.....
We zijn verder zo'n geweldig team met elkaar, daar is niets op aan te merken. Daarom wil ik zeker weten dat ik alles heb gedaan om verbetering te boeken waarin wij ons beide prettig voelen.
Wordt vervolgd..

Dutchamoeba

Er zijn voor zover ik weet geen betrouwbare tests om te kijken of je aseksueel bent of niet. Het enige wat ik heb gevonden is de volgende test: http://www.okcupid.com/tests/the-asexuality-test
Het beste wat je man doen kan om er achter te komen of hij aseksueel is, is het lezen van de AVEN-Wiki: http://asexuality.org/du/wiki/index.php?title=Hoofdpagina
Als je man weten wil wat voor type aseksueel hij zou kunnen zijn, dan is deze link handig: http://asexuality.org/du/wiki/index.php?title=A_B_C_D

Lady


Dutchamoeba


phoebe

Citaat van: Lady op mei 02, 2014, 01:03:38 PM

Als ik verhalen van sommige asexuelen lees, dan zijn die soms ook heel extreem. Dat is bij mijn man niet zo. Hij vind een knuffel geven wel fijn, of een zoen, een handje geven, het gebeurt alleen erg weinig.
Wij hebben nu afgesproken dat we voor onszelf gaan bepalen wat wij graag willen, ook gaan wij weer heel langzaam kijken hoe we intimiteit terugkrijgen in onze relatie. Ik merk zelf dat ik mijn sexuele behoeftes flink heb weggestopt om teleurstellingen te voorkomen....... Dus ook voor mij is het weer een
Het gebeurt waarschijnlijk erg weinig uit angst dat van het één het ander komt. Spreek af dat van niet seksuele intimiteit NOOIT sex komt. Dan krijgt je man vanzelf het vertrouwen om die dingen wel te doen. En kijk van daaruit verder of er niet meer is wat jullie samen prettig vinden. Dit is niet een proces van weken, maar veel langer. Zijn vertrouwen moet worden opgebouwd om zelf initiatief te durven nemen.