Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

mijn hart luchten

Gestart door paulc, maart 11, 2009, 11:53:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paulc

ik ben op deze site via haar. ze heeft deze site een half jaar geleden een keer bezocht. vond ze niks....

Ienepien

Toch raar. Ze zou hier juist veel herkenning moeten vinden.
Maar misschien is een forum niet haar ding? :-\

Gabrielle

Zo raar lijkt me dat niet. Ik ken wel meer mensen waar ik mezelf in herken en die hier geen herkenning vinden.

Jan

(een laat) Welkom Paul!

Ik heb e.e.a. doorgelezen, het is eigenlijk erg lullig voor je.
In het begin wel alles en er ook instemmend over praten, daarna om de hete brij heen draaien.
Het lijkt er zowat op dat je er destijds ingeluisd bent met mooipraterij.
Ik lees het verhaal uiteraard maar van één kant dus helemaal objectief kan ik er niet op reageren.

Of ze echt aseksueel is vraag ik mij af.
Je beschrijft dat ze in het begin 'normaal' seksueel gedrag vertoonde en dat ook positief bevestigd heeft.
Ik weet niet in hoeverre iemand die echt aseksueel is kan meedoen alsof.
Je zou er goed over moeten kunnen praten, maar zo ik begrijp zitten daar muurtjes tussen?

Ereinion bescheef haar gevoel en beleving heel duidelijk; als het een seksuele tint krijgt dan wordt het moeilijk, maar als je er een praktische draai aan geeft, zoals douchen, dan is het iets anders en kan het wel.
Ik herken dat wel.

Als er ooit misbruik in het spel is geweest en dat stukje weggestopt is, dan zou een nieuw begin wel 'goed' kunnen verlopen, maar later toch weer afnemen.
Als je in zo'n geval ooit ook maar enige druk hebt uitgeoefend om je hormonen gelijk te geven, dan wordt je als dwingend ervaren en dat blijft hangen.

En verder kunnen er nog veel meer oorzaken zijn.

Uiteindelijk zal je op een open manier met je partner moeten kunnen praten, anders komen jullie echt niet verder.






Mannetje

Het idee van  "erin luizen" had ik ook al.
Zou iemand zo ver gaan om een doel te bereiken (een kind krijgen?). Ik hoop het niet.

Laten we maar positief blijven, en er vanuit gaan dat dit niet het geval is.
Ik hoop echt dat ze toch stappen gaat zetten.

Ienepien

Mag ik me er even mee bemoeien?
Het is NIET er inluizen. Een aseksueel weet vaak niet hoe een seksueel denkt, en wil vooral in het begin van een relatie "gewoon" doen. In de hoop, dat het met deze partner "wel goed gaat" (als hij/zij eerdere relaties heeft gehad, waarbij het niet goed ging).
Dat is NIET liegen en/of bedriegen, maar gewoon (nou ja, gewoon) een toneelstukje spelen, en je anders voordoen dan je bent.
In de hoop, dat het goed voelt, of "overgaat" ofzo.
In de loop van de tijd kom je meer tot jezelf, en besef je pas, dat het gewoon "jouw ding niet is" .
Kunnen seksuelen dit begrijpen? Ik denk het niet. Hoe vaak ik (of anderen) het hier zeggen maakt niet uit,
het schijnt gewoon niet begrepen te worden. (of niet geloofd). ??? ??? ??? :banghead: :banghead: :banghead:

Mannetje

Ik durf ook al niet overal zo spontaan op te reageren. Als ik alles meteen intik zoals ik er als eerste over denk, dan kan je nog heel wat beleven. Dan zou ik ongewild mensen voor het hoofd stoten.  :(
Vindt het erg moeilijk om mijn gedachten over een onderwerp in een juist zinsverband neer te zetten.

Ienepien, zoals jij het omschrijft komt het goed over.

Wat bij mij ook gewoon meespeelt is, dat ik minder ervaring heb met het aseksueel zijn.
Zo heb ik op dit moment geen relatie, of in verleden geen langdurige relaties gehad waarin allerhande probleemsituaties aan de orde zijn betreffende aseksualiteit. 

Ienepien

O, dat spontaan ergens op reageren, doe ik ook, hoor.
Soms denk ik achteraf: hoe heb ik dat durven schrijven............. :-\

Demon

ik moet zeggen dat ik het met ienepien eens ben, ook ik heb wel dat het zal wel overgaan gevoel gehad en dat het daarna toch niks is en niet werkt
I make mistakes.
I am out of control, and sometimes hard to handle
But if you can't handle me at my worst...
You don't deserve me at my best

paulc

toen de sex en intimiteit minder werd en ik erover begon zei ze ook dat dat toch normaal is. In het begin heb je sex en dat wordt minder...net als bij iedereen...

Ienepien

Dát is wel waar, natuurlijk. Alleen moet het niet doorslaan naar------------>-helemaal niks meer.
Want dát is niet normaal. :(

paulc

misschien weet ze dat wel maar kan ze zich gewoon niet geven. achteraf denk ik ook dat ze dat toen ook al niet kon maar het maar over zich heen liet komen.

pinky

Die kans zit er inderdaad wel in. Ik hoop dat ze er ooit wel eens echt serieus over wilt praten. Samen of met een derde erbij. Want ik denk dat het ook voor haar toch wel belangrijk is dat hier iets mee wordt gedaan! Uit jouw postjes lees ik ook wel dat het haar toch niet in de koude kleren gaat zitten!

Ereinion

Ienepien, ik vind dat je het erg goed hebt gezegd.

Ik denk dat hoe zij in het begin heeft gedaan haar niet echt te verwijten valt. Waarschijnlijk wist ze toen ook niet dat ze anders was dan jij. Echt, ik heb heel lang geloofd dat er geen verschil zat in libido tussen mijn vriend en mij. Terwijl hij toch echt aangaf vaker te willen dan ik. Dus ik dacht ook dat het wel over zou waaien, dat er iets moest gebeuren en dan zou het beter gaan. En dat het na verloop van tijd minder wordt... dat lees je toch ook in alle bladen? Dus dat is dan ook niet zo gek. Voor haar dan. Ik begrijp heel goed dat jij er heel veel moeite mee hebt, maar ik denk niet dat ze je bewust leugens vertelt. Ze is misschien wel net als jij op zoek naar een oplossing. Alleen zou het veel makkelijker zijn als jullie er over konden praten en zo samen een oplossing kunnen vinden. Ik hoop echt dat je dat nog gaat lukken.

Hmm, misschien herkent ze zichzelf niet zo in dit forum, maar ze moet toch toegeven dat jullie (welke reden het dan ook heeft) met dezelfde problemen kampen als seksuele - aseksuele relaties? Dus ik denk dat ze hier toch best wat van op kan steken. Misschien kun je haar nog een keer vragen of ze hier wil lezen. Niet omdat zij ook een aseksueel is (dat moet ze zelf weten) maar om aan de relatie te werken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Citaat van: Ereinion op maart 18, 2009, 01:15:48 PM
Ienepien, ik vind dat je het erg goed hebt gezegd.

Ja, ik kan me daar zo kwaad om maken, als mensen zeggen, dat ze voorgelogen zijn.
Het kwam echt spontaan op, en ik zeg meestal wat ik op m'n hart heb. :knuffel: