Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

vraagje voor de seksuelen

Gestart door fee23, augustus 30, 2010, 11:46:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fee23

Hier staat overal wel; hoe ga je ermee om, zijn er oplossingen, relatie wel of niet beeindigen, ...
Maar wat is er nu eigenlijk zo belangrijk en noodzakelijk aan seks?? Dit lijkt voor jullie wrs een vreselijk achterlijke vraag maar ik kan het echt niet bevatten. Is het iets hormonaal, puur de daad en het orgasme dat belangrijk is? Of koppelen jullie allemaal liefde en seks aan elkaar en kan het een niet zonder het ander? Kun je je goesting niet zelf oplossen als seks je partner zoveel pijn bezorgt?
Ik zou m'n vriend graag wat beter begrijpen, weten wat de 'drijfveren' zijn.

Ereinion

Goede vragen. Als aseksueel vraag ik me dat ook wel eens af.

Volgens mij is het voor de seksueel ook een manier om zijn of haar liefde voor de partner te laten zien. Een voor hun natuurlijke manier.

Citaat van: fee23 op augustus 30, 2010, 11:46:34 AM
Kun je je goesting niet zelf oplossen als seks je partner zoveel pijn bezorgt?

Ik denk dat veel seksuelen dit niet echt begrijpen. Vooral niet als ze eenmaal zin hebben, want dan gaat de knop om. Maar als je dit duidelijk kunt maken, is er wel een beter compromis mogelijk, denk ik.

Ik besef me dat ik nu heel erg aan het generaliseren ben, dus wil ik nog even zeggen dat ik het absoluut niet zeker weet. Zo werkt het wel een beetje bij mijn vriend, maar ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken.

Wat geeft jouw vriend voor antwoord als je hem dit vraagt?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Ik heb zo'n vermoeden dat het een stukje oerinstinct is wat moeder natuur heeft ingebouwd, dat lijkt mij in ieder geval wel zo handig met he oog op de voortplanting, maar een echt antwoord kan ik je uiteraard niet geven  ;D
Sterker nog: Ik denk dat zelfs een seksueel persoon een moeilijk te beantwoorden vraag is, wij weten immers ook niet van alles waarom we het doen .... des te meer benieuwd ben ik naar wat een seksueel persoon hierop kan zeggen
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

pinky

Nou, ik ga het proberen te beantwoorden. Net zoals jullie het gevoel misschien van afkeur hebben van seks, hebben 'wij' seksuelen juist de behoefte de ander aan te raken, te veroveren. Het is misschien een rare vergelijking, maar zoals een kat zijn territorium afbakent, zo doen seksuelen dat ook een beetje. Het is de bevestiging van (nog steeds) bij elkaar horen. Als de andere je afwijst, doet dat pijn, omdat de ander daar indirect mee zegt dat die niet van jou is en dus maakt het onzeker. En als het nooit gebeurd, dan ben je dus op jacht, maar weet je dat je de prooi nooit zult krijgen en als je die al krijgt, omdat de ander dat enkel even toestaat. Maar niet omdat de andere ook werkelijk gevangen wilt worden of jou ook tot de zijne of hare wilt maken. Het is een wederzijdse jacht. Je bent beide zowel jager als prooi. En dat maakt het zo'n leuk spel om te spelen. Het voorspel dat al dagen van tevoren kan beginnen, het zien, de spanning opbouwen tot uiteindelijk het hoogtepunt. En dat hoeft dus echt niet elke dag of elke week, maar toch zeker redelijk frequent. En dat is dus voor iedereen wat anders. De één wil inderdaad echt elke dag seks, de ander heeft genoeg aan eens per maand. Maar ja, het is niet alleen de seks. Het is ook het hele spel van veroveren en veroverd worden dat het zo leuk maakt met de seks dus als hoogtepunt. Zonder de seks is het een geweldige anticlimax... een teleurstelling. En dan helpt jezelf bevredigen totaal niet!

Zo, dat is de beste manier om het uit te leggen. Beter krijg ik het even niet voor elkaar. Maar zo is het dus voor mij.

fee23

Citaat van: Ereinion op augustus 30, 2010, 07:43:25 PM
Wat geeft jouw vriend voor antwoord als je hem dit vraagt?

Die is daar heel nuchter in, volgens hem zijn het de hormonen. Niet dat hij eraan zou denken om het op een ander te zoeken, dus het zal ook wel een beetje om mij gaan. Zelfs nu met mijn gigantische bolle striemenbuik en extra flubber.

Pinkeltje als ik jouw uitleg zo lees, komt hij wel enorm tekort bij mij precies! Ik mag er niet aan denken, dat gedoe over voorspel en jagen en zo... Ik ben toch geen beest... Moet zeggen dat ik me er heel erg ongemakkelijk bij voel zelfs maar gewoon door jouw antwoord te lezen :-\ Denk dat ik heel erg veel geluk heb met mijn vriend dat hij er zo goed mee omgaat de laatste tijd. Hopelijk kan hij er blijven mee omgaan, want al dat gedoe is écht niet aan mij besteed.

pinky

Haha, zo was het niet bedoelt. Het is meer om de uitleg te geven wat je mist. Ik bedoel, ik kan met gemak een jaar zonder met af en toe de gedachte van goh, zou toch wel weer leuk zijn. Maar het is geen moeten. Als mijn vriend het helemaal niets zou vinden, dan vind ik het ook wel op andere manieren. Door samen op dansles te gaan ofzo. Ik denk dat ik er enkel een probleem mee heb dat kinderen krijgen dan zo lastig wordt. En ja, ik zal me af en toe toch wat afgewezen voelen denk ik. Waarschijnlijk omdat hij me ook afwijst op het moment dat ik te ver ga. Maar hij wijst mij persoonlijk niet af, maar de seks. En zat zou ik mezelf dan voor moeten houden. En (ik heb nooit in die situatie gezeten) denk dat ik dat over het algemeen wel kan. Mijn libido is ook niet echt groot te noemen. ;)

En als jij en je vriend het op een andere manier vinden, die romantiek, dan zal het vele missen heus wel meevallen hoor!

Ienepien

Goh! Zo'n uitleg had ik nog nooit gehoord. ;D

Mannetje

#7
Pinky, jouw uitleg is heel herkenbaar.
Al zou ik het heel anders uitgelegd hebben. Met termen zoals spanning, uitdaging en aantrekkingskracht. Maar ook hoe je die opbouwt, of juist weer verlaagt. 
En de laatste tijd probeer ik daar toch weer mee te "spelen" in de praktijk  ;D.

Ienepien

Citaat van: Mannetje op september 02, 2010, 07:00:37 PM
Pinky, jouw uitleg is heel herkenbaar.
Al zou ik het heel anders uitgelegd hebben.

Ja, jij hoort ook onder de noemer Aseksueel. ;)

Ereinion

Citaat van: Mannetje op september 02, 2010, 07:00:37 PM
Al zou ik het heel anders uitgelegd hebben. Met termen zoals spanning, uitdaging en aantrekkingskracht. Maar ook hoe je die opbouwt, of juist laat verdwijnen.
En de laatste tijd probeer ik daar toch weer mee te "spelen" in de praktijk  ;D.

Met dat spanning laten verdwijnen? Anders vraag ik me oprecht af wat je wilt bereiken...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

@ Ereinion: ja die laatste zin klopt bij nader inzien niet. Dus heb ik mijn bericht even aangepast. Oprechtheid heb ik redelijk hoog in het vaandel staan.

@ Ienepien: daar ben ik het niet helemaal mee eens! Maar hoe het precies zit weet ik nog niet voor 100%.

Ereinion

Aha, dus je speelt ermee om uit te zoeken wie en wat je bent?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


Mannetje

Citaat van: Ereinion op september 02, 2010, 10:54:50 PM
Aha, dus je speelt ermee om uit te zoeken wie en wat je bent?
Ja, eigenlijk wel. Even een nadere verklaring. Een korte tijd terug wist ik niet dat ik hoogsensitief was. Doordat je gevoeliger bent voor signalen uit je omgeving, kan je bijvoorbeeld ook snel door hebben of een vrouw je wel ziet zitten etc .etc. En zodoende kan hoogsensitiviteit behoorlijke gevolgen hebben.
Er wordt ook niet voor niets melding van gemaakt op deze site:  http://asexuality.org/du/index.php?topic=171.0
Heb dan ook daar recent een boek over gekocht: Hoogsensitieve personen in de liefde, geschreven door Elaine N. Aron. Na kort doorbladeren heb ik het maar weggelegd. Ik had namelijk de schrijver kunnen zijn. Mocht iemand er ooit vragen over hebben, ik kan dat bijna zo uit persoonlijke voorbeelden allemaal uitleggen. Dat aanvoelen werkt niet bij iedere vrouw hoor. Hoe het precies zit weet ik niet helemaal.

Oja, vroeger liet ik het wel altijd verdwijnen, gewoon door het uit te maken, want dan was ik weer van de ellende af. Je hebt dan echt het gevoel dat je van een andere planeet komt  :-\

pinky

Hoe bedoel je dat? Het van een andere planeet komen? Hoe uitte zich dat?