Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mijn a-seksuele vrouw

Gestart door Nihilibido encounter, maart 12, 2013, 09:08:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nihilibido encounter

Hallo! Hier tikt de man van lid 'Nihilibido'. Bij toeval ontdekte ik gister dat zij een folder (Word bestand) had opgeslagen met de werktitel a-seksueel. Via een hyperlink in de folder kwam ik terecht op AVEN forum, waar ik tot mijn verassing haar schrijven tegenkwam (week oud)
Toen ik mijn vrouw hiermee confronteerde ontkende ze in eerste instantie zich met het onderwerp bezig te houden. Dit vond ik pijnlijk, schaamde ze zich nou voor haar honger naar info? Opvolgend hadden we een fijn gesprek; zoals wel vaker. Er viel een last van mijn schouders. Ze is gewoon a-seksueel!

Toen ik 22 was leerde ik haar  kennen. Zij was toen 39. Na een x aantal dates belande we samen in de slaapkamer. Niets wees op a-seksualiteit. Knuffelen, kussen, strelen; helemaal haar ding. Ook vond ze het leuk om haar hand onder m'n kleren te laten verdwijnen en met m'n geslacht te spelen. Tongzoenen hoorde er ook bij. Bij dat laatste voelde ik me nog wat opgelaten. Twee jaar later trouwde we.

Op een gegeven moment vroeg ze of ik op wilde houden met het verlenen van orale sex. Ook vond ze het niet fijn als ik haar met m'n hand bevredigde. Vragen om sex/aanleiding geven deed ze niet. Klaarkomen d.m.v penetratie lukte ook niet. Ik was gewend om mijn ex eerst te laten komen alvorens ik kwam. Ik had er geen probleem mee dat ik aangaf zin te hebben en dat het haar niet lukte om d.m.v penetratie klaar te komen. Ik had al eens gehoord dat dat laatste algemeen voorkomt. Ik kon genieten van haar te zien masturberen (op verzoek) maar dit wilde ze op een gegeven moment niet meer laten zien. ''Wat vind je daar nou aan.'' zij ze dan. ''Dat is toch stom!'' Inmiddels hadden we een aardig repertoire opgebouwd, waarbij ik wel telkens de leiding nam. Missionaris, hondjes, pijpen, opdrukken/pijpen (zij op d'r rug), aftrekken.

Tijdens de missionaris ligt ze er echter als een zoutzak bij. Ze zucht als ik haar vraag om me lekker vast te pakken. Ook durft ze niet bovenop te zitten (amazone) Zodra een actieve rol van haar (onder-)lichaam verwacht word klapt ze dicht. Ik kan me nog herinneren dat ze me oraal bevredigde en ik met een hulpstuk haar penetreerde. Achteraf schat je dat dan op waarde. Net als die keer dat ze bijna klaar kwam door penetratie. Inmiddels (niet vaak) penetreert ze me ook met een voorbind dildo. Toch een (soort van) actieve rol, haha.

Ik heb nooit een big deal gemaakt van de geremdheid van mijn vrouw. Wel heb ik dikwijls aangestuurd op discussie hieromtrent. Ze houd dan bewust de boot af. Ik ben ontzettend trots op haar dat ze na 45 jaar eindelijk heeft uitgemaakt dat haar afkeer van fysiek seksueel initiatief, het aansturen op sex en de aversie tegen seksueel getinte reclame uitingen een direct verband houd met haar a-seksualiteit. Ik heb geen enkel issue met haar a-seksualiteit en ben erg content dat ze er plezier aan beleefd om mij te bevredigen!

AceVentura

Welkom op het forum, wij verwelkomen iedereen graag met  :cake:
Fijn dat je er zo open voor staat en positief reageert, dat zal hopelijk ook haar alleen maar goed doen. :klap:

Verder is de rest van je verhaal wel heel erg persoonlijk en voor mij een beetje te veel van het goede dus ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet heel goed gelezen heb  :bloos:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Citaat van: AceVentura op maart 12, 2013, 09:28:11 PM
Welkom op het forum, wij verwelkomen iedereen graag met  :cake:
Fijn dat je er zo open voor staat en positief reageert, dat zal hopelijk ook haar alleen maar goed doen. :klap:

Zo denk ik er ook over! Wees zeer welkom hier!!! :cake: :cake: :cake:

Nihilibido encounter

Haha dankjewel!

Even geneerde ze zich nog voor de expliciete inhoud van mijn verhaal. Maar inmiddels is dat weer oké.  :-X

Ik ben naar ik denk *regulier seksueel*, als dat al bestaat. 1x per week vind ik meer dan voldoende. Daarbij masturbeer ik ook nog een paar keer. Als ik masturbeer is dat geen compensatie voor een verlangen naar duo seks.

Heerlijk die  :cake: :cake: :cake: Toen mijn ex en ik (ik heb een eerdere relatie gehad op m'n 17e, voordat ik m'n vrouw tegenkwam) onszelf hadden voorgenomen om voor het eerst te seksen (penetratie) was ik zenuwachtig. Ik heb toen koffie en  :cake2: gehaald om de spanning te breken/mijn gebrek aan lust te compenseren.

:cake: Is een prima alternatief voor seks, haha.

Had ik al verteld hoe trots ik op mijn vrouw ben? (Voelt zich als de ouder van een homoseksueel kind wat uit de kast komt.) Nooit meer zorgen maken om voorspel, peptalks of twijfelen aan je eigen prestaties. Heerlijk! Nou had ik voorspel jaren geleden al opgegeven, haha! Goud.





Fricai

Ik vond het ook al behoorlijk expliciet, dus goed om te horen dat het geen probleem is.

Welkom! :wave:

Jovi_Hobbes

Fijn voor jullie dat het nu duidelijk is dat zij aseksueel is en natuurlijk nog fijner dat jij er zo goed op reageert  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Fijn dat je zo openhartig praat hierover. Voor mij is het too much, maar laat je daar niet door tegenhouden.
Besef je wel dat je schrijft op een openbaar forum en dat er geen beperkingen zijn in wie dit kan lezen, vergelijk het met hardop spreken in een openbare ruimte. Waarmee ik wil zeggen: Doe geen dingen waar je later spijt van krijgt :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Nihilibido encounter

Kan me goed voorstellen dat het a-seksuele deel van het forum moeite kan hebben met het lezen van bovenstaande teksten. Ik vind dat wel grappig. Nihilibido vind het vreemd dat ik daar om kan lachen, de luchtigheid ervan inzie.

Als kind voelde ik ook wel gene bij naaktheid en seksueel getinte beelden. Ook moet ik er niet aan denken om b.v. naar de sauna te gaan. Kwa ideeën ben ik heel klassiek. One night stands? Kun je dat eten? Vreemdgaan, waarom zou je? Promiscue gedrag van collega's vind ik vervelend. Wel vind ik het normaal/leuk om het er gewoon over te hebben. Waarom ons schamen voor zoiets basaals? Als men zich schaamt reageert men toch niet?

Op batcave/fetish achtige feestjes vind ik het leuk om in een gaashemd/leren string te lopen. Mijn vrouw gaat dan gewoon mee en kleed zich sexy/vrouwelijk. Nooit extreem. Als ze sjans heeft krijg ik vaak 'last' van 'n binnenpretje. ''Gozer. je zou eens moeten weten'', haha!
Seks associeer ik met op willen vallen, feestgedruis en een leuk gespreksonderwerp. Ik ben niet bang dat iemand mijn e-mail adres googled en valt over hetgeen ik hier schrijf. Op m'n werk en in m'n prive zou ik hetzelfde kunnen zeggen. Ik denk ook niet dat het iemand schaad eerlijk gezegd.

Zijn er ook nog seksuelen die zich herkennen/kunnen spiegelen aan dit verhaal?

Ik doel dan op de 'happy go lucky' seksueel met een a-seksuele partner.

SoulDragon

Ik vindt het mooi dat het voor jou ook een soort opluchting is, en dat je er zo goed op reageert.  :klap:
Helemaal geweldig!
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Nihilibido encounter

Dankjewel Souldragon. Fijn dat jullie zo positief reageren op onze situatie. Natuurlijk heb ik me wel eens schuldig gevoeld in het verleden. ''Dring ik niet teveel aan?'' ''Misschien moet ik beter m'n best doen om haar in de juiste mood te krijgen?'' Nou was ik al iemand die van 'n kop thee op de bank ineens kon opspringen omdat 'ie zin had. De diagnose a-seksueel/verlaagd libido scheelt nu 't geijkte stukje peptalk ''Probeer toch te genieten, waarom vind je dat niks?'' Zelf moet je ook een knop omzetten hoor. Ik ben in seksueel opzicht egoïstischer geworden, de focus verlegd naar eigen genot. Wij uiten onze intimiteit in kussen/knuffelen.  

Wel heb ik tegen haar gezegd dat als haar a-seksualiteit zou overslaan in vaginisme, of totaal gebrek aan lichamelijk contact ik waarschijnlijk met hartenpijn/frustratie op zoek zou gaan naar een sekspartner om louter dat deel van m'n behoefte te bevredigen. Uit sociale overweging zou m'n voorkeur dan uitgaan naar iemand met een ''afstand tot'' (zonder partner, rolstoelgebruikster o.i.d) Misschien zelfs een man!? Iemand die qua persoon niet met mijn vrouw kan concurreren. Dit vanuit respect naar haar.

Het grootste verschil tussen mijn vrouw en mij tot dusver was mijn kinderwens tegenover haar bewuste kinderloosheid. Wel begrijp ik dat dit onderscheid niets met haar a-seksualitet van doen heeft. In oktober word ik (als alles goedgaat) bezoekpapa bij een lesbisch stel. Mijn vrouw steunt mij. Zo zie je, overal is een mouw aan te passen.  :)

Houd van d'r  :-*

Fricai

Citaat van: Nihilibido encounter op maart 13, 2013, 11:14:33 PMKan me goed voorstellen dat het a-seksuele deel van het forum moeite kan hebben met het lezen van bovenstaande teksten. Ik vind dat wel grappig. Nihilibido vind het vreemd dat ik daar om kan lachen, de luchtigheid ervan inzie.

Als kind voelde ik ook wel gene bij naaktheid en seksueel getinte beelden. Ook moet ik er niet aan denken om b.v. naar de sauna te gaan. Kwa ideeën ben ik heel klassiek. One night stands? Kun je dat eten? Vreemdgaan, waarom zou je? Promiscue gedrag van collega's vind ik vervelend. Wel vind ik het normaal/leuk om het er gewoon over te hebben. Waarom ons schamen voor zoiets basaals? Als men zich schaamt reageert men toch niet?

Ik (aseksueel) heb er geen moeite mee in de zin van 'icky' (denk wel dat sommigen dat wel hebben xD), maar meer omdat ik zelf niet zo open ben over partners/relaties (vind ik enkel iets tussen mij en die) en het dus ook wat vreemd vind om anderen er zo over bezig te horen. :P Maar als jullie het beide ok vinden dan geen probleem ofc. :P

AceVentura

Citaat van: Nihilibido encounter op maart 13, 2013, 11:14:33 PM
Kan me goed voorstellen dat het a-seksuele deel van het forum moeite kan hebben met het lezen van bovenstaande teksten. Ik vind dat wel grappig. Nihilibido vind het vreemd dat ik daar om kan lachen, de luchtigheid ervan inzie.
Je moet het denk ik ook vooral niet moeilijker maken dan het is. Voor mij zijn er twee dingen die meespelen:
1) Totale desinteresse in de activiteit :) Ik zie mezelf ook niet snel in zulke activiteiten deelnemen
2) Al helemaal geen behoefte om dat soort verhalen dan van anderen te lezen/zien, waarschijnlijk ook veroorzaakt door 1  ;)
Kort samen gevat: Gewoon andere interesses :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Nihilibido

#12
Welkom partner; leuk dat je meeschrijft.

:cake: :cake: :cake: :-*
-Aangenaam...!
-Who needs a poopdeck on the roof?
-Omdat jij dat nu eenmaal altijd zo doet, wil dat nog niet zeggen dat het niet volslagen belachelijk is.
-Cake them all!

Koffie

Ik had als beeddenker een beetje last van de 'filmpjes' die ik zag toen ik las over al die standjes. ;) Maar ik geloof dat dat meer komt doordat ik zelf meer heb gedaan dan ik eigenlijk wilde, om relaties te behouden en zo o.a. op seksueel gebied over mijn grenzen ben gegaan.

Ik wilde zeggen dat ik veel respect voor je heb, Nihilibido encounter. Je bent eerlijk maar respectvol.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

vrovanzi

Ja idd chapeau dat je dat hier allemaal wilt delen  :)
Ik ben blij dat ik nu " seksuelen ' wat beter begrijp eigenlijk ...ik heb er vroeger nooit bij stilgestaan maar wrsch was ik er nog te jong voor ook maar er zijn nu nog wat meer puzzelstukjes samengevallen
Bedankt voor het inzicht  :)