Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Homo & aseksueel

Gestart door Thomasvdv, juli 07, 2013, 10:32:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomasvdv

Dag allemaal

Mij even voorstellen. Ik ben een man van 24 en ben seksueel. Tot mijn 22e was ik een overtuigde hetero, maar de laatste twee jaar ben ik erachter gekomen dat ik homo ben.
Ik heb dan 9 maanden geleden een jongen leren kennen. Hij heeft me redelijk snel verteld dat hij aseksueel is en dat zijn vorige relatie hierdoor op de klippen gelopen is.
Het heeft lang geduurd vooraleer we voor het eerst seks hebben gehad, maar eens we het gedaan hadden, deden was het effectief wel 2 tot 3 keer per nacht.
Soms was er wel eens een dag dat ik merkte dat het hem niet goed ging, maar dat was meestal maar van korte duur.

Nu zit hij momenteel in een heel slechte periode en heeft hij me gezegd dat hij zich eigenlijk altijd heel slecht voelt na de seks, dat hij gevoelens van walging heeft (niet omwille van mij, maar gewoon omwille van de daad). Hij zei dan ook dat het niet echt lukte om vaak seks te hebben en hij wil dat ik erover nadenk een 'sekspartner' te zoeken om mijn 'driften' op uit te leven. Voor de rest wil hij dat alles bij het oude blijft (dus wij blijven samen, een liefdesrelatie, zonder of met weinig seks).

Ik zie dat precies niet echt zitten om iemand te zoeken enkel en alleen voor de seks. Zijn er compromissen mogelijk? Ik wil hem absoluut niet verliezen, want ik heb nog nooit zo'n gevoelens gehad voor iemand. Ik heb nu zelf niet zo'n groot libido dat ik elke dag seks moet hebben, dus voor mij is momenteel een sekspartner nog totaal niet aan de orde.

Jovi_Hobbes

Welkom Thomas  :cake:
Het is denk ik slechts een van de oplossingen. Welke compromissen er voor jullie mogelijk zijn weet ik natuurlijk niet, maar misschien kunnen jullie daar samen achter komen door er veel over te praten. Wat willen jullie per se wel en wat juist niet. "Gemengde" relaties, zoals wij ze noemen, zijn mogelijk, maar daarbij zijn duidelijke afspraken wel belangrijk.
Op het forum kun je wel verhalen vinden van mensen in gemengde relaties, misschien hebben jullie daar iets aan.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Hey Thomas, welkom iig.  :wave:

Ja er zijn wel voorbeelden te vinden, op dit forum en op de engelse variant als je eventueel nog meer zoekt. =] We lezen wel vaker dat aseksuelen met dat voorstel komen, en we lezen ook vaker dat de seksueel daar helemaal geen zin in heeft (heb je dat 'm ook al duidelijk gemaakt? -- Wij aseksuelen willen nog wel eens niet snappen hoe seksuele aantrekking enzo allemaal in elkaar zit, geen ervaring mee hè :P). Je moet dan zaken bedenken als wil je dat echt zeker niet, zo niet wat wil je dan precies van je relatie, wat wil hij er precies van, en is er een tussenvorm van die twee waar je alletwee mee kunt leven en gelukkig van wordt...

Succes!