Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Links of rechtshandig?

Gestart door Sinister, april 26, 2006, 03:18:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

We zien te slecht om mensen seksueel aantrekkelijk te kunnen vinden?  ;D

nee klopt niet, want ons zicht is te corrigeren.  >:(

Ereinion

En met intimiteit kom je erg dicht bij elkaar, en dan zien we wel weer erg goed  ;D
Dus dat is ook geen reden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ook bijziend en brildragend.

Ik denk dat ons probleem is dat alles er op een afstandje nog wel aardig uitziet, maar als ze dan dichterbij komen en we het beter kunnen zien schrikken we ons dood!  ;D
Volgens mij nemen bijzienden de wereld over, het is tegenwoordig volgens mij normaler om wel een bril of lenzen te hebben dan niet...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Ik heb ook een bril. Sinds ik de verkeersborden in de verte niet meer kon lezen  :D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Ai, dat lijkt me een goed punt om idd een bril te nemen!

littlefanny

ik zag opeens een latijnse tekst  op het bord aan voor een griekse en zat al met de verkeerde boeken op tafel  :klap: en ik snapte veel minder van wiskunde dan normaal
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

 ;D

Littlefanny, is er een reden voor de tekst onder je berichten? (Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

ow eh.. ja!
De vader van een golfmaatje van me is afgelopen vrijdagnacht overleden aan een hartaanval. hij was heel jong en heeft een zoontje van 12, een dochtertje van 7 en een vrouw zonder werk achtergelaten.
Ik ben er zeg maar heel erg van geschrokken en dit is een manier om me eraan te helpen herinneren hoe kwetsbaar leven is en hoe belangrijk het is dat je contacten met dierbare mensen onderhoud omdat het zomaar afgelopen kan zijn. Daarbij vind ik dat sommige mensen hier een taak hebben, deze man had een taak die hij niet heeft kunnen afmaken, daarom mocht hij nog niet dood.
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Wat erg om te horen. Het is een mooie manier om hem te herinneren. Wat moet het erg zijn voor zijn gezin, en iedereen in zijn omgeving natuurlijk.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Nou, inderdaad! Veel sterkte!
Wel mooi dat je er toch iets positiefs uithaalt. Mijn idee als iemand jong overlijdt is inderdaad ook dat mensen daarvan zouden moeten leren hoe belangrijk de goede dingen in het leven zijn, hoe blij je mag zijn dat je hebt wat je hebt en dat men zich eens niet zo druk moet maken om kleine, onbelangrijke tegenslagen. Als mensen dat meekrijgen is zo'n overlijden dan in ieder geval nog niet helemaal zinloos geweest. Een schrale troost natuurlijk, maar die gedachte heeft mij al wel een aantal keren helpen aanvaarden dat iemand (te) jong is gestorven.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Knoddepropje


Stev

Citaat van: littlefanny op mei 31, 2006, 07:26:09 PM
... hij was heel jong en heeft een zoontje van 12, een dochtertje van 7 en een vrouw zonder werk achtergelaten.
Ik ben er zeg maar heel erg van geschrokken en dit is een manier om me eraan te helpen herinneren hoe kwetsbaar leven is

Inderdaad. En ik denk dan ook meteen dat mijn eigen leven eigenlijk best meevalt (al die "probleempjes"). Dat heb ik ook met al die rampen van tegenwoordig. Het liefst zou je alles weggeven (bij wijze van spreken) om die mensen te helpen.

Sterkte, Fanny!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

littlefanny

:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ereinion op mei 14, 2006, 08:00:56 PM
:-\ Ik meende mijn vraag wel hoor. Ik lees echt alle kanten op. Soms moet ik echt nadenken of iets op de kop of in spiegelbeeld staat.

Kijk Ereinion, je bent echt bijzonder! Dit artikeltje kwam ik tegen in een tijdschrift:

"Op zijn kop lezen gaat ons redelijk goed af. We hoeven dan ook alleen maar het beeld in gedachten 180 graden te roteren, iets waar mensen aardig goed in zijn. Spiegelschrift daarentegen ziet er op het eerste gezicht uit als een vreemde taal. Je moet het dan ook bijna letter voor letter ontcijferen. Het lezen van spiegelschrift is te leren, maar dat duurt lang: zelfs na twee maanden oefenen boeken mensen nog vooruitgang, oftewel, ze hebben het nog steeds niet helemaal onder de knie. En dat terwijl we er ooit heel goed in waren. Kleine kinderen lezen en schrijven vaak deels in spiegelschrift, waarbij ze bijvoorbeeld de b en de d en de s en de z door elkaar halen.
Een verklaring zou kunnen zijn dat in ons brein zowel de normale als de gespiegelde vorm van letters en cijfers is opgeslagen. Naarmate kinderen beter leren lezen, wordt de normale oriëntatie steeds dominanter en de gespiegelde vormsteeds meer onderdrukt, waardoor lezen in een spiegelbeeld steeds moeilijker wordt.
In zeldzame gevallen kunnen mensen door een hersenbeschadiging opnieuw toegang krijgen tot de gespeigelde oriëntatie. Er zijn verschillende gevallen beschreven van patiënten die na een beroerte of auto-ongeluk spontaan in spiegelschrift gingen lezen en schrijven. Maar met een intact brein blijft het ploeteren."


Ik vind die laatste regel nogal beledigend voor "normale" mensen die in spiegelschrift kunnen lezen, maar goed. Ik denk dat het bij jou zo is dat je het spiegelschrift om de een of andere reden gewoon nooit bent verleerd.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?