Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

in de war..

Gestart door Tessa, april 27, 2006, 05:30:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tessa

hey mensen,
Dit is de eerste keer dat ik deze site bezoek. Ik ben hier omdat ik erg in de war ben over mezelf. Ik weet niet waar ik last van heb en misschien is er iemand hier die me goede raad kan geven. Ik ben een meisje van 19 jaar. Ik heb 3 jaar verkering met een jongen van 22. Ik ben wel een aantal keren verliefd geweest, en ook heel erg op mijn vriend. Na een half jaar ben ik begonnen met de pil, en toen ben ik met hem naar bed geweest. In het begin hadden we regelmatig seks, maar lanzaam steed minder, en nu helemaal niet mee, omdat ik er totaal geen behoefte aan heb. Nu ben ik bij de dokter geweest, en die heeft me onderzocht, en gezegd dat ik niet kan ontspanne. Ik denk dus dat pijn bij seks en geen zin met elkaar te maken hebben. Hij heeft mij medicijnen gegeven (diazepam) om te kunnen ontspanne. Dit heeft alleen maar een negatief effect gehad (moe, chagerijnig). Mijn ongesteldheid is nu ineens uitgebleven, waar ik geen raad mee weet Ik kan haast niet zwanger zijn omdat we al heel lang geen gemeenschap hebben gehad.

Ik hou ontzettend veel van mijn vriend, en hij wil graag seks met me, maar ik niet met hem. Ik voel me niet meer lichamelijk tot hem aangetrokken. Wat is er mis met mij? Ik wil gewoon normaal zijn met een normaal seksleven.

Tessa

Ereinion

Hallo Tessa. Welkom hier, en daar hoort een stukje  :cake: bij.
Pijn en geen zin kunnen zeker bij elkaar horen. Dus het is de moeite waard om dat uit te zoeken. Maar de bijwerkingen van de medicijnen (die jij beschrijft) zijn erg heftig. Ik ben geen dokter, maar ik vind medicijnen geven om te ontspannen erg drastisch. maar wellicht ervaar je op andere vlakken ook problemen, omdat je niet kan ontspannen?
Zijn er geen andere manieren om te leren te ontspannen? Misschien door oefeningen of zo. Ik weet het niet.
Ik hoop voor je dat je een manier vindt.
Maar je zegt ook dat je je niet meer lichamelijk aangetrokken voelt tot hem. Heb je deze gevoelens wel gehad? want dan kan het ook iets anders zijn.

Hopelijk vind je hier wat antwoorden. Ik wens je veel succes met alles.
Nog een laatste vraagje; hoe is je vriend hieronder? steunt hij je of legt hij er nadruk op dat hij ook wil dat het anders wordt? want daar kan natuurlijk ook spanning vandaan komen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tessa

hey Ereinion,

Dank je wel voor je reactie. Je vraagt of ik me wel aangetrokken heb gevoeld tot mijn vriend. Dat heb ik zeker. Ik ben erg verliefd op hem geweest, maar aangezien onze relatie nu al 3 jaar duurt, en je niet eeuwig verliefd kan blijven, is dat nu wel een beetje over. In het begin dacht ik wel dat ik normaal was, maar van seks heb ik nooit echt kunnen genieten. Het is niet zo dat ik ook geen seks wil, ik kan er gewoon niet van genieten, en daardoor kom ik niet meer in de stemming. Ik heb niet het idee dat ik aseksueel ben, of misschien wil ik het gewoon niet zijn. Soms kijken we samen naar seks films, en daar word ik erg opgeonden van. Het is dus niet zo dat het niet kan. Het rare is alleen dat het zobder die films niet lukt om opgewonden te raken.

Mijn vriend vind dit erg, maar niet zo erg dat hij bij me weg gaat. Misschien vind ik het nog wel het ergste dat ik hem steeds moet afwijzen. Hij wil het liefst een paar keer per week seks. Maar dat zit er nu in elk geval niet in.

Je vroeg of ik verder nog problemen had om die medicijnen te krijgen. Dat is niet het geval. Ik heb ook nooit iets ergs meegemaakt ofzo, dus ik weet echt niet waar het probleem vandaan komt.

Ow ja, bedankt voor het stukje  :cake:

Ereinion

Citaat van: Tessa op april 27, 2006, 05:49:46 PM
Dank je wel voor je reactie. Je vraagt of ik me wel aangetrokken heb gevoeld tot mijn vriend. Dat heb ik zeker. Ik ben erg verliefd op hem geweest, maar aangezien onze relatie nu al 3 jaar duurt, en je niet eeuwig verliefd kan blijven, is dat nu wel een beetje over.

Maar seksuele aantrekkingskracht is iets anders dan verliefd zijn. Tenminste, dat vind ik.

Citaat van: Tessa op april 27, 2006, 05:49:46 PM
Mijn vriend vind dit erg, maar niet zo erg dat hij bij me weg gaat. Misschien vind ik het nog wel het ergste dat ik hem steeds moet afwijzen. Hij wil het liefst een paar keer per week seks. Maar dat zit er nu in elk geval niet in.
gelukkig dat hij zo reageert. Ik kan me voorstellen dat je het zelf ook erg voor hem vindt, dat herken ik wel. het maakt de druk tot 'presteren' wel erg hoog, waardoor de teleurstelling erger wordt.

Citaat van: Tessa op april 27, 2006, 05:49:46 PM
Je vroeg of ik verder nog problemen had om die medicijnen te krijgen. Dat is niet het geval. Ik heb ook nooit iets ergs meegemaakt ofzo, dus ik weet echt niet waar het probleem vandaan komt.
Maar je gebruikt de medicijnen nog wel? Dan zou ik er toch nog eens met de dokter over praten.

Heb je trouwens ook onze FAQ's gelezen? http://www.asexuality.org/du/info/ Ik denk dat hier ook veel van je vragen beantwoord worden, ook al ben je (misschien) niet aseksueel.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Hoi Tessa, hartelijk welkom hier  :cake:
Ik vind het heel moeilijk om je te adviseren en kan op dit moment eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het helemaal eens ben met de opmerkingen van Ereinion. Ik hoop dat je hier voldoende informatie vindt en dat het je wat helpt. Als je nog meer vragen hebt, sel ze dan gerust. Misschien kunnen we er een zinnig antwoord op geven.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

ChibiFirli

Ik zou zeggen, neem ff rustig te tijd om voor jezelf uit te maken wat je nu juist wel en niet voelt.

Trouwens als je pijn hebt tijdens sex kan deze site je misschien ook wel helpen.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Tessa

Ja die pijn bij seks is misschien wel de veroorzaker, maar misschien ook niet. Ik denk dat het een vicieuze cirkel is. Ik bedoel die pijn komt van spanning, maar waar komt die spanning vandaan? Ik heb geen idee. Ik weet wel dat het idee om nooit meer seks te hebben me niet aanstaat. Maar zoals ik al zei, die zin in seks is na het stoppen met de pil niet terug gekomen, dus wie zou ik anders de schuld kunnen geven buiten mezelf?

Tessa

Ow ja super bedankt voor jullie tips en hulp zover. Die site is inderdaad wel informatief. Maar omdat ik nu niet aan de pil ben, durf ik ook haast geen seks te hebben, omdat ik als de dood ben om zwanger te raken. Ik heb niet zoveel vetrouwen in condooms omdat die kunnen scheuren, en ik heb er niet veel ervaring mee. Moet ik nu eerst weer naar de dokter gaan m te vragen om een ander anticonceptiemiddel voordat ik weer iets kan proberen?

Ereinion

Tja, als je anders niets durft te doen, lijkt het me handig om toch een anticonceptiemiddel te gebruiken. Anders weet je zeker dat het niet lukt.
Of je kunt gebruik maken van het feit dat je zover niet mag of kunt gaan. En ondertussen flink knuffelen en alles, waarbij je vriend ook weet dat er niet meer in zit. Misschien kun je zo (weer) wat vertrouwen en veiligheid opbouwen, zodat je meer kan ontspannen. Ik neem aan dat je vriend ook nog geen kinderen wil. Dus misschien is hij hier ook wel voor. Voor tijdelijk dan hé. Gewoon kijken hoe dat gaat en ervan genieten.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ThirdMagus

Hoi en welkom :cake: !
Waarschijnlijk zal die spanning wel een heel eind aan 't probleem meewerken... Ereinion gaf een hele goede tip, probeer gewoon langzaam maar zeker weer bij elkaar (seksueel) te ontspannen. Over condooms die scheuren hoef je je trouwens geen zorgen te maken, die zijn gewoon veilig, zolang je er maar niet al te gekke dingen mee doet. Verder kan je menstruatie cyclus ook in de war zijn geraakt door het stoppen met de pil, het nemen van diazepam, of gewoonweg door stress.

Tessa

Super dank je wel voor al jullie tips. Ik weet zeker dat ik er wel iets mee kan!  :klap:

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.