Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

eindelijk op de site geraakt

Gestart door elke, november 09, 2006, 08:11:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elke

Hallo,

Ik ben de vriendin van thiotric, en ben na enkele bedenkdaagjes ook op deze site terechtkomen (mijn vriend heeft mij hier naartoe gejaagd).
Ik besef al jaren dat ik niet beantwoord aan het 'seksueel' plaatje dat thiotric van me verwacht, en heb het daar met momenten ook erg moeilijk mee. Ik begrijp dat het voor hem ontzettend moeilijk moet zijn. Ik heb heel lang gedacht niet normaal te zijn, maar hoe langer hoe meer wordt ik geconfronteerd met verhalen van mensen met hetzelfde probleem. Jaren geleden zijn we al eens in relatietherapie geweest, maar daar kreeg ik het gevoel niet gehoord te worden en dat het probleem volledig bij mezelf lag. Daarom heb ik geen zin om naar een psycholoog te gaan, ik zou graag er zelf iets willen aan proberen te doen. Ik ga op deze site nog wat rondneuzen om te kijken of ik geen tips vind.

Daaag!

Sismo

Hallo Elke!
Je bent hier hartstikke welkom! Mij heeft het ook enorm geholpen om te vernemen dat er meer mensen heltzelfde voelen als ik (of juist: niet voelen ;)). Ik hoop voor je dat je antwoorden vindt op vragen waar je mee worstelt en anders breng het zelf ter sprake, hier vinden we niks gek! Lust je ook een welkomst-  :cake: ?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

Welkom Elke! kijk maar eens rond en als je vragen hebt, stel ze gerust!  :cake:

Stev

Welkom Elke!  :cake:

Het zal wel druk worden aan de computer bij jullie thuis  ;)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Thiotric

A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Tempesta

Hoi Elke :wave:. Thiotric mag zich schamen dat 'ie niet eens de eerste was die jou heeft gegroet :schater:.

Ereinion

Nou, z'n begroeting was in ieder geval wel de liefste!  :)

Welkom Elke,
Fijn dat je toch bent komen kijken. Hopelijk wordt hierdoor de situatie alleen maar beter.
Zin in nog meer  :cake: ?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Welkom Elke! Er is nog veel meer  :cake: dus neem gerust nog een stukje.
Fijn dat je toch besloten hebt hier te komen kijken. Hopelijk helpt het je een beetje. Ik heb zelf ervaren dat ik doordat ik eindelijk wist hoe ik in elkaar zit wel sterker in mijn schoenen ben gaan staan. Hopelijk werkt dit bij jou ook zo en helpt dat weer om met alle bijkomende problemen om te gaan. Kijk hier dus vooral rustig rond  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Een late maar welgemeende welkom! :cake:

ps: in het begin was het ook mijn vriend die naar het forum wou komen en ik vond het toch maar vreemd om mijn verhaal over seks (?!?) op internet te zetten. Ondertussen heb ik echter gemerkt dat ik hier over alles heel gewoon kan praten en dat er nooit vreemd gereageerd wordt en vooral... dat iedereen mij hier begrijpt. Ik hoop dus dat je je hier snel thuis zult voelen! :wave:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

elke

Allemaal ongelooflijk bedankt voor de lieve verwelkomingen,
ik ben absoluut geen internetgebruiker, en het gebeurt dus niet vaak dat ik spontaan voor de computer ga zitten.
Morgen gaan Thiotric en ik naar het ziekenhuis om te kijken waarom het niet lukt dat we geen tweede kindje kunnen krijgen. Voor ons eerste kind heeft het drie jaar geduurd, en ondanks de 'geen zin in seks' probeer ik toch steeds om rond mijn vruchtbare periode seks te hebben, dus ikzelf geloof dat we echt wel een probleem hebben, en dat dit niet enkel komt door te weinig vrijen. Anderzijds helpt mijn 'a-seksualiteit' wel niet. Probleem is dat ik het niet zie zitten om dit morgen op tafel te leggen tijdens ons eerste gesprek in het ziekenhuis. Thiotric anderzijds vindt dat we dit moeten vertellen, feit is dat ik beschaamd ben over het feit dat ik weinig zin heb in seks.
Eigenlijk is het probleem dat ik nooit spontaan zin heb in seks, buiten heel heel sporadisch. Heel soms gebeurt het wel, dat als ik dan toch vrij, ik er zin in begin te krijgen. Ik zou het fijn vinden als dat altijd zo zou zijn.

Dikke kussen en bedankt om al een stukje van mijnen boterham te willen delen,
allemaal een stukje :cake: terug,

Elke

Ereinion

Ik zou het ook heel moeilijk vinden om dat tijdens zo'n gesprek op tafel te leggen. Je weet nooit hoe zo'n iemand gaat reageren. Maar het lijkt me wel verstandig om dit te bespreken.

Ennuh, bedankt voor de cake!  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Het lijkt me inderdaad erg moeilijk, maar misschien toch ook wel weer de moeite waard. Zou het helpen als je het bijvoorbeeld door Thiotric naar voren laat brengen? In ieder geval heel veel sterkte en succes!

Je zegt overigens dat je je ervoor schaamt dat je weinig zin hebt in seks. Helpt het je misschien een beetje om te weten dat je niet de enige bent? In ieder geval voor jezelf, het probleem met buitenstaanders bespreken is natuurlijk een heel ander iets, maar weten dat je niet alleen bent geeft je hopelijk toch enige steun  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Ik weet niet hoeveel gesprekken er gevoerd gaan worden, misschien helpt het als je eerst een beetje vertrouwen in de man of vrouw krijgt? Het is nogal wat om het zomaar te bespreken, maar zeker wel goed om te doen! Veel sterkte!  :knuffel:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

elke

Hallo,

gisteren met thiotric een gesprek gehad over het al dan niet vertellen over ons seksueel probleem. We besloten dat het toch wel erg belangrijk is en dat ik het zou vertellen. Ons gesprek in het ziekenhuis is heel goed verlopen. Ik heb verteld dat ik seksueel weinig actief ben, en werd daar absoluut niet op aangekeken, dus dat voelde wel ok. Ergens hoop ik dat het feit weinig vruchtbaar te zijn en geen zin hebben in seks ergens dezelfde oorzaak hebben (hormonaal bvb) en dat we misschien twee vliegen in een klap kunnen slagen. Maar soit, zover staan we nog zeker niet. Vandaag hebben we allebei bloed laten trekken, over twee weken zullen ze een echo nemen, de week daarna worden de resultaten al besproken. Ik hoop dat het probleem makkelijk op te lossen valt, want ik kijk absoluut niet uit naar operaties en al de miserie dat daar bij komt kijken,

groetjes,

Elke

Zonnekind

Sterkte, ik hoop en duim mee voor jou.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.