Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo

Gestart door moeilijk, januari 21, 2007, 10:36:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

moeilijk

Hallo,

Al survend over het net kwam ik terecht op jullie forum.
Ik ben op zoek naar informatie, naar alles wat me kan helpen om te begrijpen wat aseksualiteit is en hoe het voelt. Sinds anderhalf jaar heb ik een relatie met een aseksuele man.
Het is een worsteling, voor ons allebei. Ik voel me afgewezen en soms heel eenzaam. Hij heeft het gevoel dat hij tekort schiet en me steeds teleurstelt.
Soms voel ik, dat hij dingen doet om mij een plezier te doen (wat ik niet wil) en even zo vaak verwijt ik hem dat hij me te weinig tegemoet komt. Zou het anders zijn, als ik aantrekkelijker zou zijn? Zou het niet toch zo zijn, dat hij niet echt om me geeft?
We praten veel en zo open mogelijk; ik vind het geweldig dat hij dat niet uit de weg gaat.
Allebei hebben we er alles voor over om bij elkaar te kunnen blijven. En ik denk, dat ik misschien wel meer moeite heb met de onzekerheid, dan met het gebrek aan lichamelijk contact. Dus ben ik op zoek naar informatie en verhalen van anderen...
Ondertussen heb ik al van alles gelezen en ik ben onder de indruk van de openheid en de sfeer op dit forum.

pinky

Welkom hier  :cake: ? Dat is traditie...
Heb je het onderdeel voor de partners van aseksuelen al gevonden? Daar kun je het er met hen eens over hebben. Misschien dat het oplucht. Enne, misschien dat je vriend ook eens hier langs kan komen. Kan hij ook eens zijn hart luchten, want voor hem zal het vast ook niet gemakkelijk zijn. Ik vind het wel heel tof van je dat je zoveel om hem geeft en er ook moeite voor wilt doen hem te blijven zien.
Als je nog wat wilt weten of vragen, vraag maar raak.  Ik denk dat ik vrij weinig voor je kan beantwoorden als seksuele vrouw zonder relatie, maar er zijn veel mensen hier die je graag willen antwoorden.
:knuffel:

Sismo

Hoi! Ook welkom! Ik hoop dat we je hier kunnen helpen en misschein wil je vriend idd ook eens langs komen? Voor aalebei een  :cake: -je!  :wave:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Ook van mij een welkoms- :cake:  !!!
Jouw verhaal is herkenbaar maar ook weer bijzonder want de meeste koppels hier op het forum zijn: vrouw aseksueel, man seksueel (ervan uitgaande dat jij een vrouw bent  ;)  )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Welkom, en van mij ook  :cake: ! Kijk rustig rond...hopelijk vind je wat je zoekt..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

moeilijk

Dank voor jullie hartelijke ontvangst!
De vragen waar ik mee zit gaan vooral over contact. Bv hoe je geborgenheid of troost kunt bieden aan iemand die elke aanraking als niet plezierig ervaart? Dat heeft wellicht niets te maken met man of vrouw... ik ben trouwens wel vrouw...
Deze relatie, die op alle andere vlakken zo warm en veilig is, wil ik echt niet missen. Dat is grotendeels eigenbelang, vrees ik! Want dit is echt en geweldige man!

Jovi_Hobbes

Welkom hier. Van mij ook een stukje welkomst  :cake:
Je zult vast begrijpen dat we de vragen over jouw specifieke situatie niet zomaar kunnen beantwoorden, maar ik hoop dat je wel wat steun en herkenning zult vinden in de verhalen van de mensen op dit forum.
Misschien helpt het je in ieder geval om te weten dat aseksualiteit niet wordt veroorzaakt door de partner. Het is echt niet zo dat een aseksueel aanrakingen of seksuele intimiteit opeens wel kan verdragen als hij of zij opeens een super mooie partner heeft. Waarmee ik maar wil zeggen dat er helemaal geen sprake is van schuld en jij er dus zeker ook niet schuldig aan bent dat je partner aseksueel is.

Contact beleven vele aseksuelen op verschillende manieren. De een kan seks niet verdragen de ander heeft al problemen met een aanraking. We hebben hier wel een onderwerp over op het forum. Heb je dit al gevonden?: http://asexuality.org/du/index.php?topic=24.0
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Welkom Moeilijk. Voor het geval je door de  :cake: bent, krijg je van mij een stukje erbij!

De onzekerheden die jij noemt in je eerste post herken ik heel goed. Ik dacht ook dat de moeilijkheden op seksueel gebied betekenden dat onze relatie niet goed was. (Bij mij is het alleen andersom, ik ben aseksueel, mijn vriend seksueel) Mijn vriend moet vaak gedacht hebben dat het aan hem lag, en dat denkt hij waarschijnlijk nog af en toe. Ik ben blij dat jullie er al zo goed over kunnen praten, dat is echt het belangrijkste. En het is zo fijn om te horen dat jullie voor elkaar willen gaan.

hhm, hoe breng je troost en geborgenheid over als je elkaar niet aan kunt raken. Zelf houd ik wel van knuffelen, dus helemaal kan ik je vraag niet beantwoorden, maar ik merk wel dat mijn vriend en ik ook heel veel met woorden laten zien wat we voor elkaar voelen. We zeggen echt heel vaak dat we van elkaar houden. Of: "Wat je net deed vond ik erg lief." Misschien klinkt dat heel zoet, en in het begin is dat misschien wennen, maar ik vind het heel prettig. Juist omdat er al zoveel onzekerheid is of het allemaal wel goed zit, is het fijn om te horen wat je aan elkaar waardeert. (Nu ik dit zo opschrijf besef ik me dat ik dit misschien ook wel te weinig heb gedaan de laatste tijd  :-\ )

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, iedereen staat hier altijd open voor welke vragen dan ook. Als laatste wil ik je nog wijzen op onze faq, die zit onder de paarse knop met faq erop  ::) Voor het geval je die nog niet had gevonden.

:wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.