Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik ben trots op mezelf, omdat...

Gestart door Ereinion, mei 12, 2007, 09:35:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

Toch eigenlijk raar, dat je moeder zo reageerde. De meeste moeders zeggen dan: ach, m'n jongen, dat wist ik immers al héél lang........

Toch goed bezig, Peter, ik ben trots op je. :knuffel:

Jovi_Hobbes

Dat moet een vervelend gesprek zijn geweest, maar goed dat je het toch gewoon hebt gedaan.  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

jojo83

Heel goed Peter!  :klap:
Maar wel vervelend dat je moeder zo reageerde.

pinky

Sjonge, dat moeders nog steeds zo reageren. Echt jammer. Je wilt toch dat je ouders op de één of andere manier blij voor je zijn. Ze zijn vast niet blij dat je transgender bent, maar goed, dat ben je zelf waarschijnlijk ook niet echt. Maar daar ga je nu wat aan doen. Dus daar zou ze dan wel blij om moeten zijn, lijkt me. Als ouder wil je dat je kind gelukkig is, toch? Tenminste, zo zou het wel moeten zijn. Maar ik heb allang door dat dat vaak toch niet zo is... jammer. Maar Peter, wij staan wel allemaal achter je! En ik ben blij dat je je hart zo open voelt gaan. Ik denk dat anderen dat zeker op gaat vallen. Misschien niet bewust, maar toch. Ik ben in elk geval super trots op je! Dat je het hebt verteld, dat je jezelf hebt aangemeld en dat je jezelf niet door je moeder laat ontmoedigen!

Sismo

Moeders.... :-\ Heb er ook zo één.... Toch goed van je dat je het verteld hebt, nu kan zij er mee doen wat ze wil (en hopelijk komt haar warme reactie toch nog).  :knuffel:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Zoals ik Peter zijn moeder ken( voor hoever dat kan van de informatie die we hier krijgen) denk ik, dat het een vrij harteloos iemand is.
Peter, sorry, als ik je hiermee kwets............... :knuffel:

Sismo

#501
Dat kun je toch niet zeggen. Mijn moeder bijvoorbeeld is nogal beperkt in het uiten van haar emoties/gevoelens, af en toe verrekte moeilijk, maar harteloos...nee. Ik kan me goed voorstellen dat de moeder van Peter overvallen is door wat hij vertelde, toch vrij logisch dat ze niet meteen goed reageert ? Als zij het totaal niet verwachtte, dan is het toch een schok (zeker voor iemand van haar generatie). Ik hoop voor je, Peter, dat ze er nog met je op terug komt en dat jullie het er goed over kunnen hebben.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

Tsja, sommige mensen zijn nogal ouderwets in dingen. Anderen doen liever alsof ze niets hebben gehoord, want niet gehoord, betekent dat het niet bestaat. Ik denk eerder dat het z'n reactie was. Ontkenning van wat er gebeurt. En sommige mensen zijn daar heel hardnekkig in. En als ik hoor dat Peter zijn eigenwijzigheid van zijn moeder heeft, dan kan het wel eens lang duren voordat ze erop terugkomt. Maar ja, eens zal ze er toch iets mee moeten. Hoe dan ook.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sismo op juni 29, 2009, 09:13:23 PM
Dat kun je toch niet zeggen. Mijn moeder bijvoorbeeld is nogal beperkt in het uiten van haar emoties/gevoelens, af en toe verrekte moeilijk, maar harteloos...nee. Ik kan me goed voorstellen dat de moeder van Peter overvallen is door wat hij vertelde, toch vrij logisch dat ze niet meteen goed reageert ? Als zij het totaal niet verwachtte, dan is het toch een schok (zeker voor iemand van haar generatie). Ik hoop voor je, Peter, dat ze er nog met je op terug komt en dat jullie het er goed over kunnen hebben.

Mooi gezegd Sismo
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

tribbleSlayer

Heel goed Peter :klap: Ik heb thuis ook zo'n moeder die mij niet begrijpt, dus ik snap ook klote je je voelt. Maar wel goed dat je je hart heb gevolgd!!!

petra1963

Mijn moeder is beslist niet harteloos, maar emotioneel erg beperkt in haar reacties. En licht autistich in haar reacties.. En ondanks mijn kritiek houd ik heel veel van haar, en zij van mij. Ze heeft een hele lieve inborst, maar haar sociale vaardigheden zijn abominabel... :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

En inderdaad Sismo, ik heb mijn boodschap nu gedaan.. het is nu aan mijn moeder om op een nader door haar te bepalen moment op terug te komen. En dan zal ik er uiteraard open voor staan. Maar het initiatief ligt nu bij haar !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Met jouw familie verveel je je nooit! Maar ze komt er vast op terug, als ze het heeft verwerkt. Sommige mensen moeten eerst iets verwerken voordat ze kunnen reageren.

Ienepien

En tóch vind ik het raar. Moeders voelen zoiets al vaak héél lang aan.
Ze kennen hun kind het beste. Daarom vind ik de reactie raar............... :-\

pinky

De kop in het zand steek methode! Werkt erg goed als je iets niet WILT zien. En dat in combinatie met een flinke dosis eigenwijzigheid...