Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Article in the Daily Mail

Gestart door NewacE, oktober 25, 2013, 11:26:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NewacE

If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Freakshow

Heel fijn dat er meer bekendheid over komt, nu nog hopen dat de pathologisatie stopt. :flic:
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

Dutchamoeba

Dat hoop ik ook; daar heb ik een paar onderzoekers over het onderwerp 'aseksualiteit en vooroordelen' ook over ingelicht. Ze waren blij met mijn reactie en gaan in hun vervolgonderzoek naar meerdere invalshoeken kijken, dus dat is positief.
Het artikel naar aanleiding waarvan ik contact met ze had opgenomen:

http://www.psychologytoday.com/blog/without-prejudice/201209/prejudice-against-group-x-asexuals

Ik vind de uitkomsten (hoe negatief ook) eigenlijk wel positief voor ons; er zijn namelijk mensen die vinden dat wij geen aandacht mogen vragen voor aseksualiteit omdat wij, in tegenstelling tot homoseksuelen, niet te kampen hebben met vooroordelen. Homoseksuelen mogen dus wel aandacht vragen voor hun geaardheid om de vooroordelen uit de wereld te helpen, maar wij niet. De uitkomsten van dit onderzoek zorgen ervoor dat wij ook aandacht 'mogen' vragen voor onze geaardheid...

Dutchamoeba

De conclusies: heteroseksuelen nemen een negatievere houding in t.o.v. aseksuelen dan t.o.v. heteroseksuelen, homoseksuelen en biseksuelen. Ook willen ze minder contact met aseksuelen dan met mensen van andere geaardheden en zijn ze minder bereid om een woning aan een aseksueel te verhuren of een aseksueel in dienst te nemen. Mijn conclusie: het is goed om anoniem op dit forum te zitten...

SoulDragon

Citaat van: Dutchamoeba op oktober 28, 2013, 04:42:13 PM
Ook willen ze minder contact met aseksuelen dan met mensen van andere geaardheden en zijn ze minder bereid om een woning aan een aseksueel te verhuren of een aseksueel in dienst te nemen.

Jekes, het tweede artikel nog niet gelezen, maar als je het zo verwoord begin ik me een "ethnische minderheid" te voelen.
Misschien kan mijn werkgever wel subsidie aanvragen omdat ze me in dienst hebben...  :schater:
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Dutchamoeba

 :schater:

De auteur van het artikel zegt dat het veel voorkomt dat mensen niet houden van mensen die anders zijn, op wat voor een manier dan ook. Wat dat betreft is een vergelijking met een etnische minderheid dus wel terecht...

Brummetje

Citaat van: Dutchamoeba op oktober 31, 2013, 04:54:44 PM
De auteur van het artikel zegt dat het veel voorkomt dat mensen niet houden van mensen die anders zijn, op wat voor een manier dan ook.

Helaas is dit wel de waarheid. :(

Nog steeds worden ontzettend veel mensen gepest, getreiterd, gesard, genegeerd, uitgelachen, mishandeld omdat ze anders zijn of zich anders kleden. Snap de lachende smiley dan ook niet echt.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

SoulDragon

Citaat van: Brummetje op oktober 31, 2013, 08:17:54 PM
Nog steeds worden ontzettend veel mensen gepest, getreiterd, gesard, genegeerd, uitgelachen, mishandeld omdat ze anders zijn of zich anders kleden. Snap de lachende smiley dan ook niet echt.

Dat is zeker waar, weet er alles van. Je krijgt echt allerlei opmerkingen van wildvreemde mensen naar je kop geslingerd als je er anders bijloopt dan de rest.
De lachende smiley was ook niet daarvoor bedoeld, die was bedoelt om aan te geven dat mijn zin "kan mijn werkgever wel subsidie aanvragen omdat ze me in dienst hebben..." nogal sarcastisch bedoelt was.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Brummetje

Citaat van: SoulDragon op november 01, 2013, 10:02:15 AM
Citaat van: Brummetje op oktober 31, 2013, 08:17:54 PM
Nog steeds worden ontzettend veel mensen gepest, getreiterd, gesard, genegeerd, uitgelachen, mishandeld omdat ze anders zijn of zich anders kleden. Snap de lachende smiley dan ook niet echt.

Dat is zeker waar, weet er alles van. Je krijgt echt allerlei opmerkingen van wildvreemde mensen naar je kop geslingerd als je er anders bijloopt dan de rest.
De lachende smiley was ook niet daarvoor bedoeld, die was bedoelt om aan te geven dat mijn zin "kan mijn werkgever wel subsidie aanvragen omdat ze me in dienst hebben..." nogal sarcastisch bedoelt was.

Oh. :bloos: :bloos: :bloos:
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Uffie

Citaat van: SoulDragon op oktober 30, 2013, 09:58:58 AM
Citaat van: Dutchamoeba op oktober 28, 2013, 04:42:13 PM
Ook willen ze minder contact met aseksuelen dan met mensen van andere geaardheden en zijn ze minder bereid om een woning aan een aseksueel te verhuren of een aseksueel in dienst te nemen.

Jekes, het tweede artikel nog niet gelezen, maar als je het zo verwoord begin ik me een "ethnische minderheid" te voelen.
Misschien kan mijn werkgever wel subsidie aanvragen omdat ze me in dienst hebben...  :schater:
:schater:
Dat zie ik dan helemaal voor me in vacatureteksten: Vrouwen, ethnische minderheden, gehandicapten en aseksuelen (M/V) worden nadrukkelijk verzocht om op deze functie te solliciteren.  ;D /sarcastische modus uit/
Jammer dat er zo negatief gereageerd wordt op mensen die "anders" zijn. Ooit, jaaaren geleden had ik een gesprek met bedrijfsmaatschappelijk werk, vanwege een conflict met mijn toenmalige leidinggevende, en die vond mij niet passen in het beeld van iemand van mijn leeftijd (toen 29) want: 1. ik deelde een huis met anderen, op die leeftijd moet je toch minstens een appartement voor jezelf hebben, liefst koop, en 2. ik had geen relatie, ook niet normaal en blablabla....  ::) Geen flauw idee hoe de beste man gereageerd zou hebben als ik toen al had geweten en gezegd dat ik aseksueel ben. Waarschijnlijk was zijn hersencircuit spontaan doorgebrand....  ;)
Om deze reactie te eindigen met een positieve noot, een project van Daniel Arzola tegen homofobie, heel mooi "verwoord" in kleurrijke posters. Ik denk dat dit ook wel voor aseksualiteit geldt.  :)
http://www.froot.nl/posttype/froot/duidelijk-project-tegen-homofobie/
Is there any escape - A guy called Gerald

Dutchamoeba

Citaat van: Uffie op november 01, 2013, 10:33:53 PM
Ooit, jaaaren geleden had ik een gesprek met bedrijfsmaatschappelijk werk, vanwege een conflict met mijn toenmalige leidinggevende, en die vond mij niet passen in het beeld van iemand van mijn leeftijd (toen 29) want: 1. ik deelde een huis met anderen, op die leeftijd moet je toch minstens een appartement voor jezelf hebben, liefst koop, en 2. ik had geen relatie, ook niet normaal en blablabla....  ::) Geen flauw idee hoe de beste man gereageerd zou hebben als ik toen al had geweten en gezegd dat ik aseksueel ben. Waarschijnlijk was zijn hersencircuit spontaan doorgebrand....  ;)

Wat een bekrompenheid... Het doet me denken aan een reportage van een vrouw die bij haar moeder woont. Zij vindt het fijn, en haar moeder ook. Wat is dan het probleem? Ze moet iedere keer uitleggen dat ze normaal is en heel goed voor zichzelf kan zorgen en zorgt (ze werkt en zorgt voor haar moeder wanneer nodig), en dat ze een goed leven heeft...

Die posters zijn inderdaad mooi. :)

Uffie

Citaat van: Dutchamoeba op november 02, 2013, 05:34:11 PM
Wat een bekrompenheid... Het doet me denken aan een reportage van een vrouw die bij haar moeder woont. Zij vindt het fijn, en haar moeder ook. Wat is dan het probleem? Ze moet iedere keer uitleggen dat ze normaal is en heel goed voor zichzelf kan zorgen en zorgt (ze werkt en zorgt voor haar moeder wanneer nodig), en dat ze een goed leven heeft...

Precies! Als moeder en dochter hier nou geen probleem mee hebben, waarom moeten anderen daar een probleem van maken? Maar als je niet aan de norm (kan iemand mij uitleggen wat dat precies is?) voldoet, moet er blijkbaar wel iets mis met je zijn.... :banghead:
Is there any escape - A guy called Gerald

Dutchamoeba

De norm = maatstaf, regel, richtsnoer, model volgens mijn woordenboek... In mijn ogen is de norm wat de meerderheid is/vindt/doet/nastreeft.

Edewecht

 ;D  "Je bent normaal als je net zo gek bent als de buren."
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)