Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aan het einde van mijn Latijn... pffff

Gestart door Kaatje, maart 08, 2010, 11:36:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaatje

Nog eens na lange tijd hier komen kijken. Nog steeds weinig seksuele mensen hier. En ik ben nog steeds samen met mijn asekuele partner en heb gepraat, geruzied, gepraat, gewacht, ... En nog steeds geen vooruitgang geboekt. Frustrerend is d gedachte dat je een goede relatie moet beëindigen wegens het gebrek aan seks.... *Zucht*. Maar het feit dat er geen compromis voor hem bestaat, neemt het geloof in een toekomst samen stilaan weg. Natuurlijk is seks niet het belangrijkste in een relatie... maar als er helemaal geen is... Ik wil ook niet vrijen met een andere man, ik vond vrijen met hem net zo tof. Hoe vaak heb ik me niet afgevraagd hoe ik het nog moet veranderen. Jammer genoeg moet ik me telkens aanpassen. en ik denk dat het voor mij al even moeilijk is dan voor hem. Maar ik ben het die geen seks heeft natuurlijk... Ik zit aan het einde van mijn Latijn. Ik hoop nog op een wonder, dat waarschijnlijk niet komen zal. en dan is het de vraag maar: wanneer zal ik hem verlaten en kan ik dat aan, weer helemaal op mijn eentje  :'( Ik begrijp niet dat hij van mij houdt en geen moeite doet om ons beide goed te voelen. Ik ben zo verdrietig en kwaad geweeest.. al die tijd. Damndamn damn  :banghead:

knabbelvanbabbel

Kaatje,

Er zijn weinig seksuele mensen hier maar ze zijn er wel  :handschudden:. Ik loop al 15 jaar, of zoiets, tegen dit probleem en iedere keer denk ik dat het opgelost gaat worden maar het gebeurd niet en op dat moment is dat altijd net of er een mes in je ribben wordt gestoken. Hoewel ik niet geloof dat mijn vrouw askeksueel is heb ik wel hetzelfde probleem en dus geen sex of altijd erg moeizaam en vol met spanningen. Een beslissing om een relatie te beeindigen of niet zal je zelf natuurlijk moeten nemen. Het enige wat ik je kan meegeven is dat wanneer toen wist wat ik nu weet had ik de relatie een hele tijd geleden verbroken. Ik houd zielsveel van mijn vrouw maar dit vergt echt heel veel en ik denk dat het leven beter had gekund en ik heb het gevoel dat ik iets mis.
Ook mijn vrouw heeft beloofd om hulp te zoeken maar als het puntje bij paaltje komt doet ze het niet omdat iets dan toch te dicht bij komt.

IK hoop dat je er iets mee kunt en er zijn veel meer mensen met hetzelfde probleem dan jouw dan jij zou denken  ???

Marcel

Mute

Kaatje,
Ik reageerde net op een ander bericht van je. Ik leef met je mee. Als ik je bericht lees denk ik dat je er met z'n 2-n niet uit gaat komen.
Ik heb;
mijn vriendin gezegd dat wij er met zijn 2-en niet uit gingen komen en dat ik daarom een peut ging zoeken.
Die peut (sexuoloog/relatieterapeute) heb ik gevonden en ik heb met haar gesproken en uitgelegd dat mijn vriendin de stap niet zelf durfde/kon nemen.
Vervolgens heb ik tegen mijn vriendin gezegd dat ik een prettig persoon had gevonden die zeer kritisch en oprecht naar mij was (dat was ze namelijk).
Ik heb gezegd dat we samen een afspraak met haar konden maken of mijn vriendin alleen, maar dat ik in ieder geval zou gaan.
Mijn vriendin zag toen ook dat het niet langer ging zo en heeft besloten alleen te  gaan (het zoeken en regelen hoefde ze dan inieder geval niet meer te doen)..
Af en toe mag ik mee, maar het is echt hun ding (voor mij een zwart gat).

Succes in ieder geval. Mute

Jovi_Hobbes

Ik kan me voorstellen hoe frustrerend het moet zijn als je partner geen pogingen doet om samen aan het probleem te werken. Een relatie tussen een seksueel en een aseksueel zal op seksueel gebied waarschijnlijk voor geen van beide ooit ideaal zijn, maar als alles altijd maar van één kant moet komen is dat natuurlijk niet goed. Hoewel ik me als aseksueel zeer goed kan indenken hoe moeilijk het voor je partner moet zijn om naar oplossingen te zoeken, denk ik toch dat het niet eerlijk is tegenover jou als hij het probleem negeert. Ik wens je veel sterkte  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Vooral dat negeren is oneerlijk. Je zit samen in een relatie, dus moet je ook je best voor elkaar doen. En zo vaak lees ik hier dat het maar van één kant komt. Daar word ik altijd zo boos van.  :banghead: Dus voor jullie zal die boosheid nog veel erger zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Kaatje

Toch al bedankt voor de antwoorden. Ik heb mezelf iets beloofd, en dat zal misschien heel hard pijn doen, maar soms moet een mens (denk ik toch) zijn principes volgen, en niet steeds de problemen proberen te relativeren. Want soms gaat dat gewoon niet.  :pinguin:

pinky


Ereinion

Mogen we weten wat die belofte was en hoe het is afgelopen?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Ja, daar ben ik ook eigenlijk wel benieuwd naar!

Kaatje

Haha
grappig, ik weet dat zelf ook niet meer. Waarschijnlijk wilde ik met hem ook een stappenplan afwerken, opdat we beiden water bij de wijn zouden doen, en hem anders verlaten, maar dat is beide nooit gebeurd. Ik hou zielsveel van mijn partner en op vele vlakken lijken we op elkaar. Misschien ben ik dat ook meer gaan appreciëren en samen met het minder worden van mijn seksuele gevoelens, zijn we dan toch samen gebleven. Wat niet wil zeggen dat ik me nooit meer ziek voel van verlangen dat nooit ingewilligd wordt, dat ik me niet meer onzeker voel, dat ik me aantrekkelijk voel,... Bepaalde zaken zijn niet in orde en dan is het maar de vraag of je dat je leven lang gaat volhouden...