Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Een aseksuele partner blijft aseksueel, wat dan?

Gestart door Jan, november 06, 2011, 11:45:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jojo2003

Beste Kiko,

Ik herken het wel wat jij aangeeft. Ik denk ook niet dat dat bij alle aseksuelen het geval is, maar mijn partner heeft ook andere ideeen over de waardering binnen een relatie. Daarover ontstaan inderdaad veel discussies. Ik herken wat jij aangeeft bij mijn partner ook. De waardering lijkt meer te komen uit het doen van dingen (en in mijn geval ook onthouden van dingen voor me) en minder uit het uitspreken van waardering.

Ik weet niet of het verband houdt met aseksualiteit, maar vind het wel treffend dat je hetzelfde verwoord als wat ik ook wel meemaak. Ik heb gemerkt dat het de andere kant op wel kan werken. Om met Jovi te spreken, een kopje thee zetten na een lange dag wordt dan wel weer gewaardeerd. Je moet wat attenter worden op, in onze ogen, kleine signalen, maar dan merk je wel iets.

Hoe is de reactie van jouw partner als je hardop zegt dat je van haar houdt? Vind ik wel interessant om te weten. Mijn partner heeft daar namelijk moeite om mee om te gaan. Het uitspreken daarvan gaat denk ik nog verder dan het algemeen uitspreken van waardering. Ik maak er overigen nu wel eens een grapje van, wat de sfeer wel luchtig houdt :).

Nihilibido encounter

Gevoel van ongemak bij de a-seksueel aangaande intimiteit/zich kwetsbaar opstellen is (volgens mij dan toch?) heel algemeen bij de a-seksueel. A-seksualiteit is dan ook niet zondermeer gelijk aan een verlaagd libido. Het is een complexe factor. Je schrijven is waardevol Kiko! *Compliment van een andere seksueel*

Nihilibido encounter

Citaat van: Jan op november 06, 2011, 11:45:07 PM
Ik denk dat zoiets vaker voorkomt en vraag mij af of er niet een netwerkje kan worden opgezet (hier) wat seksuele -partners van- bij elkaar kan brengen om dat praktische probleem in de praktijk in te vullen?

Misschien interpreteer ik dit als seksueel ingestelde mens verkeerd, maar is dit een verzoek tot partnerruil? Haha. Vast niet, maar moest lachen toen ik het las.  :P

dutchboy66

Eigenlijk moest ik er ook wel even over nadenken (duurt soms wat langer bij mij......) maar vond het ook weer niet zo'n gek idee.
dus wie weet.....

dutchboy66

en voor de rest is het stil gebleven........

Iedereen zit natuurlijk buiten met dit mooie weer!?!?

Kaatje

Beste partners van aseksuelen ;)

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik op dit forum een kijkje ben komen nemen. Misschien ook omdat je lichaam zich wat 'aanpast' na jaren samenzijn met een aseksueel. Ik moet eerlijk toegeven dat de lust om te vrijen mij ook vaak ontbreekt (of is dat door het drukke werkleven?). Ik werd ook wat ambetant soms door al die berichten te lezen. Misschien wilde ik van die focus af, want je geraakt er erg door gefrustreerd.
Er is nog niets veranderd in mijn relatie. We vrijen nu hooguit twee keer in het jaar, maar mijn partner doet dan wel moeite en ik kan me al afzetten van al die schuldgevoelens. Aangezien hij niet vies van me is en ook kan klaarkomen, vind ik dat twee keer per jaar wel door de beugel kan, niet?  ;) Al hoop ik stilletjes toch dat hij leert wat meer water bij de wijn te doen. Het kan erg moeilijk zijn voor aseksuelen om seks te hebben, maar ik denk dat het even moeilijk is voor seksuelen om er geen te hebben. En we hebben zeker elk jaar nog ruzie hierover en hij blijft vaak doen alsof hij er niet aan denkt.
Al vaak heb ik mezelf gezegd, hoewel ik mijn partner doodgraag zie, om geen schuldgevoelens te hebben moest ik ooit een scheve schaats rijden. Dit is echter bijna onmogelijk, want je houdt van je partner en bent helemaal niet op zoek naar iemand anders, zelfs niet om seks mee te hebben. En er is niet altijd een grote kans dat iemand zich aanbiedt in jouw omgeving, aangezien men weet dat je een vaste partner hebt. Je loopt er ook niet mee te koop dat je partner aseksueel is, dus...
Dus begrijp ik de stille knipoog naar het samenkomen van partners van aseksuelen. Hoewel sommigen het als viezigheid zullen zien of als over de schreef gaand. We weten tenminste wat we allemaal willen: seks, zonder onze partner te verliezen, waarvan we houden, maar die ons niet kan geven waar wij nood aan hebben. Je zou weten in welk schuitje de andere zit. Zoals aseksuelen het bevrijdend kunnen vinden er met andere aseksuelen over te praten, zo kunnen seksuelen ook bevrediging (woordspeling) in vinden om te praten of/en seks te hebben met iemand die hen begrijpt en die hun noden snapt. Toch is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Vrijen met iemand die je partner niet is, blijft sowieso vreemd en zal misschien op verraad lijken. Toch geen heel vreemd idee...

Fricai

Hey Kaatje!

Het hoeft niet onmogelijk/verkeerd te zijn en alles :), maar zodra het om seks gaat wordt alles al snel geheim, niet? Als de partners erover praten en besluiten dat dit een goede optie is en uiteenzetten hoe en wat, prima. Maar zodra er wordt gesuggereerd dat je het beter achter de rug om doet dan hoef je minder op sympathie te rekenen (de mijne iig, althans). Als je het doelbewust geheim houdt gaat het uiteraard voelen als verraad.

En sowieso, is seks niet zogenaamd dé manier om liefde te uiten? Waarom dat dan met iemand anders? Daar zal een aseksueel niks van snappen. Zeker niet als die er achter komt dat je dat achter de rug om hebt gedaan.