Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ik stel mij voor

Gestart door Hannah, november 16, 2013, 09:55:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannah

Ik ben een seksuele vrouw van 53 en ben al meer dan 30 jaar verbonden met een aseksuele man. De term aseksualiteit gebruik ik misschien wel voor het eerst in een tekstje dat ik zelf schrijf, nog niet zo lang geleden ontdekten we meer over aseksualiteit en ik moet zeggen dat het een soort openbaring voor ons is. Ik ben dan ook blij met de ontdekking van dit forum.
We houden van elkaar, mijn man en ik, nog altijd, ook sinds we hebben ontdekt dat we erg verschillende behoeften hebben. Mijn man is altijd al anders geweest dan ik mbt seks en ik heb lang gedacht en gehoopt dat zou kunnen veranderen. Vooral omdat hij wel verliefd was geworden op mij en wel romantische gevoelens had en veel om mij geeft. Verandering bleek echter niet mogelijk te zijn. Onze relatie is op het vlak van seksualiteit moeilijk geworden. Ik heb me hier erg eenzaam in gevoeld, vooral omdat zo vaak gesuggereerd wordt dat mannen altijd zin hebben. Dat is dus niet zo. Mijn man herkende zichzelf meer en meer in de aseksuele geaardheid en dat was wel een soort opluchting voor hem. Ook hij heeft zich eenzaam gevoeld. Maar zelfs een seksuoloog die hij een tijd geleden bezocht, ging ervan uit dat verandering wel mogelijk moest zijn en kon niets met de term aseksualiteit. Het leek alsof we al die tijd iets niet goed hadden gedaan. Dat maakte het nog lastiger, want een beetje begrip en erkenning zou ons juist verder helpen, ipv een lijstje met oefeningen. We hadden namelijk zelf al lang vele mogelijkheden uitgeprobeerd en getoetst, juist vanuit ons verlangen om samen verder te kunnen.
Inmiddels hebben we een open relatie en heb ik de mogelijkheid om seksualiteit te beleven met iemand anders die daar wel behoefte aan heeft. We zijn 6 jaar geleden om die reden apart gaan wonen en hebben een LAT-relatie. Het is een toch wel ingrijpende beslissing geweest, maar er is nu wel meer rust in de relatie gekomen en acceptatie.
Tot slot introduceer ik hier graag nog de levensfilosofie polyamorie, waarover inmiddels veel te vinden is op internet. Misschien hebben andere mensen die te maken hebben met een verschillende geaardheid en een verschil in verlangen, hier ook iets aan. Het is geen gemakkelijke weg, om meerdere relaties te hebben met medeweten van alle betrokkenen, maar het biedt mijn partner en mij wel de mogelijkheid om onze behoeften serieus te nemen en daarnaast ook met elkaar verbonden te blijven.
Ik zou graag uitwisselen met andere seksuelen die een relatie hebben met een aseksuele partner.

Freakshow

Allereerst: welkom Hannah. :)

Polygamie is een interessant iets, waar aseksuelen wellicht sneller mee te maken krijgen als ze romantisch zijn en een seksuele partner hebben.
Zelf ben ik niet overtuigd polyamoreus, maar in de praktijk wel als het om relaties gaat. Ik hecht wel veel waarde aan loyaliteit en wil zelf dus trouw blijven in een relatie. Dat ik een partner prima kan delen is dan een voordeel, ik "outsource" seks graag, ondanks dat niet iedereen daar in geloofd. Het woord maitresse heeft zo haar charmes, nietwaar? ^^
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

Dutchamoeba

Hallo Hannah,

Hartelijk welkom op deze site!

Het is fijn om te lezen dat jullie een oplossing hebben gevonden voor het feit dat jullie geaardheden verschillen, terwijl jullie wel van elkaar houden.
Als ik in een relatie met een seksueel zou zitten, zou ik het ook niet erg vinden om de seks te "outsourcen".

Fricai

Welkom Hannah! :wave:

Mooi dat het forum al iets helpt. :) Helaas horen we hier vaker dat seksuologen geen uikomst bieden, omdat die het toch al snel zoeken in het 'genezen' van de aseksueel. De gemiddelde huidige seksuoloog weet ook weinig van hele onderwerp af, en menig seksuoloog erkent het niet eens als oriëntatie.
Genezen is vaak een hopeloze zaak, want aseksualiteit is geen ziekte of aandoening of iets dergelijks, dus tenzij 'er meer aan de hand is'...

Wat wel kan werken is zoeken naar een compromis op dat gebied waar beide gelukkig mee kunnen zijn, maar zo te horen hebben jullie dat wel geprobeerd? Jammer dat dat niet slaagde, of althans, nu is het alsnog soort van geslaagd? Ik hoop dat je wat gelukkiger bent met de huidige situatie!

Het is niet zo druk op het forum de laatste tijd, en partners van aseksuelen is dan weer een minderheid, maar hopelijk vind je met wat geduld er toch een paar. :)

dutchboy66

Hallo Hannah
Hartelijk welkom hier, neem een stukje  :cake:.

Hier iemand die in hetzelfde schuitje zit, een seksuele man, getrouwd met een a-seksuele vrouw.
Herken er veel in, ook het verhaal van die seksuologe.
zou graag wat met je doorkletsen, of mailen of weet ik hoe......

lieve groeten
Dutchboy

Edewecht

Hallo Hannah,
moedig dat je hier komt, en mooi dat jullie een vorm gevonden hebben om door te gaan.

Wat poly-amoureuzen en aseksuelen gemeen hebben, is dat ze op een totaal andere manier met seksualiteit en relaties bezig zijn dan de omringende maatschappij doet. Beiden stellen de vanzelfsprekende één-twee-seks ter diskussie. En verrijken de wereld daarmee.
Welkom!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)