Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Allergisch voor seks? "Verband tussen niezen en seks"

Gestart door Mannetje, maart 11, 2009, 11:12:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mannetje

Seskfantasieën kunnen aanleiding zijn voor een niesbui. Wetenschappers van het John Radcliffe Hospital in Oxford beweren dat er een duidelijk verband is tussen beide verschijnselen. Onderzoeker Mahmood Bhutta besloot een studie naar dit verband te verrichten, toen hij een patiënt over de vloer kreeg die steeds moest niezen als hij aan seks dacht.

Fenomeen

Bhutta vond via internet nog 17 personen die vrijwel altijd moeten niezen als ze aan seks denken. Tevens werden drie mensen gevonden die na een orgasme langdurig niezen. "Hoewel er geen accurate cijfers zijn, wordt wel gesuggereerd dat dit fenomeen vaker voorkomt", aldus Bhutta in The Independent.

Irritatie

Normaal vindt niezen plaats na irritatie in de neus. Eerder onderzoek heeft echter uitgewezen dat men ook kan niezen bij het kijken naar fel licht. Tevens zijn er bepaalde families waarin mensen veel moeten niezen na het eten.

Vermoedelijke reden

De arts denkt dat zo'n niesbui ontstaat door een storing in het autonome zenuwstelsel. Dit regelt je hartslag, ademhaling, pupilgrootte en spijsvertering. Maar het regelt ook het niezen en je seksuele reacties. Bhutta vermoedt dat de hersenen deze 2 prikkels soms verwart, waardoor het slachtoffer van deze aandoening niest als hij aan seks denkt.

Bron: internet & tijdschrift Quest 03/2009 blz. 20

Ienepien

Haha, ik moet alleen maar niezen (niesen?) als er een stofje in m'n neus zit. :D

pinky

Ik moet ook niezen als ik niet WIL niezen. Maar als ik aan de seks denk... Zal partner van ook niet leuk vinden. Zijn ze net lekker bezig, wordt ze ondergeniesd! Bah!

Ereinion

 :schater:

Ik moet niezen van pure chocolade. Nou schijnt er al een verband te zijn tussen chocolade en verliefde gevoelens...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Baby'tjes die niezen als ze in de zon komen, dus dat is dan dat fel licht en bij sommige mensen gaat dat nooit over (schattig toch? :D)
Ik heb onlangs iemand horen vertellen dat als je een even aantal niest, er niets aan de hand is, maar als het oneven is dan zou je een verkoudheid hebben of krijgen. (klinkt vooral erg wetenschappelijk, niet? ;D)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ienepien

Of drie keer niezen, dan wordt het morgen mooi weer. ;D

Ereinion

Ik nies altijd zo vaak achter elkaar dat ik de tel kwijtraak.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Brummetje

Ik heb ooit eens 16 keer achter elkaar moeten niezen.

Rhapsody

Yikes haha. Mijn record is 11.

Ik heb geen last van niesbuien bij gedachtes en dergelijke. Wel krijg ik hoestaanvallen nadat ik ijs heb gegeten, dan kan ik niet ophouden met kuchen.

Als ik niet wil niezen, kan ik het met gedachtes wel tegenhouden, maar niezen door gedachtes, dat weer niet. Al helemaal niet met seksgedachtes. Buh. Ik krijg er eerder een vieze smaak van in m'n mond.

Mannetje


pinky

Ik krijg alleen hoestbuien als ik de slappe lach heb gehad. Heel irritant. En bij pas gemaaid gras moet ik vaak niezen (of zou dat dan weer met mijn hooikoorts te maken hebben?)

albie

Als ik heel vaak moet niessen is dat bij mij een teken dat ik verkouden word of griep krijg  :( :-\

petra1963

Ik hoef maar weinig te niezen. Soms overkomt het me, maar zelden 3 keer. Nooit meer.. En een relatie tussen niezen en sex heb ik nooit kunnen bedenken. Of kunnen vinden... 
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

tsagld

Dat niezen en sex verband kunnen houden is mij al bekend sinds ik zo ongeveer de geslachtsrijpe leeftijd bereikte.
Ik heb het namelijk ook. Als ik aan sex denk, of sexplaatjes bekijk, moet ik bijna altijd niezen. Eén of twee keer, soms drie keer maar niet meer. Bij het actief bedrijven van sex gebeurt het overigens niet.

Het is heel grappig dat ik dit nu toevallig tegenkom, het is voor het eerst dat ik hoor dat het vaker voorkomt.

pinky

Haha, echt waar? Oh dat vind ik wel grappig eigenlijk! Wel irritant als de mensen om je heen dat weten. Dan krijg je zulke rare blikken toegeworpen als je weer eens niest...