Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Brummetje's fanclub

Gestart door Ereinion, september 30, 2008, 10:20:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Kinderen van anderen verzorgen als die hun ouders verliezen is heel wat anders dan zelf kinderen nemen. Ben het met Pinky eens, het lijkt me niet echt een geweldig idee. Er wordt niet voldaan aan je kinderwens. --> Je leven heeft geen zin meer. ??? Kom op zeg, raap jezelf bij elkaar.

Citaat van: Brummetje op februari 13, 2011, 10:22:34 PMErgens hoop ik, dat het ooit een keertje omgedraaid is. Dan pas voelt hij wat ik nu voel.

Hint: Relaties draaien niet om wraak. ;)
Overigens kun je dit misschien beter overleggen met je partner dan met een paar mensen op een forum. Succes!  :wave:

pinky

Weet je Brum, misschien is het een idee om eens op te schrijven wat jij nu werkelijk voelt. Want je zegt en schrijft hier dingen die behoorlijk ver gaan in een situatie die daar niet echt om vraagt. Ik denk echt dat je het doet, omdat je niet weet hoe je anders aandacht en hulp moet krijgen. Maar geloof mij, wanneer je eerlijk bent over wie je bent en wat jij voelt, hoe het is voor jou... dan krijg je zeker weten reacties en dan ook reacties waar je iets aan hebt. Het zal dan wel betekenen dat je aan het werk moet.

Wat je hierboven zegt over je vriend en zijn motor... een motor is vervangbaar, een kind niet! Een kind is een persoon met een eigen leven en karakter. Een persoon dat afhankelijk is van zijn ouders. In het geval van jouw kind, van jou! Jij moet dan voor dit kindje zorgen in ieder opzicht! Je kunt een kindje niet meer retour afzender zenden! Een kind is echt voor de rest van je leven. En voor de rest van je leven ben jij er verantwoordelijk voor! Dat is echt een hele verantwoordelijkheid. Kun je dat nu aan? Of wil je een kindje omdat jij je dan beter gaat voelen? Want daar zijn kinderen niet voor. Jij bent er om het kindje zich beter te laten voelen. Jij bent er voor het kindje. Dat kindje is jou totaal niets verplicht!

En ben je al klaar voor nachtenlang wakker liggen, voor tien vieze luiers per dag. Elke twee uur voeding geven. En wat later om elke dag meerdere uren lang met het kindje te spelen op zijn of haar niveau. Het kindje te helpen zijn of haar motoriek te ontwikkelen, het kindje taal te leren, het kindje te verzorgen als het ziek is en midden in de nacht wel vier keer haar bedje onderspuugt, zodat je dat ook vier keer kunt verschonen. Ben je er klaar voor als het kindje gaat lopen om ook ogen in je achterhoofd te hebben. Om als je thuis bent de hele tijd met je kind bezig te zijn en geen tijd meer te hebben om achter de computer te kruipen of een boekje te lezen of wat dan ook voor jezelf te doen. Jij staat dan compleet in dienst van het kindje! Het kindje is dan waar jouw wereld om draait (en dus niet andersom!). En dat is denk ik ook iets dat je erbij moet bedenken. Daarbij zijn niet alle baby's schattig. Wel eens een huilbaby gehad? Die huilt echt de hele dag door. En zelfs de ouders die helemaal voor het kindje zijn gegaan kunnen datzelfde kindje af en toe niet meer aanhoren omdat hij of zij zowat de hele dag huilt! Jij kiest niet wat voor een kindje er geboren wordt. Het is echt een heel eigen persoontje en dat kan een heel ander persoontje zijn dan jij nu in gedachten hebt!

petra1963

Citaat van: myra op februari 13, 2011, 12:51:33 PM
idd, jullie zijn toch nog maar relatief kort samen... En je bent nog vrij jong..Je hebt nog tijd genoeg om aan een gezinnetje te werken.
Ik kan ook begrijpen dat het een teleurstelling is dat je vriend afwijzend reageert, maar is er geen andere oplossing te vinden ipv te denken dat je leven geen zin meer heeft?

Hoi Brum,
Ik vind je berichtje nu pas.. En ik vind het heel naar dat je je zo rot voelt.. Maar ik ben het eens met de reactie van Myra.. Sterkte..  :knuffel:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Citaat van: Brummetje op februari 13, 2011, 10:22:34 PM
Ergens hoop ik, dat het ooit een keertje omgedraaid is. Dat hij iets ENORM GRAAG wilt, en dat ik het expres tegenhoud/niet wil. Denk aan:
- Een onvergetelijke motorvakantie/motorrit (waarbij ik niet mee mag) aangeboden door iemand of ergens gewonnen ofzo.
- Een motor voor heel weinig aangeboden krijgen, maar wel aan de andere kant van het land ofzo.
- Zijn CBR opknappen (ligt uit elkaar in de schuur, maar geen geld voor) en ik win een flinke pot geld, maar leen hem helemaal niks daarvoor, terwijl ik weet hoe graag hij 'm op wil knappen om weer te gaan rijden.
- Wat je maar kan bedenken wat een man heeeeeeeeeeel graag zou willen.

Dan pas voelt hij wat ik nu voel.

En wat bereik je hier mee? Niets. Alleen maar meer rotzooi in je leven. En daar ben jij ook weer de dupe van.

Ik ben het met Fricai eens. Je zou beter met je vriend kunnen praten dan wat je hier doet.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Brummetje

#409
*poef*
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Ereinion

Het is waarschijnlijk verstandiger om mijn mond te houden, maar je irriteert me dusdanig dat ik toch iets moet posten.

En je denkt dat dat werkt? (ingaande op beide voorbeelden)

Natuurlijk is hij ook verantwoordelijk voor het kindje. Ik vind het erg verstandig dat hij niet op je voorstel ingaat.

Ik vind het schokkend hoe je over kinderen praat. Als iets waar je mee kunt onderhandelen. Ik geen kind, jij geen huwelijk (of motor, nog erger dat je daar een kind mee vergelijkt). Wat je hier post komt op mij over alsof je geen seconde nadenkt over wat jij het kind kunt bieden. Jij wilt een kind en daarom heb je er recht op? Sorry, maar dat maakt me echt boos. Een kind heeft een stabiele omgeving nodig. Ouders die er voor hem of haar kunnen en willen zijn (hoe kun je van een kind houden en het leren om van zichzelf te houden, als jij niet eens van jezelf houdt?). Je moet voldoende geld hebben om het kind te kunnen onderhouden. Dat ben je verplicht als ouders. Hoe groot iemands kinderwens ook is, je moet nadenken over die dingen en dan een afgewogen beslissing maken. Kiezen voor een kind is net zoveel een beslissing met je verstand als een beslissing op je gevoel.

Waarom wil jij eigenlijk een kind? Ik ben oprecht nieuwsgierig.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

@Brummetje:
Misschien moet je ook eens kijken naar hoe je het onderwerp bespreekt. Ik weet natuurlijk niet hoe de gesprekken gegaan zijn, maar vragen naar de reden van de ander werkt altijd beter dan die persoon proberen te overtuigen van jou gelijk/stelling.
Ik vermoed dat, zoals anderen ook al gezegd hebben, je vriend gelijk heeft, maar vraag hem om zijn redenen. Dat geeft ook meer begrip bij jou waarom hij de mening heeft die hij heeft..

Verder sluit ik me volledig aan bij wat Ereinion gezegd heeft: Wat wil je bereiken met je vriend dingen ontzeggen die hij leuk vind ? Het eindresultaat wordt daarmee alleen maar vervelender voor jou zelf. Probeer het gewoon leuk te hebben met elkaar, dat betekend dat hij jou leuke dingen gunt en jij hem, kinderen zijn daarin niet iets om mee te onderhandelen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

pinky

Dat laatste van Ereinion daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Waarom wil jij een kind?

En wat denk je dat een kind aan jouw leven zal toevoegen wat je niet op een andere manier kunt bereiken (zeg bijvoorbeeld met een hondje).

Brummetje

Citaat van: Pinkeltje op februari 14, 2011, 06:16:46 PM
Waarom wil jij een kind?

Omdat mijn kinderwens heel groot is en ik met alle liefde zo'n klein hummeltje van ons samen wil opvoeden en geven wat het nodig heeft, ongeacht of het een probleemkindje is. Ik ben meer dan bereid om op te geven wat nodig is. Omdat een kindje voor mij het ultieme bewijs is van onze liefde voor elkaar.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Ereinion

Goed dat je hem of haar alles wilt geven. Maar vind jij dat je dat op dit moment ook kunt? Soms is zorgen voor een kindje ook beslissen dat je er op dit moment nog niet klaar voor bent.

Ik denk niet dat een kind het ultieme bewijs van jullie liefde moet zijn. Eigenlijk moet de liefde zo duidelijk aanwezig zijn, dat er geen bewijs meer nodig is. Dan heb je de goede basis voor een kind. (volgens mij zijn er veel stellen met problemen die denken dat alles wel goed komt met een kind erbij. Dat werkt nooit, maar is wel heel zielig voor het kind.)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Brummetje

Waarom praten ze dan altijd over een "liefdesbaby"?
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Ereinion

Dat is eerder een bekroning van de liefde. Dat is wat anders dan het bewijs van de liefde.

Trouwens, ook al nemen heel veel mensen een kind om hun liefde te bewijzen, dat wil nog niet zeggen dat dat de juiste reden is.

Even opgezocht wat google vindt:

Wat is een liefdesbaby?
Een liefdesbaby wordt ook wel een buitenechtelijk kind genoemd. Buitenechtelijk betekent: 'buiten het huwelijk om'. Een kind is 'buitenechtelijk' als de ouders niet getrouwd zijn. Tegenwoordig komt het in Nederland vaak voor dat ouders van een kind niet getrouwd zijn. Zij wonen namelijk ook vaak samen. En eigenlijk zeg je dan nooit dat het kind buitenechtelijk is. Een liefdesbaby klinkt trouwens veel mooier.

http://www.youxme.nl/wat_is_een_liefdesbaby_100699.html

Een ander zoekresultaat geeft als betekenis van een liefdesbaby: een kind dat je krijgt met je geheime minnaar of minnares.  :schater: Lijkt me dus helemaal geen bewijs van je liefde voor je partner.

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Citaat van: Ereinion op februari 15, 2011, 10:26:38 AM
(volgens mij zijn er veel stellen met problemen die denken dat alles wel goed komt met een kind erbij. Dat werkt nooit, maar is wel heel zielig voor het kind.)

Zo denk ik er ook over. Ik heb de ellende daarvan in mijn eigen familie mogen meemaken.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Brummetje

Nou hebben wij geen problemen. Wij zouden het niet doen, omdat we denken dat het dan goed komt. Bij ons zou het dus een bekroning van onze liefde voor elkaar zijn.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Fricai

Citaat van: Brummetje op februari 15, 2011, 08:24:41 PMNou hebben wij geen problemen.

:schater: :schater:

Ik citeer:

CiteerHij zegt wel dat er hierover gepraat kan worden, maar dat kan niet... Hij word boos, wordt geïrriteerd, loopt zelfs weg! En gister zei hij zoiets als: "Begin je er nu alweer over?"

En:

CiteerIk heb zelfs het plan, als hij me ten huwelijk vraagt (hij wil binnen 2 jaar getrouwd zijn, dat dan weer wel Bang head), om "Nee." te zeggen en me om te draaien en weg te lopen.