Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hypofyse

Gestart door wieweet, maart 31, 2008, 11:05:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wieweet

Ik heb ook wel eens gehoord dat het ontbreken van seksuele behoeftes te maken heeft met de hypofyse, hoe wordt dat dan geregeld? Weet iemand hier het fijne van? Of wordt hier weinig/geen onderzoek naar gedaan?  ???

myra

Hier vind je er wat info over http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypothyreo%C3%AFdie

De hypofyse kan de schildklier beïnvloedden, en de schildklier dan weer het libido.

Zonnekind

De link werkt niet bij mij :-\
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Hmm, ik ga dat ook eens laten nakijken zeg. Mijn libido is de laatste paar maanden laag, mijn menstruatie doet raar, ben veel moe en heb het de laatste tijd behoorlijk snel koud. Kan allemaal toeval zijn, maar neem liever het zekere voor het onzekere...

petra1963

Citaat van: Pinky op april 01, 2008, 01:23:26 AM
Hmm, ik ga dat ook eens laten nakijken zeg. Mijn libido is de laatste paar maanden laag, mijn menstruatie doet raar, ben veel moe en heb het de laatste tijd behoorlijk snel koud. Kan allemaal toeval zijn, maar neem liever het zekere voor het onzekere...

Stress ? Uitputting ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Tsja, dat kan het natuurlijk ook allemaal zijn hoor. Zou me ook niets verbazen. Maar dat hoop ik niet. Ik voel me hier al schuldig. Mijn huisgenootje is een alleenstaande moeder, werkt 6 dagen in de week, is op haar vrije dag druk met kerk, wasjes draaien, schoonmaken, afwassen, leuke dingen met de kids doen. In de avond haar maitjes beantwoorden, afwassen. En terwijl zij dat alles aan het doen is, zit ik in de avond voor de TV moe te wezen, en in het weekend ben ik rustig mijn huiswerk aan het maken, beetje hobbyen, nou ja, dan vind ik het wel eens gek dat ik veeeeeel minder doe dan een vrouw van in de 40 en dat ik toch moe ben...hmmm.
Maar zat ook al te denken dat het nog naweeën zijn van mijn vorige gastgezin, het gedoe met mijn vriend, heimwee, mijn huiswerk dat maar niet op wil schieten enz. Maar toch, zou het fijn vinden om te weten dat het in elk geval niets lichamelijks is. Want daar maakte ik me al wel eens druk om. En toen ik dit las...

petra1963

Je hebt in ieder geval veel stress gehad, Pinky. En lang in een moeilijke situatie moeten leven. En stress en veel emoties maken samen erg moe.. Dus het zal wel bij trekken.. :knuffel:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jan

De emotionele beleving van ervaringen kunnen invloed hebben op je hele "gestel". Van veranderingen m.b.t. darmwerking, ander menstruatiegedrag (heb ik niet, maar hoor ik wel) tot nog veel meer.

Maar over de hypofyse, schildklier, libido combinatie had ik nog niks gehoord of gezien.
Misschien interessant om uit te zoeken, of zijn er leden die ingelezen zijn op dit gebied en/of links weten?
Het verhaal op Wikipedia is interessant, maar koppelt niet alles.

Ereinion

Ik heb er wel vaker van gehoord...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Citaat van: peter1963 op april 05, 2008, 08:23:07 PM
Je hebt in ieder geval veel stress gehad, Pinky. En lang in een moeilijke situatie moeten leven. En stress en veel emoties maken samen erg moe.. Dus het zal wel bij trekken.. :knuffel:

Ja, ik kijk wel hoe het is als ik weer in NL ben. Hoop dat het tegen die tijd redelijk is bijgetrokken. We zien wel!

Jan

Hmmmm, leek mij ook een interessant onderwerp. Maar zijn er geen ervaringen of koppelingen?

petra1963

Nee, niet van mijn kant..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Als er zo'n aanwijsbare reden is waarom je libido laag is, kom je misschien niet naar een forum als dit...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Waarom niet?
Je kunt er toch over willen van gedachten wisselen met gelijkgestemden, of er nu een aanwijsbare reden is of niet.

Austen

Citaat van: Jan op april 08, 2008, 01:41:16 AM
Hmmmm, leek mij ook een interessant onderwerp. Maar zijn er geen ervaringen of koppelingen?

Ik ben hypothoroïde (schildklier werkt te traag, dus maakt niet genoeg hormoon aan), én ik ben aseksueel. Ik heb wel al altijd een laag libido gehad, en pas sinds 4 jaar heb ik een "dikke nek"  ;D (schildklier groeit als ze traag werkt --> krijg je een dikke hals van) Ik neem dus nu sinds 4 jaar medicatie, dus volgens mij zou ik wel genoeg hypofyse moeten binnen krijgen. Maw: volgens mij moeten de symptomen verdwijnen als je de medicatie neemt?!

Ik zou het eig eens aan de dokter moeten vragen, of er een link is tussen schildklier en mijn laag libido, maar ik vergeet dat steeds  ::)