Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

bericht aan alle leden

Gestart door myra, mei 02, 2009, 11:36:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

Beste mede-avenners,

Dit forum is er in de eerste plaats om ervaringen uit te wisselen, en dingen van elkaar bij te leren...Daarom zou ik ook willen vragen dat er op vragen en topics met het nodige respect wordt gereageerd. Het is niet aangenaam voor de poster als je een probleem bespreekbaar wilt maken, en dan allemaal smileys of niks terzake doende opmerkingen als antwoord krijgt.

We hebben een onzin-forum en een fly-by room waar je vrij bent om grapjes, smileys etc te posten. Hier kan je je uitleven. Beperkt dit soort postjes aub dan ook tot deze fora.

Laten we niet uit het oog verliezen dat we hier eigenlijk zijn om over verschillende facetten van aseksualiteit te praten.

mvg,

Myra

avenue

Hoi,

Helemaal mee eens. Respectloos wat er gebeurd. Hebben jullie hier helemaal geen 'wapens'tegen?
Er is altijd, overal wel iemand die het verpesten moet. Door dit gezeur kunnen we heel wat leden verliezen.

Gr. Avenue

Jovi_Hobbes

Myra, ik ben het in principe helemaal eens met wat je zegt en het lijkt me een goed plan om hierop te letten, toch wil ik wel even een kanttekening plaatsen. De aanleiding voor dit bericht is volgens mij ontstaan uit miscommunicatie. Er was niemand die de boel probeerde te verzieken. Iedereen die al een tijdje meedraait op dit forum weet dat het gewoon om een vriendelijk grapje ging (voortbordurend op eerdere berichten) en dat er totaal geen sprake was van een gebrek aan respect.
Nu is het helaas zo dat dit wel op deze manier over kan komen voor mensen die hier nieuw zijn omdat zij de hele voorgeschiedenis niet kennen. Iets waar we inderdaad met zijn allen rekening mee moeten houden, maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat Pino niets respectloos bedoelde. Het is alleen verkeerd overgekomen. En ik denk dat dit nu ook voldoende duidelijk is.
Ik weet uit ervaring dat dit forum juist een van de meest respectvolle forums op het hele internet is en hoop dan ook dat de mensen die dit alles als kwetsend hebben ervaren lang genoeg blijven hangen om te zien dat er hier wel degelijk met respect met elkaar wordt omgegaan. Zodra dat echt niet gebeurt kunnen de admins inderdaad gewoon ingrijpen. Zelf zie ik daar op dit moment geen reden toe en denk ik dat het bericht van Myra duidelijk genoeg is.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

#3
Dat bedoelde ik ook, Jovi...Ik zeg ook niet dat het zo bedoeld is, maar merkte aan de reacties van nieuwe leden dat het zo overkwam. En aangezien dit al meerdere keren gebeurd is, vind ik wel dat dit eens aangekaart mag worden.

dus ik ben het met jou eens... :)

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

jojo83

Goed dat dit is aangekaart  :klap:

Jovi_Hobbes

Citaat van: myra op mei 02, 2009, 10:52:59 PM
Dat bedoelde ik ook, Jovi...Ik zeg ook niet dat het zo bedoeld is, maar merkte aan de reacties van nieuwe leden dat het zo overkwam. En aangezien dit al meerdere keren gebeurd is, vind ik wel dat dit eens aangekaart mag worden.

dus ik ben het met jou eens... :)

Mooi dan zijn we het aan alle kanten eens met elkaar  :handschudden:
Ik vond het gewoon belangrijk dat het ook voor nieuwere leden duidelijk is dat het niet slecht bedoeld is.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

avenue

Goh,

Ik ben zo blij dat het deels opgelost is! Ik was ook geschrokken. Maar Maaike begrijpt het ook heb ik begrepen
Goed gedaan Myra  :schater:

Gr. Avenue

maaike

Klopt, zie mijn reactie in betreffende forum. Thanks!

Jan

Behalve dit topic ken ik de voorgaande geschiedenis niet echt, maar ik kreeg recent ook een enkele opmerking van meelezers die zich afvroegen of dit forum nog wel serieus was.
Ik moet toegeven dat ik ook minder lees (en reageer) omdat een deel van nieuwe post of-topic is.
Daar moet je dan eerst doorheen.

Men komt wel erg veel smilies tegen en andere grappen die niet ter zaken doen.
Ik kreeg dan ook de opmerking van: "ik zou daar niets willen bespreken".

Nu zie ik dat het onderwerp van gesprek is, dus dat lijkt mij een goede zaak om wat in de gaten te houden.

Dergelijke afdwalingen gebeuren op ieder forum, het is dus 'normaal'.


pinky

Ik denk ook wel dat de harde kern op een gegeven moment alles onderling wel redelijk besproken heeft, wat betreft aseksualiteit. En dan krijg je de andere ongein die erbij komt kijken. Dat betekent dat we die ongein alleen in onze eigen topics stoppen en niet meer bij nieuwkomers. Die krijgen anders inderdaad een beeld dat we het niet meer serieus nemen, wat zeker niet het geval is. Hmm... best lastig, want het sluipt er zo makkelijk in!

Ienepien

Het is vaak ook een heel gedoe, dat als je ludiek wilt reageren op iets, om het dan ergens anders (onzin) naar toe te slepen.......

pinky

Beste Iedereen. Ik heb het ook in mijn eigen fanclub geschreven, maar hier leek me (op aanraden van Mannetje) ook een goede plaats.

Ik kan niet zo goed tegen mensen die klagen, maar niets doen. Als mensen vinden dat er op het forum teveel onzin geschreven wordt, zorg dan dat er meer zin geschreven wordt. En de beste manier om daarvoor te zorgen is door zelf zinnige dingen te schrijven. Dus bij deze daag ik iedereen uit die vind dat het forum aan het verloederen is door alle onzin die erop staat en de weinige serieuze reacties, om zelf serieuze reacties te plaatsen en zinnige topics te openen! Ik ben benieuwd. En in afwachting daarvan zal ik in elk geval een beetje helpen, door mijzelf en mijn drang naar onzin tijdelijk niet meer op het forum te laten zien. Help ik jullie en mezelf, want minder tijd hier= meer tijd voor mijn afstudeerscriptie. Ik ben benieuwd mensen! Succes!  :knuffel:

Mannetje

Pinky, ik ben het 100% met je eens.
Dat beetje onzin lees ik ieder geval dwars doorheen of overheen.
In die 3 maanden dat ik hier nu rondscharrel is er een wereld voor me open gegaan.
Ik heb heel veel door deze site over mezelf geleerd en leer nog steeds!
Pinky, succes met het afronden van je studie!

-> P.S. Dit is het bericht wat ik in "Pinky's fanclub"had gezet. (http://asexuality.org/du/index.php?topic=1247.0).
Deze staat onder onzin. En daar komt niet iedereen.
Ik had daarna Pinky een persoonlijk berichtje gestuurd met de attendering van deze plek.