Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ZIJN er hier wel asexuele koppels????

Gestart door Willem, januari 14, 2007, 11:13:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Ik heb de indruk, dat waarachtig asexuele relaties HIER niet te vinden zijn.
Twee mensen dus, allebei ECHT asexueel (en niet een beetje sexueel met momenten, waar véle getuigenissen eigenlijk op neerkomen) die ECHT een relatie hebben.
In dat geval heeft het koppel in het geheel geen 'probleem', en zullen die mensen deze website NIET vinden...
En nochthans is het van deze koppels (als ze bestaan!!!!????) dat wij steun zouden kunnen krijgen.
In de zin van: kijk, het is normaal !

....

Ik ga intussen stilaan kapot van verdriet...
   
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

myra

Hier zijn idd geen aseksuele koppels aanwezig. Bij mijn weten toch niet...

Op het engelstalige AVEN (www.asexuality.org/discussion) zijn er wel enkele. De meesten hebben elkaar via dat  forum gevonden...

Sismo

Ik geloof idd niet dat er hier een aseksueel koppel te vinden is (dan zouden ze zich héél stil houden 8) ). Waarschijnlijk zoals je al zegt omdat ze dan geen problemen ervaren rondom seksualiteit. Het is wel jammer! We zouden wat positieve verhalen wel kunnen gebruiken! Een :knuffel: voor jou!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-


Jovi_Hobbes

Ik denk inderdaad dat een aseksueel koppel dat niet hier is begonnen ook niet zo gauw hier terecht zal komen. Als je geen problemen hebt hoef je namelijk ook geen oplossingen te zoeken.

Van mij ook een welgemeende  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Sterkte, Willem!

Ik kan me een bijdrage hier op het forum herinneren van iemand die wel een aseksuele relatie had. Het was n.a.v. de uitzending van Open en bloot. Ik ga daar niet naar zoeken als jullie het niet erg vinden  ;)  (Maar Jovi is wel goed in dat soort dingen  :wave:  )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Willem

Kijk....
Dat is nu het verschil tussen dit piepjonge AVEN, en de reeds héééééééééééél lang bestaande holebi-federaties.
Holebi federaties ontstonden ook toen homosexuele mensen overal werden gediscrimineerd en ... zelfs vermoord (maar dat is NU nog aan de hand in bepaalde moslimlanden, veroordeeld volgens de sharia heet het dan... hier ooit wellicht ook op basis van de bijbel? ... laat ons effe niet ingaaan op deze gruwelen, ik wijk af...)
Hoe dan ook:
De Holebifederaties draaien zeer goed op alle punten, omdat ze worden gerund door gelukkige 'sterke' holebi's.
Wij hebben die gelukkige-sterke asexuelen hier ook nodig. Ze moeten bestaan, maar hebben de weg naar een maatschappelijk netwerk als dit nog niet gevonden...

Mijn idee is (ik was daar op aan het brainstormen) dat precies de holebi-federaties, met hun jarenlange TECHNISCHE kennis rond maatschappelijk werk, ONS zouden kunnen helpen om ook een stap verder te zetten.
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ereinion

Wat bedoel je met gelukkige sterke aseksuelen en een stap verder?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik denk dat ik wel een beetje begrijp waar Willem naartoe wil, maar ik heb toch niet het idee dat we hier de indruk geven helemaal hopeloos verloren te zijn, toch? Ik wil ook best geloven dat aseksuele relaties heel goed kunnen werken zonder dat ik mensen ken die zo'n relatie hebben. Waarom zou het niet kunnen?

Citaat van: Stev op januari 15, 2007, 09:41:29 AM
Ik kan me een bijdrage hier op het forum herinneren van iemand die wel een aseksuele relatie had. Het was n.a.v. de uitzending van Open en bloot. Ik ga daar niet naar zoeken als jullie het niet erg vinden ;) (Maar Jovi is wel goed in dat soort dingen :wave: )

Ha, deze hint snapte ik wel, maar ik kan zo gauw ook niet vinden wat je bedoelt Stev  :(  Ik weet wel dat je gelijk hebt, maar wie dat ook al weer was...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

er bestaan toch koppels wiens relatie na verloop van tijd aseksueel wordt. Mensen bij wie de behoefte aan seks uitdooft met ouder te worden. Dus waarom zou het niet kunnen? Op het engelstalige AVEN zijn er zelfs twee leden met elkaar getrouwd!  :D

myra

nu kan ik op deze vraag ook bevestigend antwoorden...ja Willem, het kan!


Ienepien


Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Van mij ook !  :cake: :cake: ! En heel veel geluk gewenst !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)