Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

breezersletjes en asopubers

Gestart door petra1963, november 12, 2008, 12:33:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Hmm... zat ze wel in het verkeerde beroep, geloof ik.. ::)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Voor een prostitué is dat een verrassende uitspraak.
Die is volgens mij al bezig er zich los van te maken, en uit het "leven" te stappen. :-\

Rhapsody

Citaat van: peter1963 op december 05, 2008, 09:02:11 AM
Hmm... zat ze wel in het verkeerde beroep, geloof ik.. ::)

Ze had een kind en geen geld voor scholing, kleding voeding voor het kind. Ze had snel veel geld nodig. Haar vriend werkte namelijk ook niet. Vreselijk verhaal.  :-\

Rhapsody

Citaat van: Ienepien op december 05, 2008, 10:34:38 AM
Voor een prostitué is dat een verrassende uitspraak.
Die is volgens mij al bezig er zich los van te maken, en uit het "leven" te stappen. :-\

Dat vond ik ook. :) Ik denk, hoop, dat ze er inmiddels ook mee gestopt is.

petra1963

Klinkt ook alsof ze ook snel van die vriend af zou moeten zien te komen.. :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rhapsody

Absoluut...

*zucht* Liefde is blind. Hij belooft dat hij werk gaat zoeken, zij geloofd hem. Tja, het is iets dat ik ook niet kan begrijpen, je zou zeggen dat iedereen daar wel doorheen prikt, maar als aseksueel is het makkelijker om daar doorheen te prikken volgens mij.

petra1963

Dat zou kunnen, ja. Hoewel het ook kan zijn dat iemand die gewoon buitenstaander is, dat kan zien. Maar de betrokkene(n) zelf niet.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rhapsody


sutoroberi_sheku

ik denk dat dat voor beide groepen misschien wel gelijk is.
de roze bril is meestal gewone verliefdheid (die de meeste aseksuelen wel hebben...behalve Rhapsody en mij  ;)) en niet specifiek seksuele verliefheid, als die bestaat...

Rhapsody

Gezond verstand vaagt dan een beetje weg tijdens een verliefdheid.  :P Toch moedig ik mensen in mijn omgeving aan om het wel te gebruiken. Als je vriend vreemd gaat, 2x en je vergeeft het hem steeds, dan wordt je toch best een deurmat als je het mij vraagt. Dan vertel die persoon in kwestie ook om rationeel over de relatie na te denken. Het enige waar ik om geef is om haar, ik wil niet dat zij de dupe wordt van een mislukte relatie door haar roze bril. Objectief naar een relatie kijken gaat mij altijd erg goed af. Ik denk dat meerdere mensen zich daar wel mee kunnen identificeren.

pinky

Ik snap het wel. Je wordt verliefd, vindt een persoon erg leuk, dan ga je je aan die persoon hechten en dan kom je achter de minpunten. Je verstand zegt dat hij niet goed voor je is, maar je gevoel wilt hem bij zich houden. Dan speelt er ook nog mee dat als je het wel uitmaakt dat je dan weer alleen bent en het ook alleen moet kunnen doen. Niet alleen financieel maar ook op alle andere gebieden. Niemand die je kan helpen bij klusjes in het huis, die naar je verhaal kan luisteren als je thuiskomt en je kan helpen die belangrijke beslissingen te maken. Dan moet je weer actief worden om het zelf allemaal te doen. En ja, dat speelt ook altijd wel mee. Daarnaast zijn die mannen er vaak ook nog goed in om emotionele excuses te bedenken voor hun gedrag en vrouwen zijn daar nu eenmaal gevoeliger voor dan soms goed voor hen is. En daar heb je het probleem.

En als je man vreemd gaat, ja dan denk je objectief gezien wegwezen, maar je hebt al zoveel samen meegemaakt, de eigenschappen waarom je van hem bent gaan houden heeft ie ook nog steeds en hij doet zijn best om de boel weer goed te maken. Dus de eerste keer vergeef je hem. En als het dan een tweede keer gebeurt dan zeg je bij jezelf dat het de eerste keer ook is gelukt erover heen te komen, dus is het wel oneerlijk om dan nu wel weg te gaan, toch?

Maar goed, dan praat ik dus wel over vrouwen (en mannen!) die een laag zelfbeeld hebben. En ja, uiteindelijk worden ze ook gebruikt door de partner. En soms zien ze dat zelf na een (te) lange tijd ook wel in en soms niet en wordt het hun complete ondergang. Hoe dan ook, het blijft een erg vervelend gebeuren. Sowieso, wat is vreemdgaan. Als ik het vraag aan mijn vriendinnen zegt de één al bij zoenen, de andere bij penetratie en een volgende pas als hij ook verliefd is op de ander. Dus tsja, dat ligt ook weer bij iedereen anders. 

Rhapsody

#41
Dat laatste is dus wat ik niet wil en daarom heb ik me bemoeid met haar relatie, ik wil niet dat ze wordt gebruikt door die jongen, het idee dat hij mag doen wat hij wil en zij blijft toch wel bij hem... Dat is een enge gedachte voor mij want ik geef veel om die vriendin van me. Maar ze wil niet luisteren en zegt precies hetzelfde wat jij zegt. Ze houdt van hem en ze hebben veel meegemaakt. Maar ze is 19, ze heeft nog een heel leven voor zich, ik probeer haar te vertellen dat de wereld niet gaat exploderen als ze niet meer bij elkaar zijn. Maar ik heb het nu opgegeven, ik bemoei me nergens meer mee, dat deed ik eerst omdat ze altijd klaagt over hem en als vriendinnen wil je elkaar helpen. Ik wil alleen het beste voor haar, maar ja.. ze blijft gewoon bij hem en dat is haar eigen keuze.

petra1963

Citaat van: Rhapsody op december 11, 2008, 01:31:00 PM
Gezond verstand vaagt dan een beetje weg tijdens een verliefdheid.  :P Toch moedig ik mensen in mijn omgeving aan om het wel te gebruiken. Als je vriend vreemd gaat, 2x en je vergeeft het hem steeds, dan wordt je toch best een deurmat als je het mij vraagt. Dan vertel die persoon in kwestie ook om rationeel over de relatie na te denken. Het enige waar ik om geef is om haar, ik wil niet dat zij de dupe wordt van een mislukte relatie door haar roze bril. Objectief naar een relatie kijken gaat mij altijd erg goed af. Ik denk dat meerdere mensen zich daar wel mee kunnen identificeren.

Ja, ik kan me daar ook wel goed mee identificeren. Verliefdheid is in mijn beleving een tijdelijke, door hormonen veroorzaakte verstandsverbijstering. Waarbij je als je pech hebt, pas weer tot jezelf komt als je getrouwd bent of ongewild zwanger. Of allebei tegelijk.. En dat je dan het gevoel krijgt: Oh help ! Wat moet ik nou ?  :o
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Verliefdheid duurt toch maar drie maanden? Dat wil niet zeggen dat mensen dan niet trouwen of zwanger worden, maar toch...

Ik geloof dat houden van na vier jaar op een breekpunt staat. Dus dan ligt het maar net aan hoe je dan op dat moment met elkaar omgaat. Of je nog moeite voor elkaar doet. Maar goed, verliefdheid is eigenlijk maar een raar gebeuren. Gek dat een klein chemische reactie je hele wereld op zijn kop kan zetten...

petra1963

Ja, maf he ?  ;D Dan denk je op basis wat filosofen enzo schrijven dat we autonome, rationele individuen zijn.. Nou, meestal niet dus !  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)