Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hallo ik wil me even voorstellen.

Gestart door mblomsma, augustus 10, 2008, 04:19:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Moeilijk hoor, dat je steeds tegen een muur oploopt en het idee hebt dat je er alleen voor staat.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

WElkom hier  :cake:
Ik ben het eens met wat Ienepien zegt. Je wordt niet van de ene op de andere dag aseksueel. Het lijkt mij dat er dingen spelen die je vriendin dwars zitten en dat die dingen hun weerslag hebben op jullie relatie. Ik denk dat je dus op de een of andere manier moet uitvinden waar ze mee zit. Het kan iets zijn wat jij doet of juist niet doet, maar het kan ook zijn dat er iets heel anders is en dat ze zich alleen kan uiten door zich op jou af te reageren. Ik hoop echt voor je dat jullie eens een keer heel goed met elkaar kunnen praten.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

mblomsma

fijn dat er eens iemand naar me luisterd !
het is idd wel zo dat vertrouwen en vriendschap van twee kanten moeten komen en je er allebij wat voor moet doen en de afgelopen tijd doe ik niet bijzonder veel in het huishouden en vergeet ik veel ik slaap slecht en begin vaak te laat met mijn werk omdat ik gewoon niet wakker word van mijn wekker.
ze weigert mij dan ook van alle kanten te steunen zelfs de kleine moeite om me wakker te maken.
neem nou van de week ik ben mezelf aan het inlezen om voor me zelf te beginnen als elektro technisch bedrijf en klussen bedrijf ze wilde niet met de boekhouding helpen omdat ze dat niet kan dat respecteer ik nou vertelde ik haar dat er zo nu en dan wel eens een klant zou kunnen bellen waar ze meteen op zegt : ik neem geen telefoontjes aan doe dat maar lekker zelf. ik vat het niet het lijkt wel alsof ze geen enkele moeite wil doen voor ons gezin ik bedoel ik kan op deze manier 60.000 per jaar gaan verdienen inplaats van 30.000 (bruto dan he) als je zoiets kan berijken met zijn tweeen ? net als er op uit gaan met ons gezin we zijn in die twee jaar 1 keer naar de dierentuin geweest met zijn allen de uitstapjes naar de kinderboerderij doe ik nog steeds aleen met mijn kleine meisje samen.
het gekke is dat ik weet dat ze ergens van me houd toen we een half jaar samen woonde heefd ze me aangespoort contact te zoeken met mijn zoontje die toen anderhalf was en ik hem nog nooit gezien had dit heb ik gedaan en sinds dien heefd ze hem opgenomen in ons gezin en komt ie nog steeds om de veertien dagen dat doet ze toch niet zomaar.
vanavond is het helaas weer raak en bedenk ik me waarom ik me zo zit op te vreten en me kut voel ze loopt altijd te zijken het moet altijd op haar manier op haar tijdstip en hoe zij het wil en niet anders.
een mens heefd af en toe een lief woordje nodig of een schouderklopje een beetje warmte dat is alles om de motor goed draaiende te houden als dat mist gaat ie haperen.
ik voel hier wel begrip en warmte op het forum en ik moet zeggen ik knap er wel een beetje van op dank jullie wel !! :knuffel: 

Ereinion

Ik ben blij dat we dat in ieder geval kunnen bereiken.  :)

Je hebt gelijk, een mens heeft waardering nodig. En hoewel ik geen deskundige ben, denk ik dat het tussen jullie helemaal vast zit. Deskundige hulp zou misschien kunnen helpen, maar ze geeft al aan dat ze dat niet wil... Maar wat wil ze eigenlijk wel, zo zal zij toch ook niet helemaal gelukkig zijn? Ik hoop echt dat jullie dit kunnen doorbreken en met elkaar kunnen praten.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Dat hoop ik ook van harte. Maar het is lastig hoor, hoe kom je weer uit die neerwaartse spiraal?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jan

Marco,

Als je letterlijk en figuurlijk moe bent in/door deze situatie, lijkt het je dan verstandig om op korte termijn voor jezelf te beginnen?

Zoiets is en hele omschakeling en er komt vanalles op je af. Daarvoor heb je ook een stuk gedrevenheid en vooral energie voor nodig.
Daarbij is het uiteraard niet geweldig als je partner ook daar afwijzend tegenover staat. Als er dan eens wat is dan zal ze dat mogelijk niet met je willen bespreken, laat staan delen en samen oplossen.

Heb je overigens enig idee waardoor ze zo'n duidelijk afstandlijk gedrag vertoont?
Is ze ooit teleurgesteld in een relatie, of iets anders wat reden geweest zou kunnen zijn tot afstand en het op zichzelf gerichtte gedrag?

Jij kunt eigenlijk niks goed doen zoals ik het begrijp. Mijn grootmoeder gedroeg zich ook zo, altijd alles op zichzelf betrekken en klagen. Dat was overigens gewoon haar karakter.
Mijn grootvader was een hardwerkende ondernemer, maar zij zei gewoon dat hij het lekker makkelijk had en zij zo moeilijk.
Ze zou naar eigen zeggen ook niet oud worden door haar zware leven met de kinderen en niemand die haar steunde.
Enfin, ze is 93 geworden en grootvader 57...




Ienepien

Ja, die klagers moet je op het laatst gewoon doodknuppelen. :o

Jan


Ienepien

 ;D

Heb jij de genen van je grootvader, of van je grootmoeder? ;)

mblomsma

nou ien mischien wel maar dan van mijn oma denk ik dat was echt zon gezellig kletsgraag omaatje.
ik heb in iedergeval het bolletje van mijn oma en zelfs mijn kinderen hebben dat bolletje hihi.

nou vandaag is er een stukje uit mijn vriendin gekomen.
haar moeder heefd drie jaar geleden een hersenbloeding gehad en waarsijnlijk daarvoor al een aantal tia,s.
sinds die tijd gaat het steeds slechter met haar ook haar werk als buschaufeur in amsterdam heefd ze op moeten geven.
ze is echt zo,n klein dik propje die graag met iedereen klets nu drie jaar na de hersenbloeding verteld ze nog steeds aan iedereen dat ze een bloeding heefd gehad en die mensen hebben dat verhaal nu al zo vaak gehoord dat ze gewoon doorlopen best lullig.
ik heb daphne (mijn vriendin) gezecht dat ik graag wil weten wat haar dwars zit positief en negatief maakt niet uit en wat vaker samen wat doen inplaats van achter de tv of laptop hangen (we hebben allebij een laptop) b.v. rummicuppen of zo al is het maar iets waar we allebij onze aandacht op elkaar richten.
ze stemde ermee in maar begon meteen te huilen en toen kwam het verhaal over haar moeder er uit.
het is ook een hele opgave om voor je moeder te zorgen dat wist ik want ik help waar ik kan.
ze vertelde met dikke tranen dat haar moeder geen zin meer heefd om te leven en we weten inmiddels dat het ook niet lang meer kan duren want van de 4 aders heefd ze nog eentje die funktioneel is en die is ook al voor 60 procent dicht.
daphne heefd veel moeite om gevoelens te delen zelfs met mij en vaak heb ik het niet eens in de gaten want ze kan het goed verbergen.
ik denk dat hetgene ik vandaag berijkt heb een goede start is en probeer het zo rustig aan op te bouwen.

Ienepien

Geweldig, dat ze eindelijk haar emoties met jou wilde delen. :klap:
Vraag haar er iedere dag maar naar, hoe ze zich voelt, en of ze nog piekert, enzo. :knuffel:

Jovi_Hobbes

DAt is inderdaad een heel mooi begin en meteen ook duidelijk een belangrijke reden waarom ze zich zo rot voelt. Ik hoop dat je haar goed kunt steunen en dat ze je dat ook wil laten doen. Veel succes en sterkte samen!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

caatje

Dat maakt in ieder geval duidelijk waarom ze haar aandacht niet zoveel bij jou heeft.
En helemaal eens met Ienepien: nu volhouden, blijf praten, meeleven en vragen. En dat zal zeker een boel incasseringsvermogen van jouw kant vragen, maar als ze echt van je houdt, gaat ze op een gegeven moment inzien wat je voor haar doet.

Ereinion

 :knuffel: Voor jullie allebei!!!

Ik hoop dat je dit door kunt zetten.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.