Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

voorstellen

Gestart door feetje, augustus 10, 2008, 04:32:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

feetje

Hallo allemaal,

Ik ben Feetje en was aan het rondneuzen en na wat lezen op het forum, me toch maar aangemeld.
Ik weet niet of ik me echt asexueel wil noemen want eigenlijk weet ik dit gewoon nog niet. Ik ben 34 jaar en heb nog nooit een relatie gehad, ben ook nog nooit verliefd geweest. Heb wel al op jonge leeftijd (langdurig) negatieve sexuele ervaringen opgedaan. En van hieruit een aversie tegen bijna elk lichamelijk contact. Overigens kan ik wel opgewonden raken al gebeurd dit heel weinig en een orgasme bij masturbatie opwekken maar als iedereen dit ervaart bij een orgasme snap ik niet dat iedereen daar nou zo lyrisch over kan doen. Ik vind het nogal wat moeite doen voor 2 sec een wel enigzins prettig gevoel.
Ook kan ik van onverwacht lichamelijk contact zo ondersteboven raken dat ik of enorm ga gillen of ga meppen of ineens verlam (dissocieren). Erg onhandig allemaal. Ik heb op zich mijn weg wel gevonden omdat ik het prima in mijn eentje red, maar ergens zou ik wel graag een relatie willen. Maar ja geen sex is nog tot daar aan toe lijkt me (al zullen veel mannen dit al lastig genoeg vinden) maar met mij kun je niet eens zoenen, knuffelen of hand in hand lopen.
En eigenlijk heb ik wel een grote kinderwens maar of dat er nog van gaat komen. Ik heb wel verschillende therapieën geprobeerd en van vele wat geleerd maar het blijft een groot struikelblok. En grenzen aangeven is zo lastig want ik voel zo snel een grens dat als ik iets verder wil komen toch echt de grenzen wat moet oprekken maar ja vaak ga ik  er al snel overheen en kan ik de eerste paar uur niet lopen of praten.

Dus ik hoop hier wat informatie en praktische tips op te doen. En wat gelijkgestemden tegen te komen want je gaat je wel steeds vreemder voelen als je kleine nichtjes en neefjes het hebben over dingen die jij nog nooit hebt meegemaakt (en eigenlijk ook niet mee wil maken en toch ook weer wel (lekker dubbel allemaal))!

Oh ja, ik heb in het verleden een eetstoornis gehad en vind jullie gewoonte van welkomstaart wel leuk, maar zit zelf niet op (virtuele) taart te wachten.

Groet Feetje



Ienepien

Oké, Feetje, dan geef ik je als welkom gewoon een  :knuffel:

En ik denk zeker, dat je hier herkenning zult vinden. Aanrakingen en lichamelijk contact zijn voor meerdere leden hier ook een struikelblok.
Mijzelf maakt het niet uit. Ik zit in de overgang, en ben door hormonen, of wat dan ook maar, eindelijk ontdooid wat sex betreft.

Dus neus maar eens lekker rond, en stel vragen, meng je in discussies, wat je wilt. :wave:


Ereinion

#2
Welkom Feetje!  :knuffel:

Ik hoop dat je hier antwoorden kunt vinden en anders gewoon een hoop gezelligheid! Ik ga even een topic voor je opzoeken!

Misschien is dit interessant voor je: http://asexuality.org/du/index.php?topic=1278.0

Hmm, ik dacht dat we nog een onderwerp hadden over aanrakingen en knuffelen, maar kan hem nu niet vinden. Ik kwam trouwens wel een onderwerp tegen over 'eetstoornis en aseksualiteit'. Ik weet niet of je dat wilt lezen...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

 Welkom, Feetje... Kijk rustig maar wat rond... :wave:

feetje

Hoi Ereirion (hoop dat ik het nu goed schrijf)

Ik wilde op jouw berichtje reageren maar weet niet of ik het zo goed doe/ of moest ik toch op citeer klikken?
Ik zal zo even dat topic bekijken en natuurlijk wil ik dat artikeltje over eetstoornis en asexualiteit wel lezen. ook al denk ik dat dat bij mij niet echt een link had. Meer mijn hooggevoeligheid denk ik zelf. Maar ben benieuwd wie weet kan ik er nog iets van opsteken.
Dank voor jullie welkomsberichtjes en ik ben nog wel even bezig met van alles en nog wat lezen.

Groet Feetje

Ereinion

Bijna goed, maar dat geeft niet. De tweede R moet een N zijn. En zo reageren is prima, citeren had ook gekund, maar meestal doen we dat hier als we echt specifiek op een uitspraak reageren. Het ligt er aan wat jij fijner vindt.

Hier is de link naar het andere topic:

http://asexuality.org/du/index.php?topic=191.0
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Welkom Feetje ! Van mij ook  :cake: ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Welkom Feetje, wat vind je van een welkomst- :pinguin:  Hij is zeer goed opgevoed en goed gezelschap  :)
Lees hier vooral rustig rond en ik hoop dat je iets hebt aan al onze verhalen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

feetje

Thanks voor de goed opgevoede pinguin!!, heb ik toch gezelschap! Enne een pinguin is niet echt een knuffeldier dus dat komt goed uit.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

bebe

ook namens mij welkom en een stukje  :cake:

Ereinion

Ik denk dat ik dat stukje maar opeet...  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

bebe

Citaat van: Ereinion op augustus 23, 2008, 02:13:04 PM
Ik denk dat ik dat stukje maar opeet...  ;)

is misschien wel beter he? voordat het vanzelf ervandoorgaat,hahahahaha :schater:

Ereinion

Ik doelde eigenlijk op de laatste zin van Feetjes postje...  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

bebe

oh......... :(               ;)     
wil je dit stukje dan wel?  :cake: