Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Beste allemaal

Gestart door Marsupilami, september 22, 2008, 02:30:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsupilami


Beste allemaal,

Normaal gesproken ben ik niet van het meedoen en schrijven op een forum. Maar nu ik dit forum ben tegengekomen, heb ik hier wel heel erg de behoefte aan. Gisteravond met tranen in mijn ogen begonnen met lezen. Wat ben ik blij dat ik hier terecht ben gekomen! Ik heb nog lang niet alles kunnen lezen uiteraard, maar ik kon al bijna niet ophouden met lezen. Éen bron van herkenning...
Ik zal me voorstellen.

Ik ben een jonge meid van 22 jaar en nog lekker aan het studeren. Op mijn zeventiende ontzettend verliefd geworden en dat was helemaal fantastisch.
Nog niet over seks nagedacht, maar op een gegeven moment 'kun je er niet meer omheen'.. Ongeveer na 7 maanden is het dan gebeurd en vanaf dat moment was ik er achter dat het niet mijn 'ding' is.
In het begin denk je nog dat het slechts onwennig is, en dat je er vanzelf van leert genieten. Het moet toch ook fantastisch zijn, tenminste dat hoor je aan alle kanten. Ik keek heel erg op tegen het weekend en op een gegeven moment ga je smoesjes verzinnen.

Op dat moment gaat het fout en na veel ellende heb ik mezelf over een drempel heen gesleurd en ben naar een seksuoloog gestapt. Ongeveer anderhalf jaar 1 keer in de week op gesprek. Vooral op zoek geweest naar oorzaken en op een gegeven moment had ik mezelf bijna een trauma aangepraat. Ik heb me bij deze man nooit echt op mijn gemak gevoeld, en hij heeft me nooit begrepen. Hij was altijd in de overtuiging dat wanneer ik het één keer fantastisch mee zou maken, ik voorgoed genezen zou zijn. Op een gegeven moment ook een eind gemaakt aan deze sessies omdat ik niet echt verder kwam.

De volgende stap die ik heb gezet was naar een haptonoom. Op aanraden van iemand die ook veel moeite met seks had, maar die er volledig vanaf was. Hoge verwachtingen dus, maar ook dit is op niets uitgelopen. Na een tijd ook hiermee opgehouden. Ook de haptonome had niet het gevoel dat ze 'contact' met me kon krijgen. Ik dacht van mezelf dat ik helemaal geen gevoel had.

Ik wist zeker dat ik echt ontzettend veel van mijn vriend hield, maar op een gegeven moment ga je zelfs daar aan twijfelen. Als ik geen seks met hem kan hebben, zal ik wel niet gek genoeg op hem zijn.
Dat dat liefdesgevoel écht was wist ik op het moment dat hij het echt niet meer aankon en een punt achter de relatie zette na 3,5 jaar. Ontzettend ziek en kapot geweest.

Nu anderhalf jaar later, zijn wij weer bij elkaar. Ik had dit nooit durven hopen en in het begin is alles weer fantastisch. Je kan geen genoeg van elkaar krijgen, maar het moment dat het weer moet gaan gebeuren staat weer veel te snel voor de deur... Ik weet dat hij ook ontzettend veel van mij houdt (anders was hij überhaupt niet weer aan een relatie met mij begonnen), maar mijn asexuele gevoelens breken hem echt op. Nu ik hier verzeild ben geraakt vind ik het fijn om herkenbare verhalen te lezen en het feit dat ik mijn hart kan luchten.

Ik baal echt gigantisch van de situatie en vooral van mezelf. Knuffelen vind ik echt heel fijn, maar zodra er ook maar een hand richting mijn borsten of tussen mijn benen gaat, is de knop bij mij om en verstijf ik. Ik kan me er totaal niet bij neerleggen. Ik wil mijn vriend niet kwijt, maar aan zijn behoefte zal ik gewoon nooit kunnen voldoen...
Ik denk dat het belangrijk is dat ik zo snel mogelijk weer naar een andere seksuoloog stap, met deze nieuwe informatie. Ik wil gewoon een gulden middenweg vinden, wij horen bij elkaar. Grrr frustrerend! Zit nu ff behoorlijk in een dip, dus ben blij dat ik het hier even lekker van me af kan schrijven! Bedankt daarvoor...

Ik ga snel weer verder met lezen...
Liefs

Ienepien

Heee, Marsipulami. Welkom hier. Als je al wat rond gelezen hebt, weet je, dat je een stukje  :cake: krijgt toegestopt.

Die sexuoloog, die zouden ze moeten vermoorden, of in hele smaale reepjes snijden......... :banghead:
Wat een eikel, (of was het een vrouw? Nou ja, dan die ook) dat ie niet op de gedachte is gekomen van asexualiteit.
Het is toch stom, dat ze dat niet in het pakket hebben? Ook dát hoort er bij.
En dan jou anderhalf jaar aan het lijntje houden? Dat is alleen maar geldklopperij geweest. :geezer:

Maar wat fijn voor jou, dat de relatie weer aan is, en dat je vriend toch zóveel om je geeft, dat hij bij je terug is gekomen.
Het moet een fijn gevoel zijn, dat hij van je houdt. :knuffel:
(en misschien moet hij hier ook eens komen kijken?)

Ereinion

#2
Welkom Marsupilami!  :cake:

Goed idee van Ienepien, misschien vind je vriend het interessant om hier ook eens te komen kijken. Begrip van beide kanten is erg belangrijk en blijven praten ook. Misschien is een seksuoloog niet de beste oplossing, je zou ook naar een psycholoog kunnen gaan denk ik. Je hoeft met dit soort zaken niet persé naar een seksuoloog.

Veel plezier hier en ik hoop dat al je vragen worden beantwoord. Als je dan antwoorden niet kunt vinden, moet je ze gewoon stellen!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Marsupilami

Dank jullie! Heeft goed gesmaakt!
Wat zou een psycholoog kunnen betekenen in deze denken jullie ten opzichte van een seksuoloog?

Ik heb mijn vriend ook op dit forum gewezen inderdaad! Ik denk dat hij er in de toekomst heel erg veel aan zal hebben, ik heb alleen het idee dat het voor hem nu nog best confronterend is.
Het is toch een soort van 'definitief'. Hij heeft altijd het idee gehad alles te kunnen verbeteren, en dat is ook zijn aard. Nu lijkt het echter een situatie te zijn waarin er niet een directe oplossing mogelijk is, maar dat er naar een gulden middenweg moet worden gezocht.

Morgen maar gelijk bellen met de huisarts voor een afspraak voor een doorverwijzing... Aan de ene kant wil ik er echt alles aan doen om mijn inzet te tonen en hem niet kwijt te raken... Aan de andere kant is er ook weer die drempel. Ik kan nog niet goed accepteren dat ik wat dat betreft 'anders' ben, en dat dat een eventuele toekomst met hem in de weg zou kunnen staan. Als je anderen wel eens hoort praten over andere pietluttige dingetjes in een relatie dan wordt er wel eens gezegd van 'nou als hij dat niet voor je over heeft, is hij je ook niet waard'. Mijn vriend heeft echt ontzettend veel voor mij over, dat blijkt! Maar ik kan niet van hem verlangen dat hij hier genoegen mee neemt, en dat beangstigd me wel.

Fijn even wat dingetjes van je af te schrijven... Ik heb mezelf ook aangeleerd om een soort van dagboek bij te houden. Ik ervaar dat ik mijn gedachten wat op orde krijg op die manier want oh wat is het een chaos af en toe! ::)
Dank jullie wel!

Ereinion

In mijn relatie bleek dat juist er achter komen dat ik aseksueel ben een stap in de goede richting was. Voor mijn vriend was het eerst even slikken, hij had ook het gevoel dat alle hoop verloren was. Maar nu is hij het er mee eens dat we veel rustiger met elkaar omgaan en daardoor gaat het op dat gebied eigenlijk veel beter.

Waarom een psycholoog ook een optie is? Misschien dat een seksuoloog juist gaat proberen om seks aangenamer te maken. Op dit forum worden daar wel vaker verhalen over verteld; de seksuoloog schrijft voor dat je oefeningen met jezelf moet gaan doen om er maar aan te wennen. (natuurlijk is dit niet bij alle seksuologen zo). In een relatie is het misschien juist belangrijker dat de twee partners elkaar leren begrijpen, dus dan is een andere -peut of -loog misschien beter.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

bebe

ik herken me precies in jouw verhaal, op  het gebied althans van de seksuoloog en de haptonoom!
ook ik ben bij beide geweest, en ook mijn seksuoloog nam mij niet serieus, ook zij(jawel een vrouw nog wel)zei iedereen heeft seksuele gevoelens, je moet het gewoon op de goede manier doen,grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr  :banghead:
En ook bij de haptonoom vond ik niet de klik die ik zocht, op 1 of andere manier kon ik daar ook niet mee uit de voeten......
God zij dank bestaat dit forum,sinds ik hier kom zijn er voor mij heel veel puzzelstukjes op zijn plaats gevallen!
Hopelijk zal dit in de toekomst voor jou ook zo zijn!
:knuffel:

Jovi_Hobbes

Welkom hier Marsupilami  :cake:
Hoewel ik het wel eens ben met wat er al is gezegd over seksuologen en psychologen, zou ik na één slechte ervaring de mogelijkheid van een seksuoloog niet direct verwerpen. Zoals met alle peuten en logen (sorry, Ereinion, van jou gestolen!) moet je iemand zien te vinden waar het mee klikt. Er zitten goeie en slechte tussen. Dus als je het zelf ziet zitten om er naartoe te gaan zou ik het zeker doen, dit maal kom je er misschien ook eerder achter of het iemand is waar jij iets aan hebt.

HEt idee van een psocholoog is overigens ook helemaal niet slecht. Het belangrijkste in relaties tussen een seksuele en een aseksuele partner is dat beiden met elkaar kunnen communiceren en dat beiden de gevoelens van de ander gaan begrijpen. Alleen op die manier kun je er echt samen mee verder.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Geeft niets, ik heb het ook van iemand anders.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Marsupilami

Nou het blijkt ook ineens een trend te zijn  :-\ Ben eergister bij de huisarts geweest, en zij wist me te vertellen dat ik al de derde in twee weken was die hier mee kwam...
Maar goed, ze heeft een doorverwijzing naar het ziekenhuis gestuurd naar een seksuoloog. Ze zou er een sproedje van maken  ;) :klap: De vorige keer ben ik bij het Rutgershuis bij een seksuoloog geweest. Heeft iemand anders misschien ook ervaring met het Rutgershuis? Gister verder nog een ontzettend goed gesprek gehad met mijn vriend. Hij was er echt heel duidelijk in dat hij er echt alles voor wil doen, maar dat hij bang is dat hij uiteindelijk veel meer naar mij toe moet komen dan andersom. Hij is er bijna zeker van dat hij dat niet gaat trekken. Dus dat sterkt mijn motivatie alleen maar meer. Twas een zwaar maar fijn gesprek, maar het is nu in ieder geval duidelijk dat het voor ons allebei ontzettend frustrerend is. Eerst hadden we allebei het gevoel dat we de dupe van de hele situatie waren. Maar daarna wel heerlijk tegen hem aan in slaap gevallen  :knuffel:
Bedankt voor jullie fijne reacties!  :knuffel:

petra1963

Hoi Marsipulami ! Welkom !  :cake: ? En: veel sterkte met alles !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Kan je zien, dat praten veel begrip bijelkaar oplost.
Nu weten jullie tenminste, wat er speelt, en kan je gaan werken aan verbetering.
En ik hoop voor je, dat je sproetje ook iets bij kan dragen...... ;)

Jovi_Hobbes

Wat fijn dat dat gesprek zo goed is gegaan zeg!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

 :klap:

Fijn dat jullie er over kunnen praten! Hopelijk voel je je op je gemak bij de -loog.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

bebe

wat fijn dat jullie zo;n goed gesprek hebben gehad!  :klap:
Over de seksuoloog, ik heb geen ervaring bij de rutgersstichting, sterker nog toen ik hun een aantal jaren terug benaderde,hadden ze daar nog nooit
van aseksualiteit gehoord!!! blijkbaar is dat nu wel zo, dus dat is al een hele vooruitgang!
Ik ben destijds bij een seksuoloog in het ziekenhuis geweest het UMC in Utrecht...........