Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

En er is weer een nieuw forumlid!

Gestart door NobleArrow, juli 26, 2019, 03:00:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NobleArrow

Hallo iedereen :)

Het is weer even geleden dat ik op een forum zat, maar er is dus nog leven in dit medium.
Ik ben 28 jaar, woon in Amersfoort. Ik studeer theologie in Amsterdam (ben geïnteresseerd in religie en ben zelf ook christen) en daarnaast heb ik een bredere interesse in sociale wetenschappen, filosofie, taal en biologie. Als ik daarin niet aan het nerden ben, ga ik graag wandelen door wat er nog over is aan natuur en mooie cultuurlandschappen in Nederland. Ik vind daarmee een goede zorg voor onze planeet ook enorm belangrijk. Ik ben ook homo en heb een vriend.

Toch blijkt dat labeltje "homo" mij de laatste jaren niet helemaal te passen, want die seksuele aantrekkingskracht was vrij beperkt en seksuele ervaringen waren zelden echt om van te genieten. Dat en wat andere zaken hebben geleidt dat ik mijzelf misschien ergens in de weide wereld van aseksualiteit kan vinden. Ik weet niet precies waar, maar dat boeit me ook niet heel erg. Ik ervaar niet de behoefte om het te kunnen benoemen, ik heb een leven dat werkt voor mij en mijn vriend, die niet aseksueel is. Aan de andere kant blijft er die nieuwsgierigheid naar deze kant van en een volgende stap voor mij is dus om anderen te leren kenen. Dat hielp ook enorm toen ik als homo uit de kast kwam. Daar ben ik dus hier voor.

Ik kijk ernaar uit om met jullie te praten!

En ook, ik ben geen zoetekauw. Cake doet het ook niet helemaal voor mij, hoewel ik het nooit zal afslaan.

Koffie

Welkom! Geen probleem dat je geen zoetekauw bent, ik ben dat ook niet. Speciaal voor deze mensen is er hartige taart. ;)

Goed om te lezen dat jij en je vriend een weg hebben gevonden die jullie past. Dat lukt lang niet altijd. Welkom hier!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum NobleArrow,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: (Het is AVEN-cake, die smaakt precies zoals jij dat wil :) )

Bedankt voor je uitgebreide introductie. Als je daar geen behoefte aan hebt hoef je niet exact te onderzoeken in welke subhokjes/labels je past, als het label aseksueel (of de mogelijkheid daartoe) voldoende is dan is dat uiteraard ook prima. Anderen leren kennen gaat hier zeker wel lukken, en als je wil hebben ook af en toe een bijeenkomst waar je uiteraard welkom bent om aan te sluiten.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Hallo NobleArrow!

Ja, dit forum is springlevend - ondanks het feit dat het hier soms wat rustig is, zeker nu in de vakantietijd.

Tjonge, ik stond er even van te kijken hoe je verhaal lijkt op het mijne.
Ook ik heb (een paar jaar maar) theologie gestudeerd, ben ex-christen, hou van taal en van natuur, en identificeer me als aseksuele homo - waarbij ik dan soms het een en ander aan mensen heb uit te leggen. Ben dus ook twee keer uit de kast gekomen.
En inderdaad... pizza is better than cake ;D

Daarentegen heb ik geen vriend of andersoortige relatie, en uiteindelijk vind ik dit een prima leven.

Je schrijft: 'Toch blijkt dat labeltje "homo" mij de laatste jaren niet helemaal te passen, want die seksuele aantrekkingskracht was vrij beperkt en seksuele ervaringen waren zelden echt om van te genieten.'
Dit komt op me over alsof je minder homo zou zijn als je geen seksuele aantrekkingskracht of seksueel plezier ervaart. Maar homo (of hetero)-zijn bestaat uit meer dan alleen seksualiteit, vind ik. Zo te zien ga jij echter niet al te krampachtig met de labeltjes om, en geef je jezelf de ruimte in het (a)seksuele lhbt+ landschap.

Bijzonder dat je een relatie hebt (kan hebben!) met een seksuele vriend. Op dit forum zijn of waren enkele leden aktief die ook een 'gemengde' relatie hebben, en dat blijkt niet altijd gemakkelijk te zijn. Hoe gaan jullie daarmee om, als ik vragen mag?

Leuk dat je 'ons' verder wilt leren kennen en ervaringen en gedachten wilt uitwisselen. Genoeg mogelijkheden hiervoor :)
Welkom!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

NobleArrow

Bedankt voor jullie welkom!

Hartige taarten, quiches, pizza's, dat zijn zeker labels waar ik wat mee kan 8). Dat is een AVEN-cake die ik waardeer.

Labels zijn natuurlijk complex en voor veel mensen een eeuwige oerwoud waar ze zich tussen moeten navigeren. Wat leuk kan zijn, jezelf beter leren kennen. Ik bedoelde vooral dat het label "homo" niet het enige is wat mijn aantrekkingsgevoelens beschrijft. Het is verder een term waar ik me goed in thuis voel.

En wat betreft het leven met mijn vriend: Ik begon mijn aseksualiteit te ontdekken rond dezelfde periode dat we aan het daten waren. Ik ben vanaf het begin steeds open geweest over waar ik sta en hij heeft dit dus een beetje met mij ontdekt. Verder vind ik het niet perse erg om seks (sex favorable, wordt het in het Engels genoemd) te hebben en hij heeft niet een overdreven hoog libido, dus dat werkt samen. Verder is het dus open communicatie en geven en nemen. Dit werkt voor ons en zorgt dat seksualiteit niet een zaak is dat in de weg is en ons niet afleidt van de leuke dingen waar we wel allebei vol van genieten.