Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hypoactive sexual desire disorder

Gestart door Ereinion, maart 15, 2006, 06:23:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Is 'hypoactive sexual desire disorder' hetzelfde als aseksualiteit?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje

Ik heb geen idee, hoezo? In wat voor context stond t dan?

Jovi_Hobbes

Het klinkt eigenlijk meer als precies het tegenovergestelde, dus iemand die constant drang naar seks heeft. Maar als je een context voor ons hebt is dat misschien wel handig  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

 hyposeksueel betekent minder zin hebben in seks. HyPERseksueel zou het tegenovergestelde zijn. Ik ken de 'stoornis' niet, maar het neigt idd naar aseksualiteit precies...

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sammy

Ik ben het in m'n studie tegengekomen als een lichte vorm van de "seksuele aversiestoornis". Beide zijn het 'stoornissen' (nee, niet die discussie opnieuw :P) ivm het seksuele verlangen, geen zin hebben in seks. Lijkt dus erg op waar wij het doorgaans over hebben. :)

theruudstar

Er is toch wel degelijk een verschil tussen asexualiteit en hypoactive sexual desire disorder. HSDD is een verminderd libido terwijl asexualiteit een niet-bestaand libido (of ongericht libido) is. Tenminste, dat is wat ik denk.

Ereinion

Dit is de context waarin ik het vond;

Hypoactive Sexual Desire Disorder (HSDD) is a deficiency or absence of sexual fantasies and desire for sexual activity. This is considered a disorder if it causes distress for the patient or problems in the patient's relationships. It must be determined that this is not the result of another psychological disorder which is the primary problem. If the sexual partner of a patient with suspected hypoactive sexual desire disorder feels that this is a problem within the relationship, that concern should be sufficient for the individual to seek psychological consultation.

Bedankt (alvast) voor jullie reacties, was benieuwd hoe julie er over dachten!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje


Graag gedaan hoor ;D
t Lijkt er zo wel op dat er "gewoon" aseksualiteit word bedoeld lijkt mij....Toch ???

Ereinion

Ja, alleen staat het stoornis me niet zo aan. Onder deze term is er ook wel meer aandacht voor bij de seksuologen, geloof ik.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje


Ja, idd. t Stoornis is wel "storend" :D
Maar wel hoe de meeste "deskundigen" erover denken helaas...

Jovi_Hobbes

Het wijkt af van de norm en is dus al gauw een stoornis. Positief is wel dat ze aangeven dat het pas als stoornis wordt gezien als het problemen geeft in een relatie of problemen geeft voor de persoon zelf. Zijn we toch nog niet helemaal gek! Vervelend is dan weer wel dat ze er dan vanuit gaan dat als er een probleem is in de relatie de persoon met HSDD zich dan maar moet laten "genezen"...

Het hele stoornis gebeuren, stoort  :D me nog niet eens zo erg, maar het feit dat de deskundigen vinden dat we genezen moeten worden wel. Natuurlijk zijn we afwijkend en dus vreemd, maar kunnen ze dat dan niet gewoon van ons accepteren?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Knoddepropje


Jovi_Hobbes

 :o

wie weet, ooit in de toekomst wel...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Citaat van: Jovi_Hobbes op maart 18, 2006, 03:00:21 PM
Vervelend is dan weer wel dat ze er dan vanuit gaan dat als er een probleem is in de relatie de persoon met HSDD zich dan maar moet laten "genezen"...

Dat vond ik ook irritant. Hopelijk wordt ooit geaccepteerd dat er mensen zijn die geen seksuele aantrekkingskracht ervaren, zonder dat ze genezen hoeven te worden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.