Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Intelligent Design

Gestart door Jovi_Hobbes, oktober 29, 2006, 06:22:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

 :rollol:

Ik heb wel weer wat teweeg gebracht zeg  ;)
Het grappige aan intelligent design (dat woord zocht ik dus!) vind ik dat het twee recht tegenover elkaar staande groepen toch bijelkaar brengt: de ene kant de mensen die in een godheid geloven en aan de andere kant de mensen die in de wetenschap geloven.

Zelf ben ik ervan overtuigd dat wij mensen nooit uit zullen vinden hoe alles nu precies zit en dat dingen als god of evolutie of intelligent design alleen woorden zijn om dingen te beschrijven die we niet snappen. Ik vraag me ook vaak af waarom we nou eigenlijk zo graag willen weten hoe het precies zit. De mens redeneert voortdurend vanuit het standpunt dat we een fantastische uitvinding zijn en dat we met een doel op deze aarde zijn. Ik denk dat dat gewoon onzin is, we zijn een uit de hand gelopen foutje van de natuur en hebben helemaal geen belangrijk doel.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Dan zijn de aseksuele mensen wel een dubbel foutje van de natuur, of niet?  ;D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Ik stel mij soms voor dat als ik dood ben, ik bij één of ander opperwezen kom die mij dan uitlegt hoe het allemaal ontstaan is enzo maar dat ik er niets van begrijp. De plaats waar het heelal nu is... die moet er dan toch altijd geweest zijn? Een plaats kan toch niet ineens ontstaan? Volgens mij, als ze ooit ontdekken hoe dat allemaal kan, begrijp ik daar toch geen barst van :D

Soms denk ik dat wij poppen zijn en dat er reuzachtige wezens met ons spelen zoals wij met barbies en poppen spelen. Misschien zitten wij wel in een intelligent computerspelletje... ;D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Oh jeej, THE MATRIX HAS YOU!!

Citaat van: peter1963 op november 01, 2006, 03:34:07 PM
Ja, als we dat eens wisten.. Het is eigenlijk net zo'n vraag als die van Zonnekind.
En ons menselijk bewustzijn is in deze wereld normaal gesproken gebonden aan tijd en ruimte en de dimensies waar wij in leven. Dus ik vraag me af of we het antwoord zelfs maar kunnen weten... zelfs maar zouden kunnen begrijpen..
Misschien zat God zich wel stierlijk te vervelen, en schiep Hij daarom de hemel en de aarde..Was Hij het zat om van alle eeuwigheid af uit Zijn neus te eten, en wilde Hij actie.. ;D Die heeft Hij sindsdien ook wel gehad, geloof ik.

Misschien zijn er wel echte buitenaardse wezens en was god dat net za taan het worden, ging hij het daar op de automatische piloot bestruren dat hij ook maar leven op aarde schiep. En dat dan die planeet aan hetuitsterven is. en als hij ons zat is dan sterven wij uit en begint ie ergens anders weer opnieuw?

Jovi_Hobbes

Citaat van: Stev op november 02, 2006, 09:48:43 AM
Dan zijn de aseksuele mensen wel een dubbel foutje van de natuur, of niet?  ;D

Waarschijnlijk wel, we zijn ECHT bijzonder zeg!  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Tsja, hoe fouter hoe beter. Vraag maar aan de jongeren tegenwoordig. "Het is zo fout dat het weer goed is!" Dat is ook één van mijn uitspraken!  ;D

Ereinion

Citaat van: Zonnekind op november 02, 2006, 10:38:25 AM
Ik stel mij soms voor dat als ik dood ben, ik bij één of ander opperwezen kom die mij dan uitlegt hoe het allemaal ontstaan is enzo maar dat ik er niets van begrijp.

Mijn vriend wordt wel eens zo wakker: "Nou is me net uitgelegd wat de antwoorden op de levensvragen zijn, en nu kan ik me het antwoord niet meer herinneren." Dat lijkt me best frustrerend  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Citaat van: Jovi_Hobbes op november 01, 2006, 09:53:32 PM
Zelf ben ik ervan overtuigd dat wij mensen nooit uit zullen vinden hoe alles nu precies zit

En daarom ben ik geen atheïst maar agnost, want we komen er toch nooit achter ;D.


Thiotric

Omdat ik hierover nu echt niets zinnig te zeggen heb ( waarover wel zegt  :schater: ) een schrijfseltje van eigen bodem:
De strijd tussen Geloof en Wetenschap

De vraag die men stelde
leek zo simpel, zo gewoon.
Maar het antwoord, vaag en onvolledig,
was niet af, niet sluitend genoeg.
             
De kennis toetsend aan de wetenschap,
gaf de illusie van het weten.
Maar het antwoord zelf bleef vraag,
en het waarom verscholen in het denken.

Geloof overstijgen om klaarheid te vinden,
daar waar ervaring het denkpatroon vormt.
En vind je geen antwoord voor dit geloof
dan is de weg naar de rede, die naar de toekomst.

alstemblieft !
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Tempesta

Citaat van: Thiotric op november 07, 2006, 04:27:32 PM
De kennis toetsend aan de wetenschap,
gaf de illusie van het weten.
Maar het antwoord zelf bleef vraag,
en het waarom verscholen in het denken.

Mooi :klap:.

Stev

Waaaah, moet dit niet bij "Teksten en poëzie"?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Tja, het kan allebei, natuurlijk...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.