Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mijn vriend verdient toch beter dan dit

Gestart door Sam, februari 01, 2008, 02:30:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sam

even mij hart luchten, want ik voel me :'(.

Ik had nooit behoefte aan een relatie of aan seks, maar een half jaar geleden ben ik toch verliefd geworden op geweldige jongen en heb ik de gok gewaagd. Die afkeer van seks zou wel over gaan als we het rustig aan zouden doen, dacht ik. Niet dus. Het werd niet makkelijker en het werd niet fijner. Mijn vriend was heel begripvol. Hij trooste me, gaf me de tijd, probeerde nooit wat. En dat is nog steeds zo. De ideale relatie zou je denken, en mijn vriend is zeker de ideale vriend.

Maar ik voel me schuldig. Ik wou dat ik van te voren had geweten dat ik zo in elkaar zat, dan was ik van af het begin af aan eerlijk geweest. Nu heb ik het idee hem bedrogen te hebben of zo. Al zegt hij het niet, ik weet dat het voor hem een grote teleurstelling is. Het maakt hem onzeker over onze relatie, hij mist de bevestiging die seks geeft en is daardoor een beetje jaloers (zijn enige imperfectie). En hoe vaak ik ook zeg dat het niet zo is, hij denkt toch dat het aan hem ligt. Hoe leg je aan iemand uit dat je hem onaantrekkelijk vind zonder hem dat hem dat onzeker maakt over zichzelf? Het is zijn eerste relatie dus hij is toch al onzeker, en dat maak ik er niet beter op. Niet zo'n ideale relatie dus, en dat komt door mij. Ik maak hem onzeker, ik kwets hem, en ik voel me er verschrikkelijk over. Het enige wat hij doet is begripvol zijn en het enige wat ik doe is hem afwijzen. Al zijn lieve toenaderingspogingen maken me alleen maar boos en verdrietig. Hij zegt dat hij me nooit zal verlaten voor de seks, en dat geloof ik.
Ik zou willen dat hij me niet aantrekkelijk vond, of dat ik de geweldige vriendin kon zijn die ik hem gun.

Ienepien

Veel praten, en uitleggen, wie je bent, en wat je denkt, en hoe je je voelt, en wat je wél fijn vindt, en hoe je wilt dat het gaat tussen jullie, en wat je ervan verwacht, .... kortom, praten. Dat is de enigste oplossing.
En ik hoop voor je, dat hij begrip kan tonen. Als hij weet, dat je asexueel bent, en dat je zéker niet de enigste op de wereld bent, dan kan hij er misschien iets mee. :knuffel:

Jovi_Hobbes

Het is in ieder geval wel fijn om te lezen dat hij jouw gevoelens respecteert dat maakt het ook makkelijker voor jullie om er over te praten. Misschien is het een goed idee om je vriend ook eens op dit forum te laten kijken (of de faq te laten lezen: http://asexuality.org/du/info/index.html ) zodat hij beter begrijpt dat het echt niet aan hem ligt maar dat jij gewoon geen seksuele aantrekkingskracht voelt tot wie dan ook. HEt is natuurlijk heel begrijpelijk dat hij zich onzeker voelt, maar als hij ziet dat er meer mensen zijn zoals jij zal het misschien makkelijker voor hem worden. Veel succes ermee!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik begrijp precies wat je bedoelt, Sam.
Maar probeer hem duidelijk te maken dat het niet aan hem ligt dat je je niet seksueel aangetrokken voelt tot hem. En zoals je hem omschrijft zal hij het waarschijnlijk wel begrijpen. Want het ligt ook niet aan hem, jij bent gewoon zo en wie je ook tegen zult komen, het zal waarschijnlijk niet veranderen. Hij kan wel de knapste en meest sexy man op de aarde zijn, maar nog zul jij je niet aangetrokken voelen.
Je moet je ook vooral niet schuldig voelen, daar hebben jullie allebei niets aan en breekt alleen maar dingen af.
Wat betreft zijn onzekerheid betreft, zeg hem gewoon heel vaak wat je allemaal wel leuk aan hem vind, geef hem complimenten ook al lijkt het soms zo stom om dat te doen. Vergeet niet te zeggen dat je van hem houdt en waarom dat is. Op deze manier hoeft hij zich niet afgewezen te voelen. En probeer ook andere dingen te vinden waarmee je hem kunt laten zien wat hij voor je betekend. Misschien is dat een heerlijke knuffel, maar het kan ook net zo goed zijn dat je zijn lievelingseten kookt, zijn lievelingmuziek opzet en de kaarsjes aansteekt, bij wijze van spreken.

Misschien is dit niet heel makkelijk om meteen te doen, maar dit is een beetje wat ik me heb voorgenomen toen ik ontdekte dat ik aseksueel was. Het drong toen tot me door dat ik op die manier mijn liefde voor mijn vriend niet kon tonen, dus vond ik dat ik het juist in deze situatie heel erg op een andere manier moest doen. Want als er geen seks is in een relatie kan dat best tot onzekerheden leiden over de waarde van de relatie.

Heel veel succes. Hij is niet voor niets zo geduldig geweest al die tijd, dus je bent vast een geweldige vrouw waar hij graag mee samen wil zijn.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

En uiteindelijk is liefde het belangrijkste in je leven.  :knuffel:

Sam

de meest sexy weet ik niet, maar de knapste van de wereld is ie zeker *droomt weg*
Jullie hebben gelijk. ik kan het maar beter positief aan pakken: in plaats van tobben over wat hij allemaal zal missen in de relatie en zo, hem lekker niet-seksueel verwennen.
Ik heb gisteren nog eens met hem gepraat en duidelijk gemaakt dat ik echt niet ging veranderen en dat dat niet door hem kwam, en ik heb het gevoel dat hij dat snapt. Hij vindt het niet leuk natuurlijk, maar hij zegt voortdurend dat samen zijn genoeg is en ik geloof hem. Wat ongelofelijk, ik kan me niet voorstellen dat veel partners dat zomaar zouden accepteren. *droomt weer weg*.
Tijd om eens een gigantische jij-bent-geweldig- :cake: te bakken.

Ereinion

heel goed!

Je hebt het erg met hem getroffen!  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


Sismo

Klinkt inderdaad perfect! Wat een lieverd!  :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Ik denk dat we de vriend van Sam maar een hoop  :cake: - jes moeten aanbieden.
Dat hij je respecteert is echt het belangrijkste, ik heb er wel vertrouwen in dat jullie er samen uitkomen. Succes ermee!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sam

hmm, ik zat net het topic 'boos en misbruikt gevoel' te lezen, http://asexuality.org/du/index.php?topic=881.45 waar een paar mannen hun frustraties uitspreken over hun aseksuele vrouw en ik denk meteen: gaat mijn vriend het ook ooit zo zien? Ooit zal hij toch seks willen en ik niet.
Misschien verkeerd van me dat ik dat denk, want hij heeft me nooit een reden gegeven aan hem te twijfelen. Hij verteld me steeds dat seks niet belangrijk is en ik zou hem gewoon moeten geloven.

zucht. wat denken jullie? is het vreemd dat ik bang ben dat hij ooit seks zal willen? 

Ereinion

het is niet vreemd, maar wel een beetje nutteloos. Je maakt je zorgen over iets waar je met geen mogelijkheid nu een oplossing voor kunt vinden. Misschien gaat hij dat wel doen, misschien niet, maar geldt dat niet voor alle eigenschappen van hem, maar ook van jou? Je weet nooit wat de toekomst gaat brengen, dus kun je er beter niet te veel aandacht aan besteden (op deze manier dan).

Maar ik denk niet dat hij opeens helemaal om zal slaan. Misschien komt er een punt dat hij zijn behoeften wil bevredigen, maar dan komen jullie daar samen vast wel uit. Geloof hem inderdaad maar gewoon en geniet er van dat je zo'n fijne vriend hebt.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Citaat van: Sam op februari 01, 2008, 02:30:23 PM
Maar ik voel me schuldig. Ik wou dat ik van te voren had geweten dat ik zo in elkaar zat, dan was ik van af het begin af aan eerlijk geweest. Nu heb ik het idee hem bedrogen te hebben of zo. Al zegt hij het niet, ik weet dat het voor hem een grote teleurstelling is. Het maakt hem onzeker over onze relatie, hij mist de bevestiging die seks geeft en is daardoor een beetje jaloers (zijn enige imperfectie). En hoe vaak ik ook zeg dat het niet zo is, hij denkt toch dat het aan hem ligt.

Ik wou even zeggen, je kan het natuurlijk ook omdraaien. Hij wil sex en dat is ook zijn probleem. Jij wilt het niet. Dus het is niet jouw schuld dat jullie een probleem hebben. En ditzelfde probleem kan met alle eigenschappen ontstaan. Zoals opruimen. De één ruimt alles op en de ander maar een klein beetje. Tsja, dan heb je ook een probleem als jullie je dan aan elkaar gaan irriteren. Dus ik vind het een probleem van jullie samen en daar moeten jullie dan ook samen uitkomen. Ik denk niet dat jij je meer schuldig moet voelen dan hij. Hij zal zich ook wel schuldig voelen omdat hij sex met jou wil hebben in de wetenschap dat jij dat niet wilt. Tsja, en dat schept ook een band.
Wil maar zeggen dat jij niets hebt om je schuldig over te voelen. Tis niet iets dat je kun veranderen. En als je het kon doen, had je het vast gedaan!

EN als ik de rest van de verhalen hoor klinkt hij als iemand die niet zo'n sterke behoefte heeft aan sex en er goed mee kan leven! En daar zou ik ook maar vanuit gaan!

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Mooi gezegd, Pinky! Je kunt het inderdaad ook omdraaien, maar dat wordt vaak vergeten, denk ik.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.