Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Asexualiteit steeds meer in de media

Gestart door phoebe, oktober 16, 2012, 12:56:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

phoebe

Ligt het nou aan mij, of komt asexualiteit steeds meer in de media. Ik denk dat ik een jaar of 5 lid ben van dit forum en in het begin was het eens per kwartaal ofzo. Dat voelt nu veel vaker dat ik er iets over lees of langs zie komen. Het komt op mij over alsof het toch een beetje door begint te breken.

Wat is jullie gevoel hierover?


FlowerPower

Ik vind dat ook! Ik ben nu ruim 1 jaar lid en het verschil tegenover een jaar geleden is ook al groot. Bijna wekelijks is er een oproep om interviews af te nemen ofzo.

AceVentura

De laatste tijd gaat het inderdaad ineens wel erg hard, ik heb alleen geen idee waardoor die interesse ineens zo groot is.

Maar uiteraard is alle aandacht alleen maar mooi  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

MarkA

Ik merk het ook. En na het BNN programma zal het wellicht nog harder gaan :P
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Lizzie7

Neen, het ligt niet aan jou, het is echt zo! Blijkbaar ineens veel studenten journalistiek die ons ook heel interessant vinden. Hoewel, ik ben al 2x geweigerd voor een interview omdat ik toch wel seks heb, en dan is het blijkbaar niet meer spectaculair genoeg, ze hebben liever mensen die nog steeds maagd zijn of echt walgen van seks heb ik de indruk.

Jovi_Hobbes

HEt moet natuurlijk wel een schokkend verhaal zijn  ::)

Ik denk eigenlijk dat het een beetje een sneeuwbaleffect is. Ook journalisten zijn bang om trends te missen, dus als er opeens in een bekend blad een artikel over aseksualiteit staat, dan moeten zij daar ook iets mee. Ik ben ook erg benieuwd naar het effect van BNN. Jaren geleden is er op België in een programma aandacht voor aseksualiteit geweest en toen hadden we opeens zo veel bezoekers op het forum dat alles vastliep  :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

phoebe

Niet zo netjes van mij om een vraag te stellen hier en dan een tijdje niet meer te komen. Heel druk geweest afgelopen week (wel leuke dingen).
Fijn dat iedereen dat merkt dat het meer in de media enzo komt.

Even off topic: Ik heb afgelopen weekend tegen nieuwe vrienden verteld dat wij asexueel zijn. Ik zeg het alleen tegen mensen waarvan ik denk dat ze er open op reageren. Mijn ouders weten het niet, een collega van werkt wel.
Dat het meer in de media komt helpt echt wel. Er gaat een wereld voor hun open. Zij denken dat een vriendin van hun asexueel is, en een dochter ook. Ik heb ze hierheen verwezen en hoop dat ze verder komen.

Ik hoop dat het ooit uit de taboesfeer komt en dat er ook een asex parade ofzo (gay parade) komt  :rollol:


Sismo

Ik heb zo'n vermoeden dat wij niet met een paarse vlag door de grachten zullen gaan, haha!  :schater: Het idee is wel leuk!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

phoebe

Een andere kleur vlag dan?  :klap:

Ik lees nu pas over het BNN programma. Jammer, anders hadden mijn man en ik misschien wel mee willen doen (Zelf begin ik wel zover te komen eigenlijk). Het wordt misschien toch eens tijd hier wat opener over te worden.

De mensen die we het hebben verteld hebben zelf, of kennen wel mensen die ook wel eens asexueel zouden kunnen zijn. Als we er met z'n allen niets over zeggen, blijft het taboe. Maarja, je moet het maar durvven  ;D.

Jovi_Hobbes

En je moet natuurlijk ook mensen in je omgeving hebben die een beetje open-minded zijn. MAar wel heel goed dat je er tegen je omgeving open over bent en dat je er goeie reacties op krijgt  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

essierulez

Het helpt natuurlijk wel dat het meer in de media is. Waarschijnlijk helpt het wel om het aan vrienden te vertellen,
als je niet eerst hoeft uit te leggen wat het is.

Dutchamoeba

Ik zag van de week toevallig een stukje van een programma van Oprah Winfrey Behind the Scenes. Oprah Winfrey was niet blij met de keuze van haar medewerkers om een programma te maken over 2 maagdelijke vrouwen van 30, en zeker niet betreffende het idee om ze aan de man te helpen voor het programma. Twee vrouwen uit het productieteam vonden het niet normaal in de huidige maatschappij om op die leeftijd nog maagd te zijn. Gelukkig vroeg Oprah zich hardop af hoe het kan dat de maatschappij zo'n verkeerde kant is opgegaan dat het abnormaal is om op 30-jarige leeftijd nog maagd te zijn. Ze vroeg zich ook af of maagdelijkheid het nieuwe taboe is. Mijn antwoord: ja. Alles op het gebied van seks is bespreekbaar geworden, behalve het NIET hebben van seks.

10 punten voor Oprah!

Edewecht

Citaat van: Dutchamoeba op januari 12, 2013, 09:43:31 PM

(...)Ze vroeg zich ook af of maagdelijkheid het nieuwe taboe is. Mijn antwoord: ja. Alles op het gebied van seks is bespreekbaar geworden, behalve het NIET hebben van seks. (...)


Goed gezegd, Dutchamoeba!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Citaat van: Sismo op oktober 24, 2012, 12:58:46 PM

Ik heb zo'n vermoeden dat wij niet met een paarse vlag door de grachten zullen gaan(...)


En daarom zou ik dat wèl willen doen!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)