Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

House seizoen 8 episode 9

Gestart door Lizzie7, maart 04, 2012, 10:36:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Ik heb dat ook een keer met een seksuologe besproken. Ik heb gezegd dat aseksualiteit evolutionair gezien wel handig kan zijn. De meesten hebben geen seks en ook geen kinderen, waardoor de wereld weer ietsje minder snel naar de kloten gaat. Ze stond wel open voor dat argument. Seksuologen worden tijdens hun opleiding gedrild met de evolutietheorie. (Die seksuologe zei zelf dat het hele vakgebied van de seksuologie daar tegenwoordig om draait.) Als je dus een argument bedenkt voor aseksualiteit gebaseerd op de evolutietheorie, dan zijn ze veel meer bereid om je serieus te nemen.

Fricai

Kanttekening: Dat de wereld minder snel naar de klote(n?) gaat is voor je eigen genen niet gunstig, dus aseksualiteit blijft (evenals homoseksualiteit en andere non-hetero-seksualiteiten :P) evolutionair ongunstig.

Lizzie7

maar als je er dan van uit gaat dat aseksualiteit een genetische zaak is, zou het door de evolutie al heel snel uitgeselecteerd zijn aangezien aseksuelen minder kans hebben om zich voort te planten

Fricai

Ik neem aan dat men het had over 'een genetische zaak', waarom zou men het anders uberhaupt hebben over evolutie? :P

Maar er even op ingaand, het idee dat aseksualiteit niet met genetica te maken kan hebben omdat het ongunstig is, is een beetje maf. De genetische basis/aanleg zou bijvoorbeeld vaak kunnen ontstaan door mutatie of recominatie. En, ik denk dat de selectie ertegen niet bijzonder hoog is -- Ten eerste omdat het sowieso zou gaan om een aanleg ervoor (als het om 1 factor ging dan zou je het direct zien aan stambomen), en een aanleg kan zich gemakkelijk voortplanten wanneer een individu ermee toch niet aseksueel blijkt te zijn. Ten tweede omdat zelfs als iemand aseksueel is die nog redelijke kans heeft op voortplanten.

AceVentura

* AceVentura gaat weet even verder over het originele onderwerp

Ze zijn op sbs6 ook weer begonnen met een serie van house, en voor zover ik dat aan alleen de omschrijving heb kunnen herkennen leek dat het eerste deel van seizoen 8 te zijn. Als dat daadwerkelijk klopt kunnen we met 2 maanden ofzo deze uitzending in NL verwachten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Dus weer een golf inschrijvingen... Jeuj. :P

TheKingofAce

Citaat van: AceVentura op mei 27, 2012, 10:52:32 PM
* AceVentura gaat weet even verder over het originele onderwerp

Ze zijn op sbs6 ook weer begonnen met een serie van house, en voor zover ik dat aan alleen de omschrijving heb kunnen herkennen leek dat het eerste deel van seizoen 8 te zijn. Als dat daadwerkelijk klopt kunnen we met 2 maanden ofzo deze uitzending in NL verwachten.

Ik hoorde dat ze seizoen 6 weer uitzenden. Shoot me if I'm wrong ;D
"In my body, where the sex gland should be, there's a sécond awesome gland. True story!"

Lama

Be carefull what you wish for!

Ish.

Ik snap de argumenten hier dat het niet bepaald een positieve aflevering is en dat sommigen ook echt kwaad kunnen worden erom. House doet het inderdaad misschien lijken dat aseksualiteit niet legit is. Maar het wekt wel nieuwsgierigheid. Toen ik de aflevering zag werd ik heel nieuwsgierig naar aseksualiteit en herkende er dingen van mezelf in. Ik ben dus gaan googlen en kwam hier terecht, naar aanleiding van die aflevering. Dus het mag dan misschien negatieve aandacht zijn voor het onderwerp, het zal wel degelijk nieuwsgierigheid wekken bij mensen die het kijken en zichzelf ergens erin herkennen. Dus wat dat betreft kan het ook positief zijn.
Al zou het natuurlijk inderdaad iets mooier zijn geweest als er wat duidelijker werd gemaakt dat, ondanks dat dit koppel niet aseksueel bleek te zijn, het wel degelijk bestaat en serieus genomen dient te worden.

Dutchamoeba

Ik heb op de Engelstalige site berichten gelezen over een aseksueel die nu problemen heeft met zijn vriendin, omdat zij vindt dat hij zich moet laten onderzoeken en behandelen tegen de 'ziekte' aseksualiteit. Ook heb ik er gelezen over iemand die zo onzeker is geworden over zijn geaardheid, dat hij een hersenscan wil laten maken omdat hij bang is een hersentumor te hebben.

Wij willen juist voorkomen dat mensen denken dat als je aseksueel bent dat je dan of ziek bent, of liegt, terwijl dat juist het beeld is dat er door deze aflevering van House ontstaat. Ik ben meer van het principe 'beter geen aandacht dan negatieve aandacht'. Toch ben ik blij te merken dat mensen als jij door zo'n aflevering op deze site belanden!

AceVentura

Maar ik denk dat je zoiets nooit zal voorkomen, tenzij je je een onderwerp nooit gebruikt. Er zullen altijd mensen zijn die het verkeerd interpreteren, hoe goed je het ook uitlegt. Daarbij vind ik het wel erg kort door de bocht van de personen die het betreft, zeker als ze lid zijn van AVEN en beter zouden moeten kunnen weten. House is nou eenmaal geen medium om mensen over allerlei dingen in te lichten maar vermaak met een medisch tintje wat af en toe correcte dingen bevat.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Ik vind in ieder geval dat de hele aflevering binnen de AVEN community (de Engelstalige dus) echt veel te zwaar is opgevat. Door zo overtrokken te reageren doe je jezelf ook geen plezier, want dan kom je over als een stel enge fundamentalisten. Ik vind het nog steeds een positief teken dat het onderwerp gebruikt is voor zo'n populaire tv-show. Dat betekent dat aseksualiteit ondertussen zo bekend is dat ook mensen die er niets mee te maken hebben zich erin gaan verdiepen. En natuurlijk had het resultaat positiever gekund, maar iedereen die zijn mening enkel en alleen baseert op iets wat hij of zij in een fictieve tv-show heeft gezien, moet zelf met zijn hoofd in een scanner gaan liggen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

 ;D

Daar heb je gelijk in, Jovi!

AceVentura

Je zou het bijna vergeten, maar volgens mij hebben de meesten deze aflevering nog niet kunnen zien.

SBS6 begint nu echt met seizoen 8 van House, ze doen twee afleveringen per week, wat zou betekenen ze op 31 januari aflevering 9 uitzenden  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

FlowerPower

Citaat van: AceVentura op januari 03, 2013, 10:28:47 AM
SBS6 begint nu echt met seizoen 8 van House, ze doen twee afleveringen per week, wat zou betekenen ze op 31 januari aflevering 9 uitzenden  :cheerleader:


Kunnen we dit in België ook zien?