Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikeltje door een seksuoloog

Gestart door Jovi_Hobbes, december 29, 2010, 07:43:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Volgens mij hadden we deze nog niet. Wat ze hier zegt over verschillende soorten van intimiteit vind ik wel interessant en wellicht nuttig om te onthouden als iemand vraagt hoe je nu een relatie kunt hebben zonder seks.
http://www.vitaal.nl/articles/view/wat_is_aseksualiteit/
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Goed artikel, ik heb hem ook meteen op de wiki gezet. Ik twijfel wel een beetje tussen de kopjes "Omschrijvingen" of "(kranten) artikelen", ik heb uiteindelijk gekozen voor "Omschrijvingen" omdat dat volgens mij toch het meest in de buurt komt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai


Jovi_Hobbes

Jij bent ook niet gauw tevreden te stellen hè  :D
Ik zie toch graag het positieve punt dat een seksuoloog erkent dat wij bestaan en dan ook nog eens aangeeft dat een relatie zonder seks niet direct minderwaardig hoeft te zijn omdat er nog zo veel andere dingen zijn die een belangrijke rol spelen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Ik heb even gekeken. Omschrijvingen lijkt mij ook de meest logische plaats.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 30, 2010, 06:42:39 PMIk zie toch graag het positieve punt dat een seksuoloog erkent dat wij bestaan en dan ook nog eens aangeeft dat een relatie zonder seks niet direct minderwaardig hoeft te zijn omdat er nog zo veel andere dingen zijn die een belangrijke rol spelen.

Ja ok, dat stuk is wel aardig inderdaad. Maar as usual staan het weer vol met claims over alle aseksuelen, die helemaal niet voor alle aseksuelen gelden.
Volgens mij is de AVEN website (zowel EN als NE) kristalhelder. Maar nog steeds krijgen ze het voor elkaar om de plank volledig mis te slaan. :banghead:

AceVentura

Bedenk wel dat boven het artikel staat:
Citeer
Is aseksualiteit een stoornis? Kun je als aseksueel een relatie hebben? Seksuoloog Henriette Schoones deelt in dit artikel haar visie.
Ze claimt dus nergens de enige echte waarheid te spreken maar geeft gewoon haar idee daarbij, en ze is natuurlijk altijd vrij om af te wijken van wat we op AVEN vinden.
Ze generaliseert inderdaad wel, maar voor de rest krijg ik wel het idee dat ze zich redelijk in het onderwerp verdiept heeft.

Ik zie trouwens dat je op het artikel kan reageren, dus pak je kans :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai


Jovi_Hobbes

Nog een positief punt: het AVEN-logo staat erbij   :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

 :)

Er staan idd wel positieve dingen in het artikel. Die 'hormonale kwestie' is moeilijk uit de hoofden van seksuologen te krijgen. Toen ik uit de kast kwam, kwam mijn vader ook al met een artikel op de proppen waarin stond dat aseksualiteit waarschijnlijk door gebrek aan hormonen kwam. Het moest nog  verder onderzocht worden, maar alles wees wel in die richting. Dit terwijl er ook al meerdere onderzoeken zijn geweest waaruit blijkt dat bij een behoorlijk aantal aseksuelen hormonaal niks mis is...

Ereinion

Ik vond het stukje over intimiteit en relaties wel erg goed.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik dus ook. Goed om een 'expert' eens te horen zeggen wat wij zelf al dachten.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Betreft aseksualiteit zijn wij de experts, niet de seksuologen.

Happy

Dit soort artikeltjes blijf ik erg beperkt vinden, met iedere keer dezelfde stokpaardjes. Iedere vorm van diversiviteit ontbreekt, ik denk dat er binnen de aseksualiteit ook heel veel verschillende gradaties en belevingen zijn die niet te vatten zijn in een simpel artikeltje.

Voor wat betreft de journaliste: Ze praten er wel over maar niet eruit zeiden mijn ouders dan vroeger (overigens wel in een ander verband maar dat terzijde).