Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

26 maart 2011: de eerste praatmeeting

Gestart door Ereinion, januari 30, 2011, 10:40:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik sluit me bij jullie aan.

Citaat van: Ereinion op maart 14, 2011, 08:29:55 PM
Ik stel voor dat iemand (dat wil ik wel doen) een beetje bijhoudt welke antwoorden er zoal worden gegeven en hoe de discussies verlopen. Dan kunnen we er na de tijd op het forum verder over discussieren (we openen een topic voor ieder onderwerp) en misschien kunnen we ook wat interessante dingen op onze website zetten.

Ik had nog niet gereageerd, maar ik vind dit wel een goed plan. Hou er alleen wel rekening mee dat in de praktijk degene die schrijft vaak minder makkelijk aan het gesprek kan deelnemen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Citaat van: Dutchamoeba op maart 18, 2011, 09:11:34 PM
Wie gaat wat meenemen?

Drinken is er al, dus het zou om eetbare dingen gaan denk ik.

Aangezien we het 10-jarig bestaan van AVEN nog moeten vieren kan ik wel een doos Celebrations meenemen ofzo... Tenzij jullie liever allemaal iets gezonds zoals een appel willen hebben natuurlijk  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Roos1984

en wat is de tijd? of heb ik iets gemist :)

iemand die wil carpoolen vanaf Arnhem? Ik heb 3 persoonsbus of rijd graag met iemand mee!
Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-

petra1963

Ik zoek een gelegenheid om mee te rijden.. Ik woon in Ubbergen bij Nijmegen.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Fricai


Ereinion

13.00 uur? Of later? Eerder lijkt me niet handig.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Ik zat eigenlijk aan 12:00 uur te denken :)

Nog wat andere willekeurige ideetjes die bij me opkomen:

Voorstel agenda:
Van de begintijd (hoe laat dat dan ook mag worden :) ), eerst een half uurtje inloop, niet iedereen zal precies op tijd aanwezig zijn.
Daarna een voorstel rondje, we gaan iedereen langs en die kan vertellen wat hij/zij wil over zichzelf. Liefst op z'n minst forum naam en je echte naam.
Daarna kunnen we 1 voor 1 de vragen af gaan die Dutchaboeba heeft opgesteld, waarbij we voor iedere vraag weer eerst een rondje langs iedereen maken en daarna kunnen discussieren over het onderwerp. Reden voor deze aanpak is dat niet iedereen even makkelijk in een groep ineens z'n verhaal gaat roepen, en op deze manier krijgt iedereen de gelegenheid. Als je geen antwoord wil geven op de betreffende vraag mag dat uiteraard ook.
Zo nu en dan kunnen we uiteraard even een pauze inlassen :)

Buiten alle normale gedragsregels wil ik 2 extra regels voorstellen omdat we het toch over persoonlijke dingen hebben:
1) Vertel alleen wat je wil vertellen. Je bent tot niets verplicht.
2) Respecteer het als een ander iets niet wil vertellen.
Iedereen moet zich veilig kunnen voelen en niet gedwongen worden tot uitspraken waar hij/zij later spijt van krijgt.

Verder lijkt het me handig om een soort gespreksleider te hebben, die legt de vraag voor aan de groep, kan in geval van chaos proberen weer orde te krijgen, en kan eventuele afgedwaalde discussies stoppen. Zijn er vrijwilligers voor deze rol ? Uiteraard betekend dit niet dat je zelf niet aan de discussie mee kan doen :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ik heb eerder gezegd dat ik aantekeningen zou maken, maar ik bedenk me nu dat misschien niet iedereen dat prettig vindt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Misschien is het handig wel aantekeningen te maken maar hierin geen namen te noemen ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Inderdaad, je kunt het algemeen houden. Desnoods stuur je de uitgewerkte versies die je op het forum wilt zetten eerst langs iedereen die heeft meegedaan aan de discussies, zodat mensen eventueel stukjes kunnen laten verwijderen.

Goeie voorstellen Ace. Een gespreksleider kan inderdaad erg handig zijn als we een wat grotere groep hebben. Ik ben zelf een verschrikkelijk slechte gespreksleider, maar misschien is er iemand die dit wel aardig kan?

Mijn voorstel voor een tijd stond al een stukje terug  :D
Citaat van: Jovi_Hobbes op maart 15, 2011, 07:48:08 PM
Misschien is het handig om niet al te laat te beginnen zodat mensen die verder moeten reizen niet halverwege al weg moeten. We kunnen bijvoorbeeld ergens tussen 12.00 en 12.30 op het busstation afspreken of is dat voor sommigen niet haalbaar?

Misschien moeten we inderdaad een inlooptijd nemen. Voorstel:

om 11:57 vertrek van station Ede-Wageningen bus 88. Die komt om 12:19 aan op het busstation van Wageningen. Misschien kan Fricai iedereen die om die tijd op het busstation kan zijn (met het ov of eigen vervoer) dan als eerste groep ophalen. De tweede groep zou dan een half uur later kunnen komen, zodat we als het goed is om 13:00 compleet zullen zijn.
Fricai zei overigens dat de vereniging erg dicht bij het busstation zit, dus mensen die om de een of andere reden later zijn, kunnen Fricai misschien bellen voor verdere instructies.

We moeten dan alleen nog een lijstje maken van mensen die op het tijdstip van groep 1 aankomen en degenen die op het tijdstip van groep 2 aankomen, zodat we weten of we iemand missen.

Ereinion kun jij misschien een lijstje plaatsen van iedereen die zich nu heeft aangemeld?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

#100
Deze leden hebben zich aangemeld:

Ereinion
Ace
Fricai
Dutchamoeba
Evelynn (onder voorbehoud)
Happy
Jovi
Solo
Roos 1984

Er staan meer namen in dit topic van mensen die komen, maar die hebben niet na de laatste nieuwsbrief gereageerd. Ik zal iedereen dinsdag nog een PM sturen en hen daarin meenemen. Fricai, kun jij me dan even de adresgegevens PM-en?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik kom ook, en ik sta er niet bij. Ik kom 's middags, ik heb 's ochtends nog het een en ander te doen in Nijmegen. Ik kan er niet om 13.00 uur zijn, dat is te vroeg. Zou Fricai mij via een pm zijn 06 nummer kunnen mailen ? Dan bel ik hem wanneer ik op het busstation van Wageningen ben.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Ereinion
Ace
Fricai
Dutchamoeba
Evelynn (onder voorbehoud)
Happy
Jovi
Solo
Roos 1984
Peter
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Hebben we nu al een definitief een tijd afgesproken? Doen we mijn voorstel of iets anders?

Citaat van: Jovi_Hobbes op maart 20, 2011, 02:06:14 PM
om 11:57 vertrek van station Ede-Wageningen bus 88. Die komt om 12:19 aan op het busstation van Wageningen. Misschien kan Fricai iedereen die om die tijd op het busstation kan zijn (met het ov of eigen vervoer) dan als eerste groep ophalen. De tweede groep zou dan een half uur later kunnen komen, zodat we als het goed is om 13:00 compleet zullen zijn.
Fricai zei overigens dat de vereniging erg dicht bij het busstation zit, dus mensen die om de een of andere reden later zijn, kunnen Fricai misschien bellen voor verdere instructies.

We moeten dan alleen nog een lijstje maken van mensen die op het tijdstip van groep 1 aankomen en degenen die op het tijdstip van groep 2 aankomen, zodat we weten of we iemand missen.

Ik kan in ieder geval om 12:19 op het busstation van Wageningen zijn. Geldt dat voor meer mensen?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra