Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksueel personage in comedy serie

Gestart door Melissa, februari 19, 2015, 12:17:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Melissa

Een paar weken geleden kwam ik dit bericht tegen op internet:
http://whyishephil.tumblr.com/post/81702647701

Het gaat over een Amerikaanse comedy serie waarin één van de personages aseksueel is.
Er zijn minstens drie afleveringen in deze serie waarin aseksualiteit expliciet wordt besproken!  :klap:
Ik vond het zelf wel bijzonder, want ik heb nog nooit eerder aseksuele personages in fictie gezien.

Edewecht

Bedankt voor de tip, Melissa.

Ziet er goed uit, maar je moet wel even door de eerste paar shots heen (met de geijkte vooroordelen)

:)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Melissa

Dat klopt, Edewecht
Je krijgt in het begin wel de neiging om de asexual bingokaart erbij te pakken. :P
Maar toch worden al die vooroordelen op de een of andere manier wel weer onderuitgehaald.
Ik denk dat ze er opzettelijk stereotyperende beelden en personages in verwerken, om daar vervolgens mee af te rekenen.
Dat gebeurt namelijk niet alleen met de verhaallijn over aseksualiteit. Er zijn meerdere scenes die tussen de regeltjes door erg maatschappijkritisch zijn, voornamelijk op het gebied van homofobie, seksisme en racisme.

Goed voorbeeld van dat laatste:
http://jokerofish.tumblr.com/post/80432709877


Alwynn

Klinkt interessant! Ik ben ook wel beetje into de social justice kant van tumblr en had het nog niet voorbij zien komen volgens mij.

MarkA

Misschien wel handig om te vermelden dat de serie Sirens heet :P
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Dwaze Sterveling

Eigenlijk best wel grappig dat het eens wordt besproken in een serie. Voordat mensen er begrip voor kunnen opbrengen, is het wel handig als het bekend is.

AceVentura

Bedankt voor die hint MarkA  ;D
Het ziet er inderdaad leuk uit, en leuk dat er nu echt een aseksueel karakter in een serie is  :klap: Sheldon van TBBT werd ook wel eens voor aseksueel aangezien maar had toch iets te veel eigenaardigheden om een goed voorbeeld te zijn  ;D

Nu maar hopen dat het ooit eens op een zender komt die hier te zien is ....
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op februari 20, 2015, 06:44:11 PM

Nu maar hopen dat het ooit eens op een zender komt die hier te zien is ....

Ahum. Edewecht zegt:
als er dan geen BN'ers zijn die uit de kast komen als aseksueel,
dan moet er maar een aseksueel BN'er worden.
Wie durft?  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Nou, je bent al aardig op weg Edewecht. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

 :geezer: Ik zou voor geen goud in dat wereldje willen zitten ...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

hobbitscones

Een klasgenoot dat mij altijd series aanraad (zij weet precies wat ik niks aan zou vinden en wat ik leuk kan vinden) vertelde me hier ook over, en het was even besproken op ace-book. Voor zover ik heb gehoord zetten ze aseksuele mensen wel goed neer.

Ik ga in elk geval niet die BNer worden. :P

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Melissa

#12
Citaat van: Alwynn op februari 19, 2015, 06:56:55 PM
Klinkt interessant! Ik ben ook wel beetje into de social justice kant van tumblr en had het nog niet voorbij zien komen volgens mij.

Ja, de social justice kant van tumblr kan ik iedereen aanraden, daar komen zoveel interessante dingen voorbij! Ik zit er zelf al een tijdje over na te denken om een blog te beginnen waar ik al die dingen kan verzamelen, maar dat is er tot nu toe nog niet van gekomen :P

Citaat van: AceVentura op februari 20, 2015, 06:44:11 PM
Het ziet er inderdaad leuk uit, en leuk dat er nu echt een aseksueel karakter in een serie is  :klap: Sheldon van TBBT werd ook wel eens voor aseksueel aangezien maar had toch iets te veel eigenaardigheden om een goed voorbeeld te zijn  ;D

Er zijn wel meer bekende personages waarvan weleens gezegd wordt dat ze aseksueel zouden zijn, bijvoorbeeld: Sherlock Holmes, Bilbo Baggins en the Doctor uit Doctor Who. Maar dat komt meer vanuit de fantheorieën dan vanuit de schrijvers volgens mij.

Citaat van: Edewecht op februari 20, 2015, 08:40:50 PM
Ahum. Edewecht zegt:
als er dan geen BN'ers zijn die uit de kast komen als aseksueel,
dan moet er maar een aseksueel BN'er worden.
Wie durft?  ;D

BN'er worden zit er voor mij helaas ook niet in :P
Nou studeer ik wel media en cultuur, dus mocht ik ooit per ongeluk scenarioschrijver worden, dan zal ik eens even wat leuke aseksuele personages introduceren! :D

Edewecht

 :cheerleader:
Citaat van: Briggy op februari 21, 2015, 12:10:46 PM*Gaat op acteerlessen* ;)
Citaat van: Melissa op februari 21, 2015, 03:23:38 PM
Nou studeer ik wel media en cultuur, dus mocht ik ooit per ongeluk scenarioschrijver worden, dan zal een eens even wat leuke aseksuele personages introduceren! :D
:cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

hobbitscones

Citaat van: Melissa op februari 21, 2015, 03:23:38 PM
Citaat van: AceVentura op februari 20, 2015, 06:44:11 PM
Het ziet er inderdaad leuk uit, en leuk dat er nu echt een aseksueel karakter in een serie is  :klap: Sheldon van TBBT werd ook wel eens voor aseksueel aangezien maar had toch iets te veel eigenaardigheden om een goed voorbeeld te zijn  ;D
Er zijn wel meer bekende personages waarvan weleens gezegd wordt dat ze aseksueel zouden zijn, bijvoorbeeld: Sherlock Holmes, Bilbo Baggins en the Doctor uit Doctor Who. Maar dat komt meer vanuit de fantheorieën dan vanuit de schrijvers volgens mij.
Inderdaad, dat heten dan 'headcanons'. Zo zien die mensen de karakters, maar ze zijn dit niet officieel. Dat helpt dus uiteindelijk niet helemaal voor het publieke oog. :P