Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Asexual Awareness Week

Gestart door Paul2, september 14, 2010, 12:55:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Citaat van: Dutch Ace op juni 25, 2015, 07:31:01 PM
Ik zou het echt jammer vinden om het 10-jarig bestaan van Aven stilletjes te houden, we zijn qua zichtbaarheid zo goed opweg...
Wat ik bedoelde is dat we zichtbaarheid en het 10-jarig bestaan denk ik het best kunnen scheiden. Het zou zonde zijn als we ten koste van zichtbaarheid niets voor onszelf kunnen doen.
Maar dat is uiteraard mijn mening, ik heb geen idee hoe de rest er over denkt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Imogen

CiteerWat ik bedoelde is dat we zichtbaarheid en het 10-jarig bestaan denk ik het best kunnen scheiden. Het zou zonde zijn als we ten koste van zichtbaarheid niets voor onszelf kunnen doen.
Maar dat is uiteraard mijn mening, ik heb geen idee hoe de rest er over denkt.

De AAW is een hele week, waarin we naar buiten zichtbaar kenbaar maken dat we al 10 jaar bestaan. Met bijv. media-aandacht in die week. Het 10 jarig bestaansuitje is 1 dag, die houden we iid voor ons zelf. We houden de twee gescheiden maar het een sluit het ander niet uit.
De locatie kan zoveel mogelijk geheim blijven wat mij betreft, wat we gaan doen en waar.

Maar het helemaal stil houden dat we al 10 jaar bestaan vind ik zonde....
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

drago24

Ik heb het geprobeerd om het aan anderen uit te leggen maar....
Ze geloven me niet...dus heb ik het opgegeven..ik zie het eve niet zitten meer zucht.

Dutchamoeba

Geef nooit op! Het heeft bij mijn ouders ook meer dan een jaar geduurd voor ze me beter begrepen en me wel gingen geloven. Misschien is het een goed idee om de mensen aan wie je uitlegt wat aseksualiteit is ook deze site/FAQs te laten lezen?

Demiandproud

Is 't een idee wat lectuur aan te maken voor de gelegenheid? Misschien dat mensen van 't forum c.q. daarbuiten er wat voor voelen om gedichten, verhalen, ervaringen of artikelen in te sturen.
Deze uitgever kwam ik een maand of wat geleden tegen: https://digitoo.nl/nl/de-digitoo-pakketten Je kan er gratis 3 digizines van 8 pagina's laten maken ('t proefpakket, zeg maar).
Mode: exploration. Errors may occur. Please contact and leave feedback, if so. Answers to questions posed deeply appreciated. Community also appreciated.

Dutchamoeba

Dat lijkt me geen slecht idee toe.

Imogen

#96
Al een tijdje dacht ik er over na om tijdens de Asexual Awareness Week in oktober een lezing te houden over aseksualiteit, in Nijmegen. Ik had Rense om advies gevraagd en hij kwam o.a. er mee om dit bij de Radboud Universiteit te doen.
Nadat ik zelf bij een lezing was geweest enkele maanden geleden van en over Jane Goodall, dat vanuit het Soeterbeeck Programma van de Radboud uni werd gegeven, was die naam blijven hangen.
http://www.ru.nl/radboudreflects/over-ons/radboud-reflects/

Een tijdje terug heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ze een bericht gestuurd. Vandaag kreeg ik daar antwoord op:

"Hallo,

Mijn naam is .........(Dutch Ace) Ik ben 35 en woonachtig in Nijmegen. Ik behoor tot de 1% van de Nederlanders die aseksueel is. Tijdens het ValkhofFestival op zondag 19 juli werd er ´s avonds een lezing gehouden vanuit het Soeterbeeck Programma over seksualiteit. Ik had er graag naar toe willen gaan maar was helaas verhinderd.
Mede door mijn eigen geaardheid, aseksualiteit, had ik het een interessant onderwerp gevonden.

In de week van 26 oktober tot 1 november is het internationale Asexual Awareness Week. In die week zou ik graag een lezing willen geven over aseksualiteit, om meer mensen daarin voor te lichten en het taboe rond het onderwerp te helpen doorbreken. Misschien komen er wel toekomstige artsen/therapeuten naar de lezing en kunnen zij door de kennis die zij op doen, anderen weer helpen in hun zoektocht naar hun seksuele identiteit. Want veel aseksuelen die nog zoekende zijn denken vaak dat er (medisch) wat met hen mis is. Wat niet het geval is.

Zouden jullie willen overwegen om dit onderwerp tijdens een lezing in de AAW (Asexual Awareness Week) een platform te willen geven?
Ik studeer niet aan de Radboud Universiteit maar ben als aseksuele activiste zo bekend met het onderwerp dat ik er wel een uur mee kan vullen. soms moet je bluffen  ;D

Met vriendelijke groet,"

"Beste .........(Dutch Ace),

Dank voor uw voorstel. We hebben aan het thema dat u voorstelt inderdaad nog nooit aandacht besteed in onze programmering. Ik zal in ons volgende teamoverleg dit voorstel bespreken. Daarna hoort u van mij.

Met vriendelijke groet,"

Mochten ze akkoord gaan met een lezing over aseksualiteit, wie wil mij dan helpen om hier echt een goede informatieve en evt. interactieve lezing van te maken? Zoals te lezen in mijn bericht, komen er vaak vele studenten van de Radboud Universiteit op lezingen af van het Soeterbeeck programma. Misschien kunnen we samen de lezing doen of kun je me helpen een Powerpoint presentatie te maken.
Dit is echt een grote kans om aseksualiteit meer bekend en zichtbaar te maken.

De week van de AAW is nog leeg qua planning bij het Soeterbeeck Programma, dus de vlieger "we zitten vol in de planning" gaat al niet op  :schater:

Alvast duimen dat we een positief antwoord krijgen help ook al  ;D
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

AceVentura

Goed idee DutchAce  :cheerleader:

In een ander topic heb ik wel eens een voorstel gedaan voor de opzet van zoiets, al hoewel de tijd daar beperkter was is het misschien wel bruikbaar:
http://asexuality.org/du/index.php?topic=4357.msg145242#msg145242
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Speaker

Citaat van: Dutch Ace op augustus 18, 2015, 03:51:29 PM

Mochten ze akkoord gaan met een lezing over aseksualiteit, wie wil mij dan helpen om hier echt een goede informatieve en evt. interactieve lezing van te maken? Zoals te lezen in mijn bericht, komen er vaak vele studenten van de Radboud Universiteit op lezingen af van het Soeterbeeck programma. Misschien kunnen we samen de lezing doen of kun je me helpen een Powerpoint presentatie te maken.
Dit is echt een grote kans om aseksualiteit meer bekend en zichtbaar te maken.


Ik kan misschien helpen met de presentatie. Ik heb nog de presentatie dit ik had gebruikt voor mijn lezing vorig jaar. Er moeten alleen een paar dingen aangepast worden, toegevoegd worden en het is in het Engels, maar het kan denk ik wel als een basis dienen.

Dutchamoeba

Ik vind de opzet van AceVentura goed in elkaar zitten.

Speaker heeft ook nog presentatie-materiaal, dus ik denk dat dat samen wel genoeg zal zijn. @Speaker: heb je ook nog in je lezing van vorig jaar aandacht besteed aan de resultaten van de studies die tot nu toe over aseksualiteit zijn gepubliceerd? Dat kan erg interessant zijn voor een studentenpubliek.

Verder wil ik ook wel helpen; ik heb al vaker met dit bijltje gehakt (maar dan wel met andere onderwerpen...). Ook qua het 'in elkaar knutselen' van een PowerPoint presentatie wil ik wel helpen.

Imogen

Als Speaker zijn presentatie met mij wil delen van de lezing van vorig jaar, graag! Je kan dit sturen naar: landelijknetwerkaseksualiteit@gmail.com.
De lezing van en over Jane Goodall was ook in het Engels, want daar kwamen ook internationale studenten op af. Dus ik kan overleggen, mocht het tot een lezing komen, met de mensen van het Soeterbeeck programma of de lezing in het Engels zal zijn of gewoon in het Nederlands.
De Radboud Uni is een internationale universiteit. En Alwynn was voor de zomer bezig om de uitgebreide studie "Asexual Identification Scale" vanuit het Engels te vertalen naar NL. Ik kan vragen hoe ver ze hiermee is en of ze nog hulp nodig heeft.
We kunnen dan vooral de conclusie van de studie aan de lezing/presentatie toevoegen. Deze studie is in 2011 uitgegeven

Dank voor jullie medewerking! Zo zie je maar dat je ook achter de schermen genoeg kan doen aan zichtbaarheid!  :klap:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Speaker

Alleen over kinsley scale en over het onderzoek van Bogaert uit 2004 (de 1% onderzoek), voor mij publiek was het niet echt nodig.

Ik weet wel dat Bogaert in maart een review over aseksualiteit gepubliceerd heeft met alle onderzoeken tot nu toe en is toegankelijk voor iedereen, misschien is dat handig om te gebruiken:
http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00224499.2015.1015713#abstract

Speaker

Citaat van: Dutch Ace op augustus 18, 2015, 05:32:44 PM
Als Speaker zijn presentatie met mij wil delen van de lezing van vorig jaar, graag! Je kan dit sturen naar: landelijknetwerkaseksualiteit@gmail.com.

Ik heb het verzonden, hopelijk heb je er wat aan  ;D

Eliza Harmony

Citaat van: Speaker op augustus 18, 2015, 05:34:17 PM
Alleen over kinsley scale en over het onderzoek van Bogaert uit 2004 (de 1% onderzoek), voor mij publiek was het niet echt nodig.

Ik weet wel dat Bogaert in maart een review over aseksualiteit gepubliceerd heeft met alle onderzoeken tot nu toe en is toegankelijk voor iedereen, misschien is dat handig om te gebruiken:
http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00224499.2015.1015713#abstract

Als student kan ik vaak ook bij de volledige tekst niet vrij toegankelijke artikelen komen mocht dit nodig zijn.
They say home is where the heart is
But my heart is wild and free
So am I homeless or just heartless?
    Home - Passenger

Demiandproud

En dit Nederlandstalige artikel uit tijdschrift voor seksuologie is misschien citeerbaar of 'n goede "verder lezen voor geinteresseerden":

http://www.tijdschriftvoorseksuologie.nl/archief/tvs2013-02/van%20houdenhove%20-%20aseksualiteit.pdf

Misschien ook een goede om te noemen voor mensen die geinteresseerd zijn is dat v.a. 13 oktober de zeer betaalbare paperback van "The Invisible Orientation" beschikbaar is, in ieder geval via bol.com, en van wat ik zover aan reviews heb gezien is het boek vooral geschikt voor mensen die verder nog nooit over aseksualiteit hebben gehoord.

http://www.bol.com/nl/p/the-invisible-orientation-an-introduction-to-asexuality/9200000039792749/

Voor beeldmateriaal is the asexuals project misschien leuk? http://asexualsproject.com/
Mode: exploration. Errors may occur. Please contact and leave feedback, if so. Answers to questions posed deeply appreciated. Community also appreciated.