Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kinderachtige aseksuelen?

Gestart door Sammy, maart 13, 2006, 11:47:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Oh, over de laaaaagste trap van het IQ heb ik het vroeger ook al gehad, hoor. Maar dat is een totaal andere situatie.
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Sismo

#136
De meesten zitten zo rond een IQ van 85 (ik weet het niet exact van iedereen), maar niet de laaaagste trap!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Willem

daan zou het toch interessant zijn een getuigenis te horen...   :-\
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Sismo

Ben ik dan egoistisch? Ik vermoed dat de meesten die geen sexuele gevoelens hebben, daar minder last van hebben dan een normaal begaafd iemand. De verwachting is juist bij hen vaak dat ze die gevoelens toch niet hebben...of mogen hebben....
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

elke

Het is een algemeen feit dat 'intellectuelen' zich meer vragen stellen.

I.v.m. Sismo, ik begrijp maar al te goed dat dit geen onderwerp is om te bespreken met je cliënten, ik zou het hen ook niet vragen.

Willem

Zoals iedereen weet, kunnen getuigenissen 100% anoniem worden weergegeven
Het is de inhoud die ons hier kan interesseren
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Sismo

Maar wie wijst ze dan op dit forum?  ::)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

elke


petra1963

Elke schreef: > I.v.m. Sismo, ik begrijp maar al te goed dat dit geen onderwerp is om te bespreken met je cliënten, ik zou het hen ook niet vragen. <

Hier ben ik het van harte mee eens !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Verder: wat autisme en Asperger betreft: ik weet zeker dat ik het niet heb..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

Citaat van: Willem op december 07, 2006, 11:08:11 AM
Het zich af en toe moeten kunnen afzonderen, het af en toe eens echt alleen kunnen zijn...
dat is een typerend iets voor mensen met de asperger variant van het autisme. En de varianten van de variant...
"hoog-intelligent" autisme syndroom... noemen ze het ook.
Ik heb zulk een variant van de variant (maand geleden getest) en één ander aspect hiervan blijkt het zeer courant voorkomen te zijn van asexualiteit....
Hier komt dat elementje "hoogintelligent" samen met het "courant kenmerk" asexualiteit, vandaar mijn opmerking, ergens vroeger op een andere plek van het forum, dat de KANS dat een asexueel (hoog)intelligent is, erg hoog is. Er zit een omweg tussen.
Ik heb toen ook de "zoek het eens uit" vraag gelanceerd: VIND mij de éérste asexueel met IQ lager dan 100... Ik zeg niet dat die niet zouden kunnen bestaan... maar ik twijfel er aan...

hmmm ik heb dat ook dat ik me moet afzonderen,en ik kan niet tegen drukte ,dan word ik gek en krijg ik warm en hoofdpijn enzo, bvb in een koopcentrum :-X
mijn IQ is hoog ja, een paar maand geleden was er zo'n test die mensen die ik kende ook deden en toen had ik138 ofzo en dan was er een test gebaseerd op iets van mensa en dan had ik 152 .
maar volgens mij klopt dat echt niet, want mijn geheugen is echt slecht, een goeje student ben ik niet echt ;D altijd gewoon middelmaat geweest, maar dat komt ook omdat ik niet echt een blokker ben,en dus niet echt super hoge putnen wil halen,dus ga ik ook niet uren aan een stuk gaan studeren.
Maar ik vergeet heel snel, ik kan bvb 2 bladzijden lezen en bij de volgende al vergeten zijn wat ik gelezen heb.
En ooit ging het over IQ ergens, toen was ik bij een vriendin en ze vroeg wat het mijne was en ik zei dat die test die utislag gaf en toen zei ze dat dat wsch fout was, ze zei dat ik dan wel op de universiteit zou zitten en super veel zou weten.
mijn pa die is hoogbegaafd trouwens
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Thiotric

nooit je werk in je privé mengen, nooit ! Das een axioma van het werken in de zachte sector.
Niet doen Sismo !
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Zonnekind

Tegenwoordig is het "in" om ADHD te hebben of autist te zijn. Ga maar eens naar een lagere school en vraag daar de dossiers van de kinderen maar eens op. Het is echter belachelijk. Waarschijnlijk is geen 5% van al die kinderen echt "ziek". Ik denk niet dat hier veel asexuelen het aspergersyndroom hebben.

Ik vind het ook heel normaal dat iemand die nog thuis woont en nog studeert een ongeval door de ouders laat regelen. Dit heeft niets met onvolwassenheid te maken.

Ik ken denk ik ook veel mensen met een iq onder de 100 die aseksueel zijn.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sammy

Citaat van: Willem op december 07, 2006, 11:08:11 AM

Hier komt dat elementje "hoogintelligent" samen met het "courant kenmerk" asexualiteit, vandaar mijn opmerking, ergens vroeger op een andere plek van het forum, dat de KANS dat een asexueel (hoog)intelligent is, erg hoog is. Er zit een omweg tussen.

Nou, het feit dat het een omweg is, maakt veel uit hoor. Als er een verband is tussen symptoom A en syndroom X, en een verband tussen symptoom B en syndroom X, betekent dat niet noodzakelijk een verband tussen symptoom A en symptoom B.

Feit is wel dat intelligente mensen over het algemeen minder 'normaal' zijn dan gemiddeld begaafde mensen. Zij hebben andere steunpunten om op terug te vallen, ze kiezen eerder logisch gedrag dan normgedrag waar dat conflicteert, en ze hebben tijdens hun ontwikkeling complexer gedrag vertoont. Zo zou een intelligent persoon beter in staat zijn zich een aseksuele levensstijl aan te praten, omdat ie simpelweg beter kan rationaliseren.

Da's tenminste de theorie, 'k weet niet of het ooit onderzocht is. En 'k weet ook niet of het omgekeerde geldt: dat aseksuelen intelligenter zijn. Dat zal afhangen van wat nou eigenlijk aseksualiteit veroorzaakt. Ik bedoel: als het grootste gedeelte van de zelfverklaarde aseksuelen een genetisch verankerde afwijking in de hormonenspiegel blijken te hebben, staat dat duidelijk los van intelligentie. Indien het (zeer hypothetisch) een homogene groep van mensen met negatieve ervaringen i.v.m. seks blijken te zijn, dan kan dat wijzen op een verband intelligentie (op voorwaarde dat de theorie van de vorige alinea klopt).

En bovendien heb ik ondertussen al vele minderheidsgroepen horen speculeren dat ze intelligenter zijn dan de meerderheid.  ;D
Ik geloof er niet in.