Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

heb je als a seksuele soms wel zin in sex??

Gestart door bietje, juli 07, 2006, 12:56:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bietje

hallo was ik weer met een vraagje ;D

het was al weer een maand geleden dat we intiem waren (sex hadden), ik heb mn vriend erover aangesproken, ik miste het weer ???

afgelopen nacht werden we wakker en kregen spontane sex :klap: ik vroeg hem of ie er wel van genoten had hij zegt van wel, maar ik heb nu zoiets van doet ie het voor mij of geniet hij hier werkelijk van??

hebben de a seksuelen hier op dit forum dit nou ook?? spontane sex en er echt van genieten?
ik snap er echt niks van hihi

grettzz biet

myra

#1
wel de definitie van aseksueel zijn is geen behoefte/zin aan/in seks hebben en geen seksuele aantrekkingskracht ervaren.

Aseksuelen hebben dus nooit zin in seks.

Als je zelden wel zin hebt en meestal niet, ben je eerder hypo-seksueel ipv aseksueel.

bietje

Citaat van: myra op juli 07, 2006, 01:13:56 PM
wel de definitie van aseksueel zijn is geen behoefte/zin aan seks hebben en geen seksuele aantrekkingskracht ervaren.

Aseksuelen hebben dus nooit zin in seks.

Als je zelden wel zin hebt en meestal niet, ben je eerder hypo-seksueel ipv aseksueel.

weer iets nieuws??   en wat houd dit nou in?

myra

hypo-seksueel zijn betekent minder zin in seks hebben, hyper-seksueel is dan weer zeer veel zin in seks hebben. Aseksueel is helemaal geen zin in seks hebben


Zin of geen zin kan ook varieren in functie van je gemoedstoestand etc. Een aseksueel heeft in principe nooit zin. Seks behoort gewoon tot de dingen die ons niet interesseren.

bietje

 ??? moet hierover tog weer erg nadenken

weer iets nieuwes geleerd hihi

bedankt in ieder geval voor je antwoord ik hoop dat ik er meer over kan lezen

Ereinion

Ik wil hier graag iets aan toevoegen.

Ik vind nooit zin in seks zo sterk klinken, vooral als het over een aseksueel in een relatie met een seksueel gaat. Bij mij zou seks in principe nooit vanuit mijzelf komen, omdat ik er niet in geinteresseerd ben en er geen behoefte aan heb. Maar omdat ik weet dat mijn vriend die behoefte wel ervaart, herken ik bij mijzelf ook verschillende stadia van 'zin hebben in'..., misschien is 'open staan voor' een betere omschrijving. Als de druk er erg op ligt, omdat het al weer een lange tijd geleden is (en ik leg mezelf ook deze druk op, omdat ik het dan zielig vind voor mijn vriend) gaat het altijd erg moeilijk. Wanneer we daar dan een gesprek over hebben gehad (of in het verleden zelfs ruzies) wist ik dat de verwachting van mijn vriend op dat moment op een nulpunt waren. Dan ging het altijd beter.
Ik kan me voorstellen dat midden in de nacht wakker worden echt een moment is van geen verwachting en daarom een ideaal moment om te vrijen.
Hier van uitgaande kan het dus ook voorkomen dat ik het initiatief neem, omdat ik er dan voor open sta en weet dat mijn vriend heel erg zal genieten. En dat vind ik geweldig. Maar als ik vrijgezel was zou ik geen behoefte aan seks hebben en het komt bij mij ook niet vanuit lust of iets dergelijks. Volgens Myra ben ik dan misschien hypo-seksueel, ik weet het niet.

Was dit eigenlijk een beetje te volgen? Anders zeg je het maar hoor!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

bedankt voor de toevoeging Ereinion. Ik vind het knap dat je je op die manier kunt openstellen voor je vriend. Mij is dat nooit gelukt.

Ereinion

Ik ben ook heel blij dat ik dat kan, ik besef me heel goed dat een relatie dan misschien wel echt onmogelijk zou zijn geweest.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

«-o-Lantos-o-»

Wel om meer specifiek te zijn ervaar ik vaak het zin hebben in ?aanraking? maar niet zozeer seks.

Even ter aanvulling: ik zie seks meer als iets om macht te hebben over iemand. Iets dat je doet om een persoon in je complete macht te hebben. Maar ik zie of ervaar het niet als iets van genot en liefdes toning. Vaak heb ik wel zo?n gedachte dat ik een bepaalde persoon gewoon plat wil n@#ken (grof uitdrukking), maar die verlangen/gedachte is niet vanwege seksuele prikkels maar puur macht ego. Een ego gevoel dat je die persoon compleet in je macht wil hebben, ?just for the sake of it?,  ?just for fun?.

Terug naar het onderwerp van aanraking. Zoenen en knuffelen zijn voor mij zeer intieme ervaringen. Vooral zeer intiem knuffelen is een vorm van aanraking dat ik enorm van geniet.

En ik ben er ook eens met die definitie van aseksualiteit het geen behoefte/zin aan/in seks hebben. En ik ben persoonlijk ook van mening dat ondanks dat iemand aseksueel is, betekent niet dat die persoon geen seks kan bedrijven. Die persoon zal daarin redelijk ?normaal? bij kunnen functioneren. Maar alleen ervaar je als aseksueel helemaal geen genot erbij. Het is meer een puur ?zakelijk? situatie.
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Ereinion

of het genot dat je iemand anders een geweldige ervaring kunt geven.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

«-o-Lantos-o-»

Citaat van: Ereinion op juli 08, 2006, 09:29:32 AM
of het genot dat je iemand anders een geweldige ervaring kunt geven.

ja , pcies!! of tenminste ik ben 100% met je eens! :)
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

littlefanny

Ik denk dat dat idee van macht inderdaad ook speelt, het structuralisme  is iets wat voor mij eignelijk heel logisch is, volgens mij draait een groot deel van onze wereld om macht, en niet alleen om macht tussen personen maar alom aanwezige macht (fanny brengt haar filosofie lessen in praktijk) ook wel discours genoemd.

Ik ben het met lantos eens dat seks niet iets is wat ik niet zou doen, ik zou het zo doen no problem, het boeit me alleen niet, maar het blij (subtiel he?) maken van iemand anders is wel iets waar ik ook blij van word eigenlijk
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

«-o-Lantos-o-»

Citaat van: Ereinion op juli 08, 2006, 09:29:32 AM
of het genot dat je iemand anders een geweldige ervaring kunt geven.

Oh ik had laatst vergeten bij te vertellen:
Met die gedachtes "genieten dat je iemand anders een geweldige ervaring kunt geven" worstelde ik erg vroeger. Ik was sterk ingesteld ( ik denk dat het heeft te maken met opvoeding en cultuur invloed, of door mijn HSP ) dat ik een ander altijd blij moet maken. En ik geniete veel van het feit dat ik een ander blij kon maken. En dus ook al wist ik dat ik niet zou genieten van seks, zou ik het wel doen alleen voor het feit om een ander blij te maken.
Maar al lang begon ik mezelf wat egoistisch in te stellen. Ik ging meer focussen hoe ik mezelf eerst blij kan maken. Ik was meer gefocust om anderen blij te maken, en was mezelf aan het vergeten.
En dan heb ik zoiets: boeiend! als ik alleen iemand anders blij ben aan het maken door het proberen seks te doen en ik zelf word er niet zo blij van, dan hoef ik dat lekker niet.
Ikke, Ikke! en de rest mag stikken!!!!!!!!! ;D
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Ereinion

Is ook niet verkeerd, je moet jezelf nooit uit het oog verliezen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Bietje,

Ik denk dat het misschien een combinatie is van verschillende zaken. Wat Ereinion zei, komt volledig overeens met mijn ervaring dus dit zal zeker ook wat bij jou passen.
Wat bij mij ook altijd belangrijk is, is het feit dat ik niet mag piekeren en mij volledig moet laten gaan. Ik kan meestal geen seks hebben, omdat ik mij niet kan laten gaan. Als je midden in de nacht wakker wordt, heb je geen zorgen en heb je niets om over te piekeren. Het is dan waarschijnlijk ook makkelijker om je te laten gaan.

Ik hoop voor jou dat dit nog vaak zal gebeuren :)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.