Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Dit gevoel wil ik helemaal niet!!!!

Gestart door Sam, maart 27, 2008, 07:49:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fleurtje

Hallo Sam

Inderdaad weer een leuk topic.
Uit jou verhaal kan ik aflezen dat je vriend dit niet verdiend,hou dit dan maar beter zo,wat jammer,niets is zo vies als gekwestst worden door de persoon die hij zo graag gezien heeft en nog steeds graag ziet.
Als meneer x de ware voor jou is,zal de toekomst dit wel bepalen.
Ik kan ook zeggen ga ervoor maar nu lijkt mij dat echt geen goed idee.
Ik vind het superlief dat je zoveel moeite doet om al dat leuke wat je in je lichaam voelt een plaats te geven,daar is heus niks mis mee,geniet er gewoon van ook al weet je met je gevoelens geen raad.
Niks is zo rot om gekwets te worden.

Sam

Het is al een tijdje geleden dus ik zal maar eens posten over hoe het gaat.

Ik heb die jongen sindsdien vrij weinig gezien maar iedere keer dat we elkaar zagen sprongen de vonken alle kanten op. Het heeft ook zeer duidelijk gemaakt dat hij mij heel erg leuk vind maar ja, er blijven die problemen:

- Mijn ex is nog verre van hersteld van het feit dat onze relatie uit is. Het zou hem nog steeds verschrikkelijk kwetsen als ik nu iets met een vriend van hem zou krijgen. Het probleem blijft er dus. Tegelijketijd zegt hij zelf dat liefdesverdriet bij hem jaren duurt. Tjaa, wat moet ik dan? Jaren lang zijn gevoelens beschermen ten koste van mijn eigen?
- Het aseksuele dilemma blijft er ook: er over praten? toch nog maar eens langzaamaan proberen en hopen dat het deze keer wel went? Ik ben pas 19, is het misschien toch een kwestie van tijd? moeilijk moeilijk. Ik weet het niet. Ik ben zoooo verliefd, maar gaat sekualiteit dat nou weer verpesten? Ik zie mezelf de eerste zetten van vorige relaties herhalen en wil niet dezelfde fouten maken, maar weet ook niet hoe het anders moet.

Om maar eens bij eerlijkheid te blijven: ik ben de laatste tijd vooral erg hypokriet bezig. Ik vertel mezelf dat ik niet zo'n meisje ben dat 2 maanden na een relatie met een ander zoent, maar ik heb wel wat met die leuke jongen geknuffelt.. is dat niet even erg? Ik ga met hem eten en naar de film, maar zeg mezelf, het is geen date! omdat ik me dan minder schuldig voel. Wat hou ik mezelf toch voor de gek om me uit deze moeilijke situatie te wurmen. Mijn enige oplossing is tijd rekken. Uitstellen, afwachten, hopen dat zaken vanzelf makkelijker worden.

Ereinion

Maar waarschijnlijk worden ze alleen maar moeilijker. Ik ben erg voor eerlijkheid, maar ik snap dat dat heel erg moeilijk is, soms. Weet die leuke jongen dat jij misschien aseksueel bent, of dat dit soort dingen in de vorige relatie hebben gespeeld? Misschien geeft hij wel heel duidelijk aan dat hij een dergelijke relatie niet wil, dan hoef je er geen energie meer in te steken. Maar ja, wat als het deze keer wel anders gaat? Moeilijk, moeilijk.
En wat vindt hij eigenlijk van het feit dat jij de ex van een vriend van hem bent? Zit hij er ook mee dat een relatie de gevoelens van je ex zou kwetsen? Of zijn jullie nog helemaal niet zover dat je het hier samen over hebt gehad?

Ik leef heel erg met je mee, want het lijkt me een verschrikkelijke situatie. En ik vind het leuk dat je weer terug bent.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Citaat van: Sam op mei 15, 2008, 05:04:24 PM

- Mijn ex is nog verre van hersteld van het feit dat onze relatie uit is. Het zou hem nog steeds verschrikkelijk kwetsen als ik nu iets met een vriend van hem zou krijgen. Het probleem blijft er dus. Tegelijketijd zegt hij zelf dat liefdesverdriet bij hem jaren duurt. Tjaa, wat moet ik dan? Jaren lang zijn gevoelens beschermen ten koste van mijn eigen?


Moet jij je eigen geluk vergooien, omdat híj jaren nodig heeft om er overheen te komen? Zo zet hij jou leven ook "op slot", en dat zal toch jóuw bedoeling niet zijn? Als hij het zo wil, moet híj toch weten? Hij hoeft jou er niet in mee te slepen, want jullie hóren niet meer bij elkaar, toch? :-\

Sam

Dat denk ik ook Ienepien. Hij vraagt ook niet van me dat ik mijn leven op slot zet voor hem. Maar ja, het feit dat ik hem kan kwetsne blijft in mijn achterhoofd, en met een vriend van hem nog wel...

Die leuke jongen zit met hetzelfde probleem: ook hij wil mij ex niet kwetsen door wat met zijn ex-vriendinnetje te beginnen, maar wil wel graag iets van mij. Wat dat betreft zitten we dus beiden met hetzelfde probleem. En gaan er hetzelfde mee om.
Hij weet dat er iets speelde in mijn relatie met mijn ex, maar wat precies weet hij niet. Ik moet aseksualiteit, of iets in die trant, echt maar eens ter sprake brengen. De laatste keer dat ik hem zag ontbrak me het lef.  :-\

Ienepien

Tja, het is inderdaad beter, om het zo vlug mogelijk ter sprake te brengen.
Dan weet hij wat hij verwachten kan, of juist níet, natuurlijk. :knuffel:

Ereinion

En dan weet jij ook wat je kunt verwachten! Heel veel succes, want makkelijk lijkt het me niet.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Citaat van: Sam op mei 15, 2008, 05:04:24 PM

Ik heb die jongen sindsdien vrij weinig gezien maar iedere keer dat we elkaar zagen sprongen de vonken alle kanten op. Het heeft ook zeer duidelijk gemaakt dat hij mij heel erg leuk vind maar ja, er blijven die problemen:


maar ik heb wel wat met die leuke jongen geknuffelt.. is dat niet even erg? Ik ga met hem eten en naar de film, maar zeg mezelf, het is geen date! omdat ik me dan minder schuldig voel. Wat hou ik mezelf toch voor de gek om me uit deze moeilijke situatie te wurmen. Mijn enige oplossing is tijd rekken. Uitstellen, afwachten, hopen dat zaken vanzelf makkelijker worden.


Toen ik ooit schreef dat je je gevoel mss achterna zou moeten gaan en duidelijkheid zou kunnen scheppen door eerlijk te vertellen hoe en wat, toen schreef je 'No-Way'.
Je wilde je ex nooit kwetsen.
Maar eeuwig wachten op een stuk verwerking van hem kan, zoals nu blijkt, ook niet.

Dat was verstandelijk en sociaal gedacht, maar het blijkt (ook nu) dat het item -gevoelens- niet uit te schakelen is.
De volgende stap naar duidelijkheid, is denk ik, met die aardige jongen toch eens spreken over wie jij bent en wat je voelt, of niet voelt.
Dan begin je oprecht met te vertellen wie Sam is, dat is een enorme stap (denk ik) maar wel de meest logische en directe stap om te peilen wat de reactie zal zijn en daar een mogelijk stukje toekomst aan te hangen.

Ik wens je in elk geval veel wijsheid en succes toe  :knuffel:



Ienepien


Jan

Ach, zoals Bassie altijd zei: "ik ben wel dom, maar niet slim"  :D

Ienepien


pinky

Tsja,die spreuk geld denk ik voor heeeeel veel mensen! Inclusief mezelf!

Sam

 :schater:

Citaat van: Jan op mei 16, 2008, 06:53:18 PM
Toen ik ooit schreef dat je je gevoel mss achterna zou moeten gaan en duidelijkheid zou kunnen scheppen door eerlijk te vertellen hoe en wat, toen schreef je 'No-Way'.Je wilde je ex nooit kwetsen.

Klopt. Mijn ex vertellen dat ik vlak nadat ik hem verlaten heb voor een ander ben gevallen zou toch ongeveer even kwetsend zijn als wanneer ik een ander zou daten?
Ik maak me nu ook nogal zorgen over wat zijn reactie zal zijn als hij er achter komt dat er iets is tussen mij en die vriend van hem. Ook al heb ik tot nu toe alles vertraagd in de hoop dat het verloop van de tijd het makkelijker maakt, ooit zal hij het toch wel moeten horen.

Ienepien

Misschien weet hij het inmiddels al van iemand anders? :-\

Sam

Nee hoor, zo onhandig ben ik niet. Ik zou niet willen dat hij het van iemand anders hoort dus momenteel weet gewoon niemand het.
Natuurlijk blijft het hypokriet, dat weet ik ook wel.  :-\