Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Lief Naief Avense

Gestart door Triple a, mei 20, 2007, 05:13:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Peter, zit ik me even iets te bedenken.
Met die zo sterke vrouwelijke kant van jou, hoe zit het daar eigenlijk mee?
Je kookt niet goed voor jezelf, je kan niet goed met draad en naald, kan je wel borduren en breien? ;D

petra1963

Nee, dat kan ik ook niet. Erg he ? Maar de meeste vrouwen om mij heen van mijn leeftijd en jonger kunnen dat ook niet of doen dat niet. Hebben daar geen zin in. Dus dat is lekker geen argument !  :P
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Haha, ik ben ook van de lijm. Wat wel eventjes helpt, is om een ander stukje stof te knippen uit een broek die toch al kapot is en dan met stoflijm (ja, mijn moeder heeft datm handig) het lapje stof om de zak heen plakken. Dan hoef je niet alle draadjes ingewikkeld erom heen te plakken en zak is gemaakt! Hoera! Maar ja, is ook veel werk! Ik koop dan gewoon een nieuwe broek een jaar later als de rest van de broek ook is versleten en ik die hele zak compleet zat ben en de broek met voeldoening in de vuilisbak kan gooien zonder er nog een keer naar om te kijken. Nou vooruit, één keer dan, omdat voordat de zak kapot ging toch best een leuke broek was.

Ienepien

Waar moet dat toch heen met de vrouwen in deze wereld. ;D

(zegt een oma van de vorige generatie) ;D

petra1963

Tja.. kwestie van opvoeding ?  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien


Jovi_Hobbes

Het is allemaal fout gegaan toen ze jongens en meisjes dezelfde handarbeidlessen zijn gaan geven. Soldeerbouten en cirkelzagen zijn toch veel stoerder dan naald en draad?  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

En Ienepien heeft vast nog het vak 'nuttig handwerken' op de lagere school gehad. Dat liep al echt op zijn allerlaatste benen toen ik op een vrij conservatieve lagere school zat, tussen 1969 en 1975. Dus ja, niets meer aan te doen....

En inderdaad: de soldeerbout en de cirkelzaag waren veel interessanter dan het gepruts met naald en draad. Toen dat niet meer verplicht hoefde ( in mijn tijd moesten de meisjes uit mijn klas dat nog verplicht volgen, dat vak 'nuttig handwerken', terwijl de jongens de veel leukere dingen mochten doen ) was het volgens mij zo afgelopen. Dus of dat handwerken nu echt nog 'nuttig' was ? Volgens degenen die het moesten doen, dus niet.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Ik heb dat inderdaad allemaal gehad. En nooit met de cirkelzaag gewerkt.  ;D
Dat was toen nog niet.

pinky

Tsja, ik heb ook en techniek opleiding gedaan. Ik word nu door mijn vrienden gevraagd of ik hun boot in elkaar kom lassen en de regenpijpen naast het huis kom maken. Maar mijn vader is nog ouderwets daarin. Die doet het in mijn huis altijd voor mij. Ik heb zelf nauweleijks gereedschap, dus dan ga ik het van mijn vader lenen, die met het gereedschap mee komt en het ook wel even voor me doet. Als ie er dan toch is. En luie ik, ik laat het hem gewoon doen en help met kijken. Haha! Het grappige is, soms weet ik meer dan mijn papa en dan kijkt ie me verbaasd aan waar ik dat nou weer heb geleerd. Haha!

Ienepien

En toch vind ik dat wel goed. Dat vrouwen "mannendingen" leren, maar mannen ook "vrouwendingen" leren. Koken enzo, schone luier omdoen, oppassen op "papadag" enzo. Stofzuigen, strijken, ik zag zelfs van de week op de tv een man die borduurt. Daar heb ik dan wel bewondering voor, dat hij zich er niet voor schaamt. Maar de boormachine heb IK nog nooit gebruikt. Een schroevendraaier wel, maar de meeste "mannendingen" laat ik toch wel aan mijn man over.
Ik denk, dat als mijn generatie uitgestorven is, iedereen wel beide kanten kan. ;D

loganmanticore

post verwijderd op vraag van gebruiker

Jovi_Hobbes

Ik heb zelf een redelijke voorraad gereedschap en ik kan er wel aardig mee overweg, maar boren kan ik niet. Ik heb zelf ook geen boor dus als er geboord moet worden gaat het op dezelfde manier als bij Pinky, dan leen ik de boor van mijn vader die er dan gratis bijgeleverd wordt. Het probleem met boren is dat ik er gewoon niet genoeg kracht voor heb om dat ding en recht te houden en de muur in te krijgen (of misschien hebben we gewoon een slechte boor  :D )
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Logan schreef: mn buurman is ook single en moet zn spijkerbroek op lengte hebben,dat heb ik dus voor hem gedaan(en heb voor de lol zn pijpen van onderen dichtgenaaid hehehehe)

Slimme aktie. ;D