Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ereinions hoekje!!!

Gestart door pinky, november 09, 2007, 06:56:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

petra1963

Ben nog met deel 2 bezig..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Doe vooral rustig aan. Wanneer die uit is wil je deel drie ook gelijk lezen, maar die is er nog niet :(

Zonnekind

Citaat van: Ereinion op januari 14, 2011, 09:17:35 PM
Een vraagje... Ik ben aan het jureren voor een verhalenwedstrijd. Iemand gebruikt in zijn of haar verhaal het woord 'woonst'. Ik kende het niet, maar het is wel een echt woord. Ik vroeg me nu af of het misschien Belgisch is. Of misschien is het andere streektaal. Of misschien is mijn woordenschat gewoon niet groot genoeg.  ;)

Grappig, voor ons is dat inderdaad een heel gewoon woord. Ik ga naar mijn nieuwe woonst... kan perfect. Hebben jullie daar nog een ander woord voor dan dat wij niet gebruiken?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky


Zonnekind

Die gebruiken wij ook. Woonst zie ik ruimer dan huis. Een woonst kan evengoed een appartement zijn of een kasteel of een tentje... het is gewoon de plaats waar iemand leeft.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Ja, dat noemen we ook wel huis. We zeggen hier, ik ga naar huis, tegen alles. Appartement, flatje etc.

Ereinion

Dank je, Zonnekind. Nu weet ik het helemaal zeker.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

In een gewoon gesprek zeggen wij ook: we gaan naar huis. Maar woonst is eigenlijk een "stijlvoller" woord. Ik gebruik dit uiteraard dagelijks... ::)

Graag gedaan Ereinion. Ik vind het nog altijd geweldig boeiend om de verschillen tussen België en Nederland te ontdekken op het forum en ook de verschillen in taal.
Waar een forum niet allemaal goed voor is... ;D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Mannetje

Dus dan is het ik ga naar woonst?

Zonnekind

Nee, het is: ik ga naar huis. Een woonst is als je bijvoorbeeld mensen je huis laat zien. Je staat voor het huis en zegt dan: dit is mijn nieuwe woonst.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Dutchamoeba

Weer iets geleerd vandaag...

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Ik wil een soort van (film)trailer in elkaar gaan zetten voor mijn trilogie. Het moet een mix worden van stilstaande beelden en korte stukjes film, met muziek erbij natuurlijk. (ik krijg waarschijnlijk toestemming om een stukje van een beginnende band te gebruiken) Weet iemand welk programma ik het beste kan gebruiken om dit voor elkaar te krijgen. Het liefst legaal en gratis, maar andere suggesties zijn ook welkom. Het moet natuurlijk niet te moeilijk zijn om mee te werken, want ik heb zoiets nog nooit eerder gedaan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Ik heb eigenlijk geen idee.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?