Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ereinions hoekje!!!

Gestart door pinky, november 09, 2007, 06:56:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik vind het heel normaal om als man of als vrouw alleen op vakantie te gaan maar voor mij is dat totaal niet logisch als je een relatie hebt.
Ik zou je zeker niet anders bekijken want als jullie daar zo in overeenkomen moet je dat zeker doen.
Das gewoon een meningsverschil maar ik snap niet dat je collega's dan zo reageren. Zij hebben hun mening en hun gewoontes maar daarom moeten ze die van jou toch niet afkeuren?

Geniet in ieder geval van je dubbele reis, het zal wel leuk worden! :wave:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ereinion op juni 20, 2011, 01:17:10 PM
Dat is ook wel absurd, Jovi. Alsof je dan maar een kerel moet nemen omdat je anders voor eeuwig bij je ouders blijft wonen.  ::)

Dat soort opmerkingen komen eigenlijk vooral van mensen die nooit alleen hebben gewoond en ook niet alleen kunnen zijn. Zij kunnen zich totaal niet voorstellen dat je gelukkig kunt zijn in je eentje. En met name vrouwen beginnen dan al gauw allerlei mannenklusjes op te noemen die ze niet zelf zouden kunnen en waarvan ze blij zijn dat hun partner ze doet. Maar ja, als dat nou de enige reden is om met iemand te gaan samenwonen...  :D

Ik denk zelf dat het je sterker maakt als je dit soort dingen alleen kunt doen. Zo zit je niet in een relatie vast omdat je het moet, maar alleen omdat je het wilt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Ereinion op juni 20, 2011, 11:07:21 AM
Citaat van: Fricai op juni 18, 2011, 08:33:48 PM
Bij D-reizen toevallig? :P

Yep.


Het is eigenlijk wel bizar welke reacties je krijgt als je als vrouw alleen op vakantie wilt. Volgens mij vinden veel van mijn collega's het maar raar. Iemand vroeg zelfs of mijn vriend het wel goed vindt dat ik alleen ga. Mijn eerste reactie is dan dat hij daar weinig over te zeggen heeft. Een mannelijke collega zei bijna dat hij het me zou verbieden als hij zeggenschap over me had. Dat maakt me toch verdrietig. Niet voor mezelf, maar voor al die vrouwen die waarschijnlijk thuis blijven zitten, omdat het te gevaarlijk zou zijn om alleen weg te gaan. Die dus nog steeds afhankelijk zijn van een man (of van anderen) om te doen wat ze willen. En die dus allerlei leuke dingen mislopen uit angst.
Ik ga natuurlijk wel voorzichtig doen tijdens mijn reis, maar dat doe ik anders ook wel. Als ik naar mijn werk fiets, fiets ik ook tussen de bossen en weilanden door. Moet ik dat dan ook maar niet meer doen? Volgens sommige mensen kan ik dat beter niet doen, waarschijnlijk.
Maar ik weiger mezelf op te sluiten in huis, omdat me misschien iets kan overkomen. Ik leef mee met alle vrouwen die zich wel laten opsluiten.

Gewoon doen wat je zelf wilt, Ereinion !  :klap:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Citaat van: Jovi_Hobbes op juni 20, 2011, 06:34:45 PM
Ik denk zelf dat het je sterker maakt als je dit soort dingen alleen kunt doen. Zo zit je niet in een relatie vast omdat je het moet, maar alleen omdat je het wilt.

Ja, inderdaad. Mijn vriend zei laatst tegen mij dat hij het gevoel heeft dat ik hem niet nodig heb. Nou heb ik hem soms juist wel nodig, maar zelfs als dat zo zou zijn, dan is het toch een gigantisch groot compliment dat ik hem niet nodig heb maar ervoor KIES om bij hem te zijn. Hij was het eigenlijk wel met me eens toen hij erover nagedacht had.  :)

@ Zonnekind. Ik vind het eigenlijk net zo logisch binnen een relatie. Als het over vakanties gaat verschillen mijn vriend en ik vaak van ideeen. Hij houdt van steden, ik van natuur. Ik houd ervan om nieuwe dingen te ontdekken, hij keert graag terug naar plaatsen waar hij al is geweest. Dus gaan we af en toe apart van elkaar om te kunnen doen wat we leuk vinden.
Maar meestal gaan we gewoon samen, hoor.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Tsja, vrije keuze. Ik denk wel dat je elkaar min of meer dingen kunt verbieden in een relatie maar dan inderdaad wel elkaar. En ik zou het dan geen verbieden noemen maar afspreken. Vreemgaan is voor mij bijvoorbeeld een no-no. Dat verbied ik mijn toekomstige vriend bij deze en ik verwacht dat hij dit bij mij ook doet. Maar dat zijn dingen de de relatie met je vriend alleen maar exclusief maken. Maar ik kan net zo goed op vakantie gaan met een vriendin of mijn zus of inderdaad gewoon alleen. Als ik dat wil dan doe ik dat. En als hij dat wilt, dan moet hij dat zeker doen. Dus ik zeg, geniet heerlijk van je dubbel verdiende vakantie en laat al die andere mensen maar kletsen. Die zijn gewoon jaloers omdat ze zelf niet zo zelfstandig zijn!

Ereinion

 :D


Ach ja. Ik ben ook wel eens met een man een paar dagen weggeweest. Toen heb ik natuurlijk wel toestemming gevraagd aan mijn vriend. Mijn collega's waren helemaal bezorgd, omdat we ook samen in een tentje zouden slapen. Op de terugweg bleek dat die man homo was, dus hadden mijn collega's voor niets in de rats gezeten.  :schater:
(Die bezorgdheid kon ik trouwens wel begrijpen, hoor.)

Maar ik heb dus wel erg lieve collega's die erg bezorgd om me zijn. Dat waardeer ik zeker wel.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Dat is ook heel wat waard!

Sismo

Ga je al snel? Alvast veel plezier!  :wave:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Nog een weekje en dan vertrek ik.  :cheerleader:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Ik zie groen van jaloezie!  :D
Geniet ervan!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Dan weet je ook eens wat dat is.  ;) meestal word ik jaloers als ik jouw reisverhalen lees.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.


Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Dus morgen gaat Ereinion weg !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)