Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ereinions hoekje!!!

Gestart door pinky, november 09, 2007, 06:56:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Vor mij geldt ook: Fantasy = jippie!!!  Niet vrolijk = daar mag je bij mij ook wel mee aankomen.   ;D

Al dat vrolijke blije gedoe... BAH !  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Citaat van: Ienepien op februari 26, 2008, 11:26:44 PM
Vat het niet op als kritiek, maar hij probeert je alleen met wat wijzigingen een vlotter leesbaar boek te laten hebben. ;)

:D Dat doe ik ook niet hoor! Ik vat het heel positief op. En gelukkig was vlot wel één van de positieve kanten.  :D Net als mijn taalgebruik, er hoeft op zich maar weinig gecorrigeerd te worden en daar ben ik heel trots op. Zijn suggestes waren meer om het verhaal nog geloofwaardiger te maken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Wel tof dat je ook zoveel positieve feedback hebt gekregen! Knap hoor :klap: En het is toch ook wel aanmoedigend dat je al dingen uit je tweede boek beter kunt aanpakken door de tips die je gekregen hebt.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Ja, en wij wachten wel hoor totdat ie klaar is! Haha!
Maar leuk dat iemand zo echt je boek helemaal leest. Eng, maar wel leuk! Heeft je vriend het al gelezen? Of wacht ie in spanning op het eindresultaat?

Ereinion

Nee, hij heeft het niet gelezen. En dat was gisteren wel lastig, want ik had wel de behoefte om te praten over de opmerkingen die die man gaf. Maar gelukkig had mijn broer het wel aandachtig gelezen, dus ik heb de mail doorgestuurd en mijn broer daar weer commentaar op laten geven. We kwamen op hetzelfde uit. Zometeen ga ik mijn reactie terugsturen, en ik ben benieuwd wat ik weer terug krijg.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Ja, dat er ook al dat soort dingen samenhangen aan een boek maken, dat realiseer je je helemaal niet.
Je wilt het zo snel mogelijk in de winkel zien liggen, denk ik, maar het is natuurlijk beter, dat het zo góed mogelijk wordt, en dan kan een maandje extra er best nog wel bij.

Ereinion

natuurlijk. En hij kon zich helemaal vinden in mijn reactie en vond het goed doordacht. Hij was ook blij dat ik er zo serieus naar gekeken had.  ;D En daar ben ik dan wel weer blij mee! Dus even een paar dingetjes herschrijven en dan de tekst weer de deur uit!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Zoals beloofd, de teaser!

'Hoe kun je vergeten wat er gebeurd is als je elke ochtend voor je je ogen opent bidt dat het slechts een nachtmerrie is geweest?'

Elion besloot wat licht te maken. Om hen heen lagen de lijken van de Swintheri op de grond en de dode ogen van de soldaten staarden in de ruimte. Hun okerkleurige gevechtskleding was besmeurd met bloedrode vlekken, omdat hun harnassen hun onvoldoende hadden beschermd. Lumea schrok van de aanblik van de dode mannen en het drong tot haar door dat ook zij hiervoor verantwoordelijk was. Ook zij had de mannen van het leven beroofd, terwijl ze niet eens wist wie ze waren en wat hun bedoelingen waren. Ze probeerde zich groot te houden, maar toch vonden de tranen hun weg over haar wangen. Lumea was naar Hydraga gegaan om een vredig leven te leiden, maar Elion had haar meegesleept in zijn zoektocht naar de geheimen van het land dat hij wantrouwde. En nu hij van haar een moordenaar had gemaakt, was er geen weg meer terug.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Best wel spannend. :klap:

Ik begrijp alleen niet, waarom je van die rare namen gebruikt?

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Eeuhm... hoe gaat het nu verder...  ;)

Ereinion

En wat zal er vooraf gebeuren.

Citaat van: Ienepien op februari 27, 2008, 11:07:27 PM
Best wel spannend. :klap:

Ik begrijp alleen niet, waarom je van die rare namen gebruikt?

Weet je, dat heb ik in het begin wel proberen te vermijden. Maar ik merkte dat een verhaal veel moeilijker te lezen is als je minder namen gebruikt of bepaalde groepen die veel voorkomen geen naam geeft. Dan heb je het telkens over de mannen, hij, de soldaten, het leger. Voor een kort stukje kan dat wel, maar voor een heel boek wordt dat alleen maar vervelend. Nu ben je op een gegeven moment wel aan Swintheri gewend en dan leest het veel lekkerder.
En als je bijvoorbeeld Swintheri letterlijk vertaald, krijg je iets van snel leger. Maar dat is eigenlijk iets wat niemand weet, maar jullie nu dus wel!
Hydraga is het land waar het zich afspeeld, en betekend omheind, waterrijk land/gebied.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Ja, het zal ook wel wennen. En op het eind weet je precies wie wie is. En dan lees je het gewoon nog een keer. ;D