Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ereinions hoekje!!!

Gestart door pinky, november 09, 2007, 06:56:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

 :klap: Hopelijk is er niets ernstigs aan de hand..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Gaat goed!


Nou voel ik me opeens wel weer een stukje ouder. Kreeg eergisteren een uitnodiging door de brievenbus om een uitstrijkje te maken. HELP!!!  :o Ik dacht dat ik nog lang niet aan de beurt was.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Goh, ja, dat hebben ze dus verlaagd naar het jaar, dat je 30 wordt.
Vindt je het eng? :-\

Rhapsody

Ik vind het nu al eng, en ben nog niet eens 25.  :-\
Het lijkt me vreselijk, ik wil helemaal niet dat iemand in die buurt komt.

Ereinion

Ja, ik vind het ook heel erg eng. Weet niet zeker of ik wel ga...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Rhapsody

Het is verplicht toch? Ik ben ook bang voor borstonderzoek, een mammogram heet het toch? Moet ik met blote borsten rond lopen die daarna in  een apparaat geplet worden.. Maar liever dat dan een uitstrijkje.  :(

Ereinion

Natuurlijk is het niet verplicht! Wat willen ze doen, je in de cel gooien als je hiervoor niet naar de dokter gaat? Het is gewoon een voorzorgsmaatregel. Tja, dat borstonderzoek lijkt me ook niet prettig, maar dat zou ik wel doen. Ik maak me ook meer zorgen over borstkanker dan over baarmoederhalskanker. Dat eerste hoor ik de laatste tijd veel meer; dat jonge vrouwen borstkanker hebben.

Het is vooral de manier waarop dit onderzoek wordt uitgevoerd. En dan staat er in de folder ook nog een link naar een filmpje waar je kunt zien hoe het onderzoek wordt gedaan. Nee, dank je.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Het scheelt wel, als je je bedenkt, dat het voor degene die het uitvoert, een normale bezigheid is.
Vaak is het gewoon lopende band werk, en roepen ze zo'n dagdeel alleen maar vrouwen voor een uitstrijkje uit. Dus allemaal achter elkaar.
En diegene (als je geluk hebt, is het een vrouwelijke assistent) denkt er heus geen seksuele dingen bij.
En als je gewoon je hoofd afwendt, en naar het plafond kijkt ofzo, ontspan je het meest, en kan het zonder moeite.
Ik ben altijd weer blij, dat je er achteraf geen bericht van krijgt. Want dan is "alles weer goed". :knuffel:

Ereinion

Je kunt zelfs vragen om een vrouw die het onderzoek doet.

Ik weet wel dat de arts of assistente er geen seksuele gedachten bij heeft. Maar toch vind ik het vernederend.

Misschien is het ook wel anders als je al kinderen hebt. Ik bedoel, dan moet je ook in dat soort houdingen gaan liggen terwijl er anderen bij zijn. (je hebt dus al wat ervaring) Maar dat heeft dan een aanwijsbare reden waar je ook nog heel erg blij mee bent. Nu is er geen reden waarom ik dit zou gaan doen, behalve dan dat er misschien een kans is dat ik kans heb op kanker. Nou, er zijn heel veel ziektes die ik kan krijgen en daar laat ik me ook niet voor onderzoeken.
Aan de andere kant is het natuurlijk heel erg als je deze ziekte krijgt. Dat begrijp ik ook wel. En het is mooi dat ze het hierdoor beter kunnen behandelen omdat ze er sneller bij zijn. Maar toch...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

MaankindJ

pfffieew :-\ is dat dan 1 keer in je leven ofzo?
ik ben in ieder geval dat ik dat allemaal nie moet ondergaan, want ik krul mijn neus al bij de gedachte aan het feit dat ik mn bloed zou moeten gaan laten trekken ofzo
respect hoor, tis kei-belangrijk en kei-ongezellig en toch moet het
:cake: ?
*dat bestaat zeker ook voor prostaatkanker? want da zou mijn toekomstbeeld wel een beetje veranderen aargg
°°°every little thing is gonna be alright°°°

Ienepien

1x in je leven? Nee, iedere 5 jaar, geloof ik.
En borstonderzoek is vanaf 50, en ook iedere 5 jaar.
En inderdaad zijn ze bezig voor mannen, om een prostaat-onderzoek te doen. Maar dat is nog niet van de grond. :-\

Zonnekind

#1406
Bij ons is een uitstrijkje en een borstonderzoek elk jaar. Ik vond dit vroeger ook zo vreselijk maar ik heb er ondertussen al zoveel moeten laten doen, dat het blijkbaar wel went :D Ik leg me neer, doe echt super hard mijn best om mij te ontspannen en dan duurt het hele onderzoek geen minuut. De mammografie zou ik ook niet zien zitten, ze zeggen dat dat best wel pijn doet. Voorlopig kan de dokter nog gewoon voelen bij mij, hij voelt mijn ribben door mijn borsten door dus dan moet ik geen mammo laten doen.
Veel sterkte Ereinion, het valt best wel mee! :knuffel:

Nog even aan toevoegen, België is wel het land waar er het meeste borstkanker is van allemaal. Ze vermoeden nu wel dat dat komt omdat hier de meeste onderzoeken gebeuren en daardoor veel meer gevallen van borstkanker bekend raken.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ik geloof dat ik toch liever een mammografie heb dan dat iemand aan mijn borsten zit te voelen.  :-[

Bedankt voor je medeleven, Maankind. En tot nu toe heb je geluk. Er zijn nog niet van dat soort onderzoeken voor mannen.


Eigenlijk moeten ze de leeftijd van dat borstonderzoek ook naar voren trekken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

In België is het borstonderzoek ook veel vroeger, ik geloof dat ze hier zeggen dat het vanaf 40 jaar moet.
En eh, ik wil je niet ontmoedigen maar een prostaatonderzoek is er toch ook? Dat is bij ons toch ook een vast onderzoek voor de mannen.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Een mammografie voelt voor mij idd héél anders dan dat iemand aan mijn borsten zit. Het is bijna zakelijk, behalve dan dat het best emotioneel is om dat mijn zus borstkanker heeft (gehad). Ik vind de pijn best meevallen, een uitstrijkje vind ik een stuk minder prettig.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-