Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuw lid

Gestart door Emma, november 19, 2008, 08:59:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emma

Hallo allemaal.

Ik zocht naar informatie op internet over aseksuelen en toen kwam ik op deze site terecht.
En ik denk dat ik aseksueel ben  :'(

Ik ben 23 jaar en heb nog nooit een relatie gehad. Ik heb geen behoefte aan lichamelijk contact, hou niet van knuffelen, zoenen en seks. In mijn dromen heb ik wel relaties, ben ik verliefd en verlang ik naar een seksuele relatie, maar in het echt is dat heel anders. Romantische films vind ik geweldig, maar in het echt heb ik moeite met intimiteit. Ik kan me niet open stellen voor een relatie en kan mensen niet toelaten in mijn leven. Misschien ben ik niet aseksueel, maar gewoon heel bang. Ik ben bang voor relaties en intimiteit, maar ook om de rest van mijn leven alleen door te brengen. Niemand begrijpt mij en ik praat er ook niet over. Dit is de eerste keer dat ik mijn gevoelens uit en ik denk ook niet dat ik deze woorden die ik hier neerzet ooit zal uitspreken. Ik voel me raar en anders, wil niet aseksueel zijn en weet niet hoe ik er mee om moet gaan. Wel ben ik blij dat ik niet de enige ben met deze gevoelens. Ik hoop dat ik mezelf ooit zal accepteren zoals ik ben en dat anderen dat ook doen.

Ienepien

Hallo Emma, welkom hier. Lust je een stukje  :cake: om op te peuzelen tijdens het lezen?
Je bent heus niet de enige, die dat soort gevoelens heeft. Lees hier maar eens rond, en stel vragen als je wilt.
Dan proberen wij er zo goed mogelijk antwoord op te geven. :wave:

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Emma

Ja, ik wil wel een stukje taart  :schater:


Volgens mij is mijn broer ook aseksueel  :-\

Ienepien

Laat ik dat nu ook van mijn broer denken, en van m'n moeder. Maar wéten doe ik het niet. :-\

Emma


Ienepien

Ehhhh, nee, maar het komt hier meer voor, dat het "in de familie zit".

Sismo

De meningen daarover zijn nogal verdeeld, onderzoek ernaar is nog niet uitgevoerd zover ik weet. Ik heb ook altijd gedacht dat het erfelijk was, maar door nieuwe ontdekkingen in mijn verleden, ben ik er niet meer zeker van.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Emma

Menselijke gevoelens zijn gewoon zeer complex. Ik wil ook wel graag de oorzaak weten van mijn aseksualiteit, maar hoe kom je daar achter  ???

En ik vind het wel heel toevallig dat mijn broer het ook heeft (ik weet dat bijna zeker, ik praat er alleen nooit met hem over). Het ligt niet aan mijn opvoeding. Misschien heeft het iets te maken met dat zowel mijn vader als mijn moeder een probleemjeugd hebben gehad. Zal dat onbewust een invloed hebben gehad op mij en mijn broer  ???

Sismo

Dat soort vragen stel ik me ook. Onbewust gebeurt er zoveel!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

#10
Ik krij nu les over de contextuele therapie. Daarin kijken ze dus naar drie generaties van de client. Dus de client zelf, zijn ouders en grootouders. En vaak blijkt dan inderdaad dat de problemen die ouders hebben, dat de kinderen die overnemen. Dat werkt natuurlijk ook met de positieve eigenschappen van ouders, maar ik bedoel dat bijvoorbeeld wanneer een oma een moeder in de steek laat (letterlijk) dat die moeder vaak zorgt dat zij ook een probleem krijgt met haar kind. Of doordat ze nooit laat zien dat ze van het kind houd en een afstand bewaart, of door juist over te beschermen, waardoor het kind zelf later bij de moeder wegloopt. En zo komt hetzelfde probleem weer terug, alleen dan in een andere vorm.

Dus ja, dat zou met aseksualiteit natuurlijk net zo goed kunnen zijn. Dat het een generatie overdracht is. Dat je het onbewust van je ouders hebt geleerd dat het zo hoort. Ook al wil je het niet. Maar goed, dat is een theorie. Het kan natuurlijk ook erfelijk zijn/ in de genen zitten. Zo is toch ook pas sinds kort duidelijk dat homo en transseksualiteit al voor de geboorte ontstaat? Nou ja, wie weet is aseksualiteit net zoiets. Maar goed, het kan natuurlijk ook compleet andere oorzaken hebben. Waarschijnlijk zijn er vele vormen van. Ik denk dat iedereen op dit forum er ook een andere verklaring voor zichzelf van heeft gemaakt.

Oh ja, helemaal vergeten! Welkom!   :cake: :cake:

petra1963

Welkom Emma !  :cake: ?

Verder sluit ik mij aan bij bovenstaande reacties over mogelijke erfelijkheid van asexualiteit. Er is nog zo weinig over de oorzaken van asexualiteit bekend..
Aan oorzaken kun je denken aan:
- traumatisering: kan, maar hoeft niet.
- erfelijkheid: kan, maar hoeft niet.
- opvoeding ( en onbewust overnemen van patronen): kan, maar hoeft niet.
- geen oorzaak bekend of aan te wijzen: kan, maar hoeft niet.
- asexualiteit als gevolg van hooggevoeligheid: kan, maar hoeft niet.
Enz...

Met andere woorden:  ???
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

X-U

Welkom!  :cake: :cake: :cake: :cake:


Heb je een goede band met je broer?
Je zou het er wellicht met hem over kunnen hebben?
Niet zo van "Ben jij toevallig ook aseksueel", maar meer dat jij ergens mee zit en dat je dat vervelend vindt en misschien dat hij dan wel met je mee kan praten en misschien ook juist blij is om erover te kunnen praten.
Want ik heb het idee dat best veel jongens er ook niet voor durven uit te komen, omdat het voor een jongen misschien nog wel vreemder voelt dan voor een meisje om geen seks te willen...
好きなものは好き、だからしょうがない。

Gabrielle

ook een stukje  :cake: van mij, welkom!

Citaat van: Emma op november 19, 2008, 08:59:09 PM
Niemand begrijpt mij en ik praat er ook niet over.
Praten helpt natuurlijk wel om begrepen te worden.  ;)
Maar je moet het eerst wel voor jezelf begrijpen voor je het een ander kan uitleggen. En wat je op dit forum vindt, kan je daarbij zeker helpen.

Emma

Ik heb geen goede band met mijn broer. We hebben elkaar nooit begrepen. Als we al met elkaar praten is het over oppervlakkige dingen. Ik voel me echt niet vertrouwd genoeg om met hem over aseksualiteit te praten. Bovendien moet ik het eerst zelf nog accepteren, voordat ik er met anderen over praat.