Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Help, een date!

Gestart door Lenora, april 15, 2013, 10:44:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lenora

Hoi allemaal,

In een moment van verstandsverbijstering heb ik toegezegd met iemand op date te gaan. Ondertussen heb ik een aantal dagen te tijd gehad om na te denken en in het begin leek het een goed idee, maar nu absoluut niet meer.
De jongen waar ik mee uit moet gaan is heel aardig, sportief, grappig en nog wel veel meer wat een ideale man moet voorstellen. Maar ja, het is een gezonde jongen man, en wat willen die, juist ja, knuffelen, zoenen en nog veel meer.
We gaan binnen kort naar een restaurant, dus tijdens de date kan ik contact vermijden. En als hij een heer is zal hij me waarschijnlijk niet proberen te zoenen op de eerste date.

Maar wat moet ik doen? Moet ik meteen opbiechten dat ik waarschijnlijk niet in staat zal zijn heel knus met hem te worden? Of moet ik het gewoon aankijken en als hij me probeert te zien aan zelf verdediging doen  :-\?
Iemand tips voor je eerste date met een seksueel persoon?

Groeten  :)

Thijs

Wees eerlijk tegen hem en vooral tegen jezelf, dus zeg het meteen dat je dat niet wilt. En ja op een eerste date, soms willen mannen te snel gaan, rem ze af!
Zodat ze tegen een  :banghead: muur aan botsen.

MarkA

Citaat van: Thijs op april 15, 2013, 11:11:55 AM
Wees eerlijk tegen hem en vooral tegen jezelf, dus zeg het meteen dat je dat niet wilt.

Ja dat denk ik ook. Als je het niet zegt ga je alleen jezelf maar op zitten vreten van "o jee wat als ie dalijk" en dan heb je geen leuke date(s)!
Then, if you don't believe it all the magic is dead

essierulez

Geniet gewoon van je date, zorg dat je een leuke avond hebt.
Mocht het niet klikken: dan is het niet nodig om het te vertellen ;-).
Als het wel klikt, dan kan je het altijd nog vertellen op een 2e of 3e date, en kijken hoe hij het opvat. Wellicht wil hij wel kijken hoe je eventueel wel een relatie op kan bouwen, en zo niet, dan niet.

Maar maak je dus vooral geen zorgen!

PaperWings

Ik sluit me aan bij essierulez. Het is een eerste date, je hoeft niet meteen al je kaarten op tafel te leggen. Het heeft ook niet met eerlijkheid te maken vind ik, kijk gewoon eerst of het klikt.

Wat je ook besluit te doen, succes!

Fricai

Ik ben het er wel mee eens, je hoeft het niet in de eerste tien seconden te zeggen. Zodra het echt klikt en je allebei denkt nog wat meer te gaan daten en te kijken hoe het verloopt, moet je er wel iets over zeggen.

In de praktijk is het allemaal niet zo moeilijk als je het in je hoofd maakt, hoor! Doe niks waar je geen zin in hebt! =] En probeer een beetje te relaxen. :)

Lizzie7

Ga ervoor en geniet van je date, als het klikt heb je later nog kans genoeg om open te zijn over je aseksualiteit. En als het niet klikt, dan heb je een vervelend gesprek en de mogelijkheid dat hij het doorvertelt vermeden.

SoulDragon

Op de eerste date zal er nog niets gebeuren, zoals de rest al zegt, probeer daar vooral van te genieten.
En als jullie elkaar inderdaad leuk vinden en het wordt meer, dan kun je het vertellen.
Laat ons weten hoe het gegaan is!  :cheerleader:
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Lenora

Voorlopig hebben we nog steeds geen datum geprikt. Schiet nog niet echt op allemaal.

Het vervelende is dat ik hem zo ie zo nog 1x per week zal zien op mijn stage adres. Ik ben vanaf het begin (gelukkig) duidelijk geweest over het feit dat ik nu nog niet verliefd op hem ben. Ik weet niet eens of ik in staat ben verliefd te worden op iemand.

Ik zal eerst wel kijken of het buiten het kantoor ook gezellig is en daarna kan ik het inderdaad nog vertellen. 

GVR

Hebben er al vorderingen plaats gevonden?